وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بازگشت لایحه‌ هدفمندی یارانه‌ها به مجلس

بازگشت لایحه‌ هدفمندی یارانه‌ها به مجلس
به گزارش فارس، عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌ها در پاسخ به سئوالی در خصوص اینكه آیا مجلس از لحاظ قانونی می‌تواند سازمانی تحت عنوان هدفمند كردن یارانه‌ها را به لایحه بازگشت داده شده شورای نگهبان به مجلس اضافه كند، گفت: شورای نگهبان نسبت به آنچه كه در مجلس تصویب می‌شود پیش داوری ندارد و اصلاحات صورت گرفته توسط نمایندگان پس از ارجاع دوباره به شورای نگهبان بررسی و نظر اعضای شورا در مورد آن اعلام می‌شود.

كدخدایی تاكید كرد: شورای نگهبان ایرادات خود را در خصوص لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها به مجلس بازگشت داده و با توجه به این موضوع نمایندگان مجلس هرگونه اصلاحی را در چارچوب توضیح آن می تواند اعمال كنند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوال دیگری در این خصوص كه آیا نمایندگان مجلس می‌توانند به جز ایراداتی كه شورای نگهبان نسبت به لوایح و مصوبات مجلس می‌تواند دخل و تصرفی كند یا خیر افزود: معمولا وظیفه شورای نگهبان این بوده كه در خصوص مواردی كه شورا ایراد دارد ورود پیدا كند.

كدخدایی در پاسخ به خبرنگاری از وی پرسید لوایح مورد تائید شورای نگهبان می‌تواند از سوی قوه مجریه اجرا نشود گفت: شورای نگهبان مسئولیتی برای پیگیری اجرای قوانین ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینكه آیا لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها برای تائید نهایی احتیاج به حكم حكومتی دارد یا خیر گفت: امیدواریم چنین نشود و اساسا در این خصوص ما نمی‌توانیم احتمال بدهیم.