وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

6 مرحله برای مطالعه و یادگیری بهتر(مخصوص کودکان)

6 مرحله برای مطالعه و یادگیری بهتر(مخصوص کودکان)
ما باید به مهارت هایی در مطالعه برسیم تا بهتر یاد بگیریم و در کلاس بهتر عمل کنیم.هنگامی که شما به مدرسه ی راهنمایی یا دبیرستان بروید،حتماً نیاز به این مهارت ها خواهید داشت.

شش مرحله برای یادگیری بهتر

1-توجه کردن به معلم در کلاس

2-یادداشت برداری از نکات مهم

3-برنامه ریزی برای امتحان ها و تحقیق ها

4-تقسیم مطالب بزرگ

5-درخواست کمک در صورت بروز مشکل

6-خواب مناسب

توجه کردن به معلم

آیا می دانید قبل از این که شما شروع به مطالعه کنید،آن را پیشتر آغاز کرده اید؟بله،هنگامی که شما در کلاس خوب توجه می کنید و یادداشت برداری می کنید،یعنی این که یادگیری و مطالعه را شروع کرده اید.

-آیا شما نمی توانید در کلاس خوب تمرکز کنید؟آیا شما کنار فردی نشسته اید که با صدای بلند درس را مرور می کند؟آیا شما قادر به دیدن تخته سیاه نیستید؟

برای تمرکز بهتر حتماً باید مکان مناسبی را برای خود انتخاب کنید.در صورت بروز مشکلاتی چون عدم تمرکز و ندیدن تخته سیاه حتماً آن را با معلم یا والدین خود در میان بگذارید.

یادداشت برداری=مطالعه ی آسان تر

اگر از نحوه ی یادداشت برداری اطلاع ندارید،می توانید از نوشتن اطلاعاتی که معلم روی تخته می نویسد،استفاده کنید.سعی کنید مطالب را با خط خوش یادداشت کنید تا بعداً قادر به خواندن آن باشید.نگهداشتن یادداشت ها و برگه های امتحانی و مطالعه ی آن ها بعداً،ایده ی خوبی برای یادگیری بهتر به حساب می آید.

برنامه ریزی

اگر شما امتحان دارید،مطالعه ی آن را به شب قبل از امتحان موکول نکنید.تاخیر انداختن کارها به هیج وجه شایسته نیست.یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از بروز این امر برنامه ریزی است.

شما می توانید در یک تقویم، امتحانات و تکالیف خود را روبروی تاریخ آن ها یادداشت کنید.سپس می توانید برنامه ریزی کنید تا بعد از مدرسه چه مقدار مطالعه کنید و برای هر موضوعی چه مقدار وقت بگذارید.شما می توانید برای  برنامه ریزی از پدر و مادر خود کمک بگیرید.

یافتن مکان مناسب

شما باید همیشه یک جا را برای مطالعه انتخاب کنید،نور محل مورد نظر باید مناسب باشد و همچنین باید به دور از هرگونه سر و صدایی باشد.شما باید به هنگام مطالعه وضعیت راحتی داشته باشید،ولی نباید آن قدر احساس راحتی کنید که به خواب بروید.

تقسیم مطالب بزرگ به مطالب کوچکتر کتاب

هنگامی که شما باید مطالب زیادی را یاد بگیرید،تقسیم مطالب به شما کمک می کند.مثلاً شما باید املای 20 کلمه را یاد بگیرید،سعی کنید آن را به چهار گروه پنج تایی تقسیم کنیدو هر شب یک یا دو گروه از آن را مطالعه کنید.

اگر املای تمام کلمات را تمرین کردید،اما آن ها را به یاد نمی آوردید،نگران نباشید.تمرین و تکرار راه حل این مشکل است.هر چه روز های بیشتری را صرف تمرین کنید،مطمئناً مطالب، بیشتر در ذهن شما باقی خواند ماند.

برای بعضی از افراد یادگیری بهتر وقتی حاصل می شود که در س های خود را با صدای بلند به دیگران آموزش دهند.مثلاً شما می توانید جلوی آیینه بایستید و برای فردی فرضی درس ها را توضیح دهید.گاهی اوقات درس خواندن با دوستان بسیار خوب به نظر می رسد،اما مراقب باشید زمان مطالعه را صرف صحبت های متفرقه نکنید.

روش دیگر از تقسیم مطالب ،مطالعه به صورت منظم است.شما باید همیشه یادداشت ها و فصل های قبلی کتاب خود را چندین بار مرور کنید.مغز انسان تنها به مدت 45 دقیقه می تواند تمرکز کند.بنابراین اگر شما مدتی مطالعه کرده اید و حالا دیگر تمرکزگرفتن برای شما دشوار است،بهتر است در خانه قدمی بزنید،اما مواظب باشید به سراغ تلویزیون نروید.

درخواست کمک

شما قادر به یادگیری نیستید،مگر اینکه مطلب را به خوبی درک کنید.اگر متوجه ی مطلبی نمی شوید حتماً از معلم خود کمک بگیرید.یادداشت های خود را مرور کنید تا ببینید قادر به درک آن ها هستید.در غیر این صورت از معلمتان بخواهید آن مطلب را یکبار دیگر برای شما توضیح دهد.اگر در خانه هستید و متوجه ی مطلبی نمی شوید،از پدر و مادر خود کمک بگیرید.

خواب مناسب

شما فردا امتحان دارید و به تمام برنامه ریزی های خود عمل کردید،اما هیچ یک از نکات امتحانی فردا را به یاد نمی آورید؛حتی جمع2+2!نگران نباشید.مغز شما نیاز به زمان دارد تا تمام اطلاعاتی که شما به آن داده اید را هضم کند.سعی کنید شب امتحان خوب بخوابید ؛ مطمئن باشد که فردا همه ی مطالب را به یاد خواهید آورد.