وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آخرین تصمیمات برای حذف کنکور

آخرین تصمیمات برای حذف کنکور
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور با حضور مسئولان مربوطه و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این کمیته هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر افزود: در جلسه ای که سه شب گذشته با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش برگزار شد نمایندگان مجلس پیشنهاد کردند که قانون حذف کنکور در زمان تعیین شده اجرا شود و با توجه به اینکه در قانون آمده است که کنکور باید در پایان سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه حذف شود این سال مطابق با سال 91 است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور حاجی بابایی به عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ، وی اعلام آمادگی کرد که قانون حذف کنکور در موعد مقرر اجرایی شود.

عباسپور اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که این آمادگی وجود دارد که قانون حذف کنکور اجرایی شود. البته پیش از این مسئولان وزارت آموزش و پرورش قبل از انتخاب وزیر جدید اعلام کرده بودند که این آمادگی برای اجرایی کردن قانون وجود ندارد.

وی گفت: کمیته ماده 4 قانون حذف کنکور در هفته آینده تشکیل جلسه می دهد و جزئیات موضوع در این کمیته با حضور مسئولان آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر علوم نیز در این جلسه اعلام کرد که طرح برگزاری چند کنکور در سال برای جایگزینی قانون حذف کنکور مطرح نشده بود بلکه این موضوع را برای مطرح کردیم که که تا زمان اجرای قانون ، آمادگی برگزاری کنکور به صورت چندباره در یکسال را داریم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع برگزاری چندباره کنکور در هر سال دیگر در کمیسیون آموزش مطرح نیست و ما نیز به وزارت علوم اعلام کردیم که این موضوع نیازمند مطالعه بیشتری است.

کنکور بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی باید تا سال 1390 حذف شود اما فراهم نشدن زیرساختها و همچنین عدم افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور موجب شد وزارت علوم برای حذف کنکور از مجلس شورای اسلامی درخواست مهلت بیشتری کند. در این زمینه کامران دانشجو وزیر علوم خواستار تعویق سه ساله اجرای قانون حذف کنکو بود که مجلس با این مورد مخالفت کرد و مقرر شد کنکور در سال 1391 حذف شود.

قانون حذف کنکور در سال 1386 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که بر اساس آن، کنکور باید تا سال 1390 حذف و رقابت داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گرفت. هم اکنون با نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس زمان اجرای قانون به سال 91 موکول شده است.



 

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره