وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بعد از ازدواج دوران مجردی را فراموش نكنید !

بعد از ازدواج دوران مجردی را فراموش نكنید !
بعد از مدتی احساس خواهید كرد كه در زندگی عقب مانده‌اید و دلتان برای دوستان قدیم تنگ می‌شود. آن?وقت جبران این دلتنگی را با غرزدن به‌سر همسرتان می‌خواهید جبران كنید.

این مساله در بسیاری از مواقع درست است. كسی كه مسوولیت خانواده را قبول می‌كند باید به یك سری از محدودیت‌ها تن بدهد اما این به آن معنا نیست كه زن و شوهر تمام وقت خود را با هم باشند. بسیاری از دوستان دوران مجردی شما شاید نتوانند در جمع خانوادگی حضور پیدا كنند اما این دلیل نمی شود كه آنها را رها كنید.

شما بعد از ازدواجتان هم باید ساعاتی را به خودتان اختصاص دهید.
شاید شما فكر كنید كه انجام كارهای خانه و رسیدگی به همسرتان برای شما كافی است و خود را ملزم به انجام كار دیگری ندانید اما بعد از مدتی احساس خواهید كرد كه در زندگی عقب مانده‌اید و دلتان برای دوستان قدیم تنگ می‌شود. آن?وقت جبران این دلتنگی را با غرزدن به‌سر همسرتان می‌خواهید جبران كنید.

شما بهتر است بعد از ازدواج كه رابطه خود را با دوستان قدیمتان حفظ كنید. با آنها به دوره‌های دوستانه بروید. ساعتی از روز را به خودتان اختصاص دهید و كارهایی را بكنید كه دوست دارید مثلا كتاب بخوانید، نقاشی كنید، به كلاس ورزش بروید و… بگذارید كه خانواده كوچك شما بدانند كه این ساعت متعلق به خود شما است و مزاحمتان نشوند البته باید حد و حدود این مساله با توجه به روحیات همسرتان تنظیم کنید تا هم او را راضی نگه دارید و هم خودتان به خواسته تان برسید. دوستان مجردتان نیز که با شما در ارتباط هستند نقش مهمی دارند و اگر شما دوستان خوب و موجهی در دوران مجردی دارید دوستی با آنها را در اولویت قرار دهید.
 
این مدت كوتاه در طول روز به شما اجازه می‌دهد كه به‌دور از مشكلات و دل مشغولی‌های جمعی به خودتان فكر كنید و در نهایت با روحیه ای شادتر به جمع خانواده بازگردید.

شما باید برای همسر خویش هم چنین حقی را قائل شوید و اجازه دهید كه او هم ساعتی از روز را به خودش اختصاص دهد. با دوره‌های دوستانه او مخالفت نكنید. اگر همسرتان می‌خواهد با دوستانش به سفر برود به این معنا نیست كه با شما به او خوش نمی گذرد. دوربودن شما از هم برای چند روز اصلا بد نیست. بلكه باعث می‌شود بیشتر قدر یكدیگر را بدانید (به این جمله به شكل كلیشه نگاه نكنید واقعا این اتفاق می‌افتد).

اگر فرزند دارید برنامه را طوری تنظیم كنید كه در روزی كه می‌خواهید با دوستان‌تان باشید فرزندانتان پیش همسرتان باشند این مساله باعث می‌شود كه آنها مدتی بدون حضور شما با هم تنها باشند و این به محكم‌ترشدن رابطه‌شان كمك می‌كند. تجربه نشان داده است كه زن?ها بسیار بیشتر از مردان بعد از ازدواج جذب خانواده می‌شوند و خودشان را وقف می‌كنند و انتظار دارند كه مردها هم همین كار را كنند در حالی كه مردها به ندرت بعد از ازدواج می‌توانند دوستانشان را كنار بگذارند. اگر همسرتان می‌خواهد بعد از مدتی یك سفر چند روزه با دوستانش برود با او مخالفت نكنید اما سعی كنید كه همواره تعادل را در این زمینه رعایت كنید.

بدانید كه این رفتار خردمندانه شما است كه این تعادل را به وجود می‌آورد.