وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مطالبی جالب در مورد مسواک زدن

مطالبی جالب در مورد مسواک زدن
چند بار در روز عادت به شستن دندا‌ن‌هایتان دارید؟ هر چند وقت یک بار مسواک خود را عوض می‌کنید؟ ترجیح می‌دهید به جای مسواک زدن آدامس بجوید؟

در رابطه با عادات مسواک زدن آماری در دسترس است که با هم می‌خوانیم:
زنان بیش از مردها مسواک می‌زنند . طبق تحقیقات 49 درصد زنان و 42 درصد مردان عادت دارند روزی 2 بار مسواک بزنند. 18 درصد زنان و 29 درصد مردان هم روی یک بار مسواک می‌زنند. آمار دقیق‌تر نشان می‌دهد در حالی که 3 بار مسواک زدن در روز بعد از هر بار وعده‌غذایی توصیه می‌شود تنها 27 درصد مردان و 31 درصد زنان به آن عمل می‌کنند.سالمندان بیشتر وقت مسواک زدن دارند افراد زیر 25 سال و بین 26 تا 59 سال به طور متوسط 2 بار در روز مسواک می‌زنند و دلیل آن هم وقت نداشتن و مشغله‌کاری است.
این موضوع در رابطه با سالمندان متفاوت است و از آنجا که آنها وقت بیشتری دارند 41 درصد بعد از هر وعده غذایی مسواک می‌زنند.
محققان توصیه می‌کنند حتی اگر وقت مسواک زدن ندارید بهتر است از آدامس‌های بدون قند کمک بگیرید تا با استفاده از ترشح بزاق اضافی سطح رویه دندان‌ها تمیز شده و با مقابله با کاهش مواد معدنی از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری شود.
آب کشیدن دهان بعد از غذا خوردن نیز سبب حذف قند، اضافات غذایی و اسید روی دندان‌ها می‌شود.مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی سخت است!
در طول شب میزان ترشح بزاق کاهش می‌یابد و در نتیجه پوسیدگی در طول شب راحت‌تر رخ می‌دهد.
آمار نشان می‌دهد که مسواک زدن قبل از خوابیدن رایج‌تر بوده و 55 درصد افراد همیشه این کار را انجام می‌دهند، در حالی که میزان مسواک زدن بعد از بیدار شدن 36 درصد و بعد از ناهار خوردن 9 درصد است!

هر مسواک زدن حداقل 3 دقیقه زمان می‌خواهد!
 51درصد افراد حداقل 2 دقیقه 37 درصد 3 دقیقه و 12 درصد کمتر از یک دقیقه برای مسواک زدن زمان می‌گذارند.
3 دقیقه زمان استاندارد پخش ترانه‌ها است، پس کافی است هر بار که مسوک می‌زنید آهنگی را انتخاب کرده و با گوش دادن به آن شروع به مسواک زدن کنید و تا پایان آن این کار را ادامه دهید.

مسواک عمر کوتاهی دارد!
تعویض مرتب مسواک کاری مهم و ضروری است. در اثر استفاده، بین پرزهای مسواک باکتری‌ها رشد می‌کنند. بهترین کار این است که هر 3 ماه یک بار یعنی 4 بار در سال مسواک خود را عوض کنید.
آمار نشان می‌دهد مردان بیش از زنان به این مساله توجه دارند و سریع‌تر مسواک خود را عوض می‌کنند.

مسواک برقی موثر یا غیرموثر؟
مسواک برقی در مقایسه با مسواک‌های کلاسیک 2 تا 5/3 برابر بیشتر پلاک‌ها را از روی دندان بر می‌دارند و در ضمن بسیار مفید برای کسانی است که از 3 دقیقه مسواک زدن خسته می‌شوند چون استفاده از آنها ساده‌تر است. استفاده از این نوع مسواک‌ها به ویژه به سالمندان توصیه می‌شود!

درد دندان عامل مراجعه به دندانپزشک!
آمار نشان می‌دهد که 50 درصد افراد به طور میانگین سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه می‌کنند. 21 درصد بیش از یک مرتبه و 4 درصد هرگز به دندانپزشک مراجعه نمی‌کنند. اکثر افراد تنها زمانی که حس می‌کنند دچار دندان ‌درد شده‌اند به دندانپزشک مراجعه می‌کنند.
درد دندان نشان پوسیده شدن و فساد دندان است. هر چه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه کنید درمان راحت‌تر خواهد بود.
توصیه می‌کنیم حداقل یک بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید.
استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن برای پاک کردن دندان از باکتری‌ها و اضافات غذایی لای دندانی ضروری است.
در صورتی که مسواک خوب نباشد، اضافات غذا لای دندان‌ها می‌ماند و به مرور سبب فاصله گرفتن دندان از لثه‌ها می‌شود که اصلی‌ترین دلیل بیماری‌های لثه‌ای است. آمار نشان می‌دهد که 29 درصد افراد زیر 25 سال، 49 درصد افراد 26 تا 59 سال و 56 درصد افراد بالای 60 سال عادت به استفاده از نخ دندان دارند.تاثیر سلامت دندان بر سلامت عمومی بدنبیماری‌های لثه‌ای می‌تواند احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی را افزایش دهد و بر سلامت کل بدن تاثیر منفی بگذارد.