وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رسیدن به آرامش در 5 ثانیه

رسیدن به آرامش در 5 ثانیه
گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و در صورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از 5 دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

اگر احساس ضعف دارید دراز کشیده و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. اگر احساس آزردگی می‏کنید، بروید قدم بزنید. هنگامی که استرس شما شدید نیست ذهن خود را از مشکلات رها کنید تا راحت‏تر بتوانید با آنها کنار بیایید. مثلاً یک مجله تصویری ساده را بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، به یکی از دوستان حامی خود زنگ بزنید. اگر هنوز نتوانستید نگرانی را از خود بیرون کنید از عدد صد، سه تا سه تا کم کنید. در زیر توصیه‏های دیگر ارائه شده است.
هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید.

کسب آرامش در 5 ثانیه

در این روش در واقع شما با ارسال پیام‏های مثبت به قسمت نیمه هوشیار، اعتماد درونی خود را بالا می‏برید.

1- برای خودتان این جملات را به آرامی تکرار کرده و سعی  در باور کردن آنها داشته باشید.

«من به خوبی از عهده این کار بر می‏آیم.»

«من به خوبی می‏توانم با این مشکل کنار بیایم.»

2- این جملات را تا زمانی برای خود تکرار کنید که در باور شما القا شوند. در حین بیان این جملات برای خود، از ورود هر گونه افکار و نداهای درونی جلوگیری کنید و صداهایی را که مانع از تمرکز شماست تحت کنترل در آورید.

کسب آرامش در 10ثانیه:

صاف بایستید و در حین استنشاق هوا از راه بینی، بازوها را در حالت کشیده بالای سرتان برده و کف دست‏ها را به هم بزنید. در حین بازدم دست‏های خود را به آرامی پایین آورده و نوک انگشتان خود را به پهلو بزنید. زمانی که دو عمل بالا را انجام می‏دهید با خود این جمله را زمزمه کنید: «من کاملاً آرام هستم». اگر در جایی هستید که امکان تمرین در تنهایی نیست، بافت میان دو انگشت شست و انگشت اولی  را فشار دهید و در حین آن نفس عمیق بکشید (این روش به زنان باردار توصیه نمی‏شود.)
اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

کسب آرامش در 20 ثانیه:

پاها را به اندازه عرض شانه‏ها باز کرده و توام با نفس عمیق پنجه پا را بلند کرده و دست‏ها را در بالای سرقرار داده و به بدن خود کاملاً کشش دهید.

 در حالی که نفس خود را بیرون می‏دهید به طرف پایین خم شده و بدن را در حالت آویزان قرار دهید.

اگر ایستادن بر روی پنجه پا، باعث بر هم خوردن تعادل می‏شود آن را حذف کرده و بر روی پاها این عمل را انجام دهید.

کسب آرامش در نیم دقیقه:

صورت خود را جمع کنید (مثل این که اخم کرده‏اید) در حین این عمل دهان را باز و بسته کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید. سپس با یک لبخند ملایم این عمل را به پایان برسانید.

 پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید.

در زمانی که این اعمال را انجام می‏دهید در واقع استرس‏هایی را که باعث سردرد می‏شوند کنترل می‏کنید و مغز را وادار کرده تا پیام‏های مبنی بر آرامش را به تمام نقاط بدن بفرستد.

کسب آرامش در یک دقیقه:

حتماً از قدیم شنیده‏اید که خنده برای هر دردی درمان است، پس بخندید! (می‏توانید از مجلات که دارای مطالب طنز هستند یا از فیلم‏های کمدی استفاده کنید).

اگر کتابی را مطالعه می‏کنید که بعضی از قسمت‏های آن، شما را به خنده وا می‏دارد آنها را با ماژیک علامت گذاشته و در زمان دلتنگی دوباره مطالعه کنید.