وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آمار عجیب از خرید و فروش گربه در ایران

آمار عجیب از خرید و فروش گربه در ایران
اخیراً خرید و فروش گربه در کشور و خصوصاً شهر تهران افزایش چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که برای معامله گربه مبالغ چند میلیون تومانی رد و بدل می‌شود.

به نوشته «جوان»، تبلیغات بیش از حد رسانه‌های غیر مجاز و نمایش فیلم‌های خارجی، باعث آن شده است که فروشگاه‌های زیادی به فروش گربه ترغیب شوند.

دایرشدن مغازه‌های فروش حیوانات خانگی که به کار فروش گربه نیز می‌پردازند و انبوهی از آگهی‌های اینترنتی، موید رشد روزافزون این پدیده در کلانشهرهای ایران به ویژه تهران است.
گربه ایرانی یا همان «پرشین کت» مهمترین نوع بازاری آن است که برای هر یک از آنها قیمتی از 300 هزار تومان گرفته تا 4 میلیون تومان تعیین می‌شود.

اخیراً هم در کشور بلغارستان، گربه ایرانی (persian cat) به عنوان زیباترین گربه جهان معرفی شده است که همین امر موجب رواج گربه‌داری در ایران شده است.
پرشین چین، چین چیلای، سیامی و سنجاب همسترو برخی از نژاد های معروف گربه هستند که به قیمت های میلیونی خرید و فروش می‌شود.

سایت های ویژه اینترنتی که به کار تبلیغ فروش گربه مشغولند، به روشنی حکایت از رواج پدیده ای تازه در جامعه ایران دارد.
«فروش توله پرشین کت در رنگ‌های سفید، دودی، مشکی و شکلاتی (هیمالیایی). صد در صد خالص و اصیل، دارای پوزه‌هایی کاملا صاف. دو ماهه. نر و ماده. از پدر و مادر وارداتی از کشور اوکراین». نمونه تبلیغات اینترنتی برای فروش گربه است.

در توصیف یکی از این گربه‌ها آمده است: موهای بلند، دم و یال پر پشت گربه ایرانی، او را به زیباترین نژاد در دنیا تبدیل کرده است. موهای او به آراستن مداوم و روزانه نیاز دارد، بنابراین اگر این نژاد را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است تا روزانه حداقل 15 دقیقه را صرف برس کشیدن و شانه زدن وی نمایید.

فروش گربه تنها از طریق اینترنت نیست. کافی است سری به خیابان بزنید و از اولین مرکز فروش حیوانات خانگی که در مسیرتان قرار دارد بخواهید شما را برای خرید گربه راهنمایی کند. آنچه بیش از سایر حیوانات در این فروشگاه‌ها جلب توجه می کند گربه سفید پشمالویی است که در جایگاه خود با حالتی خاص لم داده و به مشتریان به چشم خریدار نگاه می‌کند.

یک فروشنده حیوانات خانگی می‌گوید: «گربه برای خریداران سنین پایین حکم یک سرگرمی را دارد اما مسن‌ترها به آنها به چشم یک همدم و مونس نگاه می‌کنند و وقت بیشتری را با گربه‌ها می‌گذرانند.»

وی ادامه می‌دهد: «حدود نیمی از مشتریان به نوع سفیدرنگ پرشین کت علاقه بیشتری دارند. بعد از آن نوع مشکی و طوسی طرفدار دارد. رنگ چشم گربه ها نیز در جلب نظر مشتری موثر است. قیمت گربه‌ها از 450 هزار تومان به بالاست و برخی از آنها مثلاً نوع سفید با چشم آبی آن تا 20 میلیون تومان نیز فروش رفته است.»



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره