وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پاسخ به هشت سؤال پزشکی

پاسخ به هشت سؤال پزشکی
شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که مانند مادر یا مادربزرگ خود فکر می‌کنید برای یک تب، سردرد یا دل درد ساده نیازی به دکتر رفتن نیست و با نسخه‌های امتحان‌شده قدیمی خانگی می‌توانید خودتان را مداوا کنید. اگر این‌طور است، باید بدانید که این نسخه‌ها برای همه درست جواب نمی‌دهند و گاهی برخلاف انتظارتان هم عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید درستی یا نادرستی باورهای پزشکی‌درمانی‌تان را محک بزنید، به این هشت سوال جواب بدهید و میزان درستی اطلاعات خودتان را محک بزنید…
قرار دادن کره روی سوختگی، درد آن را التیام می‌بخشد و از تاول زدن پوست سوخته جلوگیری می‌کند؟
خیر. هیچ مدرک علمی در زمینه مفید بودن کره در درمان سوختگی وجود ندارد.

خوردن زنجبیل برای دل‌درد و دل‌پیچه مفید است؟
بله. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف زنجبیل در کاهش دل‌درد و تهوع بسیار موثر است.

شنا کردن بعد از صرف غذا و با شکم پر، باعث گرفتگی عضلات و گاهی غرق شدن می‌شود؟
از نظر علمی نه می‌توان درستی این باور را تایید کرد و نه می‌توان آن را کاملا انکار نمود. بعد از غذا خوردن خون شما بیشتر به سمت دستگاه گوارش که مشغول هضم کردن غذاست، می‌رود و در نتیجه خون کمتری به ماهیچه‌های شما برای انجام فعالیت‌های ورزشی می‌رسد بنابراین شنا کردن بعد از غذا ممکن است به گرفتگی ناگهانی عضلات‌تان منجر شود.

ریختن عسل روی سوختگی، بهبودی زودهنگام به همراه دارد؟
بله. ریختن عسل روی پوست زخم شده ناشی از سوختگی (نه هیچ نوع زخم دیگری) باعث بهبود یافتن زودتر از انتظار آن می‌شود. شاید این امر به خاطر آن باشد که به وجود آوردن یک محیط مرطوب و آنتی‌باکتریال روی پوست سبب تشکیل سریع‌تر پوست سالم و جدید می‌شود.

خوابیدن جلوی وسایل سرمازا مانند پنکه یا کولر سبب سرماخوردگی می‌شود؟
این باور خیلی هم غلط نیست. خوابیدن روبه‌روی وسایل خنک‌کننده سبب خشک شدن مخاط بینی و دهان شما می‌شود که در نتیجه این امر ویروس‌ها راحت‌تر می‌توانند از طریق دهان یا حتی بینی‌تان وارد بدنتان شوند، به علاوه اینکه ویروس‌ها در محیط خشک و خنکی مثل بینی شما راحت‌تر و سریع‌تر تکثیر پیدا می‌کنند.

اگر با موهای خیس از منزل خارج شوید، حتما سرما می‌خورید؟
شاید. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که در معرض هوا بودن موی خیس به ویروس‌های سرماخوردگی کمک می‌کند که در بخش بالایی بینی جمع و مخفی شوند و از این طریق دیگر دست گلبول‌های سفید خون برای پیدا کردن، مبارزه و کشتن آنها بسته می‌شود.

خوردن روزانه یک سیب، نیاز شما به دکتر رفتن را رفع می‌کند؟
شاید نتوان گفت که سیب بر هر درد بی‌درمان دواست اما این میوه خوش‌مزه و مفید به دلیل دارا بودن مواد عالی و معدنی فراوان و از همه مهم‌تر آنتی‌اکسیدان، اگر به صورت روزانه مصرف شود تا حد چشمگیری خطر ابتلا به آسم و آلرژی و حملات قلبی را کاهش می‌دهد و باعث جلوگیری از بالا رفتن فشار خون هم می‌شود.

مصرف شکلات و کاکائو باعث به وجود آمدن کک و مک و آکنه روی پوست می‌شود؟
خیر. اما اگر خوردن شکلات یا کاکائو باعث جوش زدن یا بیشتر شدن جوش‌هایتان می‌شود، بهتر است بدانید که از مسببان اصلی این مشکل ممکن است شکر یا حتی مواد افزودنی به شکلات باشند نه خود کاکائو.