وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص و مواد مغزی پیاز

خواص و مواد مغزی پیاز
پیاز کالری بسیار کمی دارد, ولی طعم بسیار مطبوعی به غذاهای مختلف می دهد.

پیاز ها فاقد سدیم , چربی و کسترول هستند و دارای فیبر خوراکی , ویتامین C , B6 , پتاسیم و مواد مغزی دیگر می باشند . هرچه بیشتر از میوه ها و سبزی ها استفاده شود از نظر سلامتی منافع بیشتری به انسان می رسد.

تحقیقات نشان می دهد که پیاز ها ممکن است محافظتی برای بدن در مقابل بیماری های مزمن باشند و این شاید به خاطر وجود مقدار زیادی فلاونوید است که کوئرستین نامیده می شود و منابع دیگر آن چای و سیب است. اما تحقیقات نشان داده است که جذب کوئرستین از طریق پیاز دو برابر چای و سه برابر سیب است . مطالعات نشان داده است که کوئرستین انسان را در مقابل آب مروارید, بیماری های عروقی قلبی و سرطان حفظ می کند. به علاوه پیاز ها حاوی تعدادی از سایر ترکیبات شیمیایی طبیعی به نام ترکیبات آلی گوگردی هستند که در کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول خون موثر هستند.

چند نکته مفید هنگام کار با پیاز

۱.برای جلوگیری از سوزش چشم و جاری شدن اشک هنگام پوست گرفتن یا خرد کردن پیاز , مدت ۳۰دقیقه پیاز ها را در سرمای زیاد قرار دهید , سپس سر پیاز را قطع کنید و انتهای ریشه را سالم باقی بگذارید ( انتهای ریشه بیشترین مقدار ترکیبات گوگردی متمرکز شده را دارد که باعث ریزش اشک می شود.

۲. برای بر طرف کردن بوی پیاز از دست ها , می توانید از آب لیمو ترش استفاده کنید.

۳. برای اینکه پیاز داغ طعم تلخ نگیرد , همیشه از شعله کم یا متوسط استفاده کنید.

۴. هنگامی که از پیاز زرد خام انباری استفاده می کنید, برای کاهش تندی و تیزی و اثر طعم و بوی آن در دهان , قسمت های زاید آن ها را ببرید و پوستشان را بگیرید.

سپس پیازها را خلال یا خرد کنیدو مدت ۵/۱ساعت آن را داخل یک کاسه ی آب و یخ بریزید , سپس آن را در آبکش ریخته آب آن را بگیرید.اگر وقت شما کم است , می توانید خلال ها را داخل آبکش بریزید و آب سرد از روی آن ها رد کنید ( حداقل یک دقیقه )

کجا و چگونه پیاز را نگهداری کنیم

پیاز ها را در جای خشک و خنک , که هوا در آنجا حرکت دارد, انبار کنید و در یخچال قرار ندهید. تمام پیاز ها را در پلاستیک نگهداری نکنید, زیرا حرکت نداشتن هوا در داخل آن باعث خراب و کوتاه شدن  عمر پیاز می شود. پیاز های خلال یا خرد شده را در ظرفهای کاملا در بسته می توانید تا هفت روز در یخچال نگهداری کنید.