وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

12 نکته در انتخاب کت شلوار مناسب کار و تجارت

12 نکته در انتخاب کت شلوار مناسب کار و تجارت
کت شلوار یکی از مهمترین لباس های مردانه است. ما تا کنون مقالات بسیاری در مورد انتخاب کت شلوار مردانه منتشر کرده ایم. در اینجا نکاتی را درمورد انتخاب کت شلوار مناسب کار و تجارت را برای شما شرح می‌دهیم.

1- کتی که می‌پوشید ممکن است دودگمه یا سه دگمه، یک طرف دگمه دار یا دو طرف دگمه دار باشد. بهتر است دگمه پایینی کت را باز بگذارید. هنگام نشستن دگمه‌های کت را کاملا باز کنید. کت شلواری که انتخاب می‌کنید می‌تواند راه دار یا ساده باشد، هردو این مدل‌ها برای دنیای تجارت بسیار عالی است.(البته توجه داشته باشید که انتخاب هر کدام از این مدل ها بستگی به اندام شما هم دارد)
 
2- انواع رنگ و مدل و طرح کت و شلوار در بازار موجود است. اما بهترین رنگ کت شلوار برای محیط کار و تجارت، مشکی، آبی تیرهة زغال سنگی یا خاکستری تیره است. بسیاری از روانشناسان اعتقاد دارند که رنگ قهوه‌ای را انتخاب نکنید، چون پیام منفی می‌فرستد.
 
3- پارچه ای با کیفیت عالی و خوب انتخاب کنید. پارچه پشمی اعلی یکی از بهترین پارچه‌ها است که می‌توانید در فصل‌های مختلف بپوشید. پارچه‌های نخی و کتانی برای فصل تابستان خوب است. از مواد ترکیبی که پولی استر زیادی دارد، خوداری کنید.
 
4- پارچه کت را مچاله کنید تا میزان چروک‌شدن آن را چک کنید.
 
5- می توانید یک کت دوطرف دگمه دار رسمی بپوشد که باعث افزایش جثه و حجم اندام می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که این نوع کت شلوار برای مردان لاغر اندام مناسب است. کتی انتخاب کنید که به خوبی اندازه شما باشد و در عین حال بتوانید به راحتی با آن حرکت کنید. می‌توانید از یک خیاط حرفه‌ای کمک بگیرید تا به شما بگوید دقیقا چه سایز کتی اندازه شما است.
 
6- یقه کت باید کاملا صاف و یکنواخت در پشت گردن شما قرار بگیرد. شانه کت باید کمی لایی داشته باشد، اما خیلی بادکرده و حجیم نباشد. آستین کت تقریبا باید 12 سانت بالاتر از نوک شصت شما باشد.
 
7- انتخاب شلوار راحت‌تر از خرید کت است، چون شما شلواری را انتخاب می‌کنید که با کت شما ست بشود. بازهم دقت کنید که شلوار کاملا اندازه شما باشد و بزرگ نباشد. اطمینان حاصل کنید که کمر شلوار اندازه است و به خوبی روی بدن شما قرار می‌گیرد و آویزان نیست. اگر پاچه شلوار پاکتی داشته باشد، رسمی‌تر است و قد را کوتاهتر نشان می دهد. اما اگر می خواهید بلندتر دیده بشوید، شلواری انتخاب کنید که پایین پاچه آن پاکتی نباشد.
 
8- اگر کت راه دار انتخاب می‌کنید، دقت کنید که راه‌های کت در قسمت شانه و برگردان یقه مرتب و در یک ردیف باشد.
 
9- کت شلوارهایی با کیفیت و قیمت های متنوع در بازار وجود دارد. اگر کت شلوار ارزان قیمت و با کیفیت پایینی خریداری کنید، همکاران و مشتریان شما متوجه می‌شوند. اگر کت گرانتر و بهتری تهیه کنید، هم می‌توانید تعداد دفعات بیشتری آن را بپوشید و هم در مقابل خریدارن و مشتریان خود ظاهر بهتری داشته باشید.
 
10- اگر دوست دارید هنگام تجارت، معامله و کارهای بازرگانی کراوات بزنید، کراواتی که انتخاب می‌کنید باید صددرصد ابریشم باشد. رنگ زمینه اصلی کراوات باید با رنگ کت شلوار شما هماهنگ باشد. جورابتان باید با رنگ کمربند یکی باشد که معمولا مشکی است و هنگام راه رفتن با کفش، نباید دیده بشود.
 
11- انتخاب کت شلوار عالی و مناسب برای کار و تجارت، اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و باعث بهبود عملکرد شما در کار می‌شود.
 
12- مردان بلند قد بهتر است کتی را انتخاب کنند که خطوط افقی بیشتری دارد و از پارچه های راه‌دار عمودی خوداری کنند. کت های دوطرف دگمه‌دار برای مردان بلندقد و لاغر بسیار خوب است. مردان کوتاه قد هم بهتر مدل کت یک طرف دگمه‌دار با راه‌های باریک یا تکرنگ تیره انتخاب کند. مردان درشت هیکل هم بهتر است کتهایی با راه های باریک بپوشند و از پوشیدن کت های دو طرف دگمه‌دار خودداری کنند.