وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شایعه ظهور حضرت مریم در مصر!!

شایعه ظهور حضرت مریم در مصر!!
شایعه ظهورحضرت مریم علیها سلام در کلیسایی در مصر که موجب تجمع هزاران نفر در برابر این کلیسا شده است به عقیده فعالان سیاسی با شرایط سیاسی مصر و نبود مشارکت سیاسی و دمکراسی مرتبط است که موجب شده مردم دربحران کنونی برای حل مشکلات خود راهی جز چشم دوختن به آسمان نداشته باشند.

روزنامه کویتی القبس روز دوشنبه نوشت: به عقیده مسیحیان مصر ( قبطی ها) حضرت مریم در مواقع بروز بحرانها و سختی ها ظاهر می شود تا مردم را در شرایط دشوار یاری کند.

براساس این خبر ، یکی از ساکنان مجاور کلیسایی در منطقه الوراق در استان جیزه مصر مدعی شد که حضرت مریم را دیده است که در قالب یک کبوتر بسیار بزرگ در هاله ای از نور بر فراز کلیسا پرواز می کند.

وی همچنین چند نفر را دیده است که به بالای کلیسا چشم دوخته اند و فریاد می زنند :"ببینید حضرت مریم چه می کند" و "نور حضرت مریم بر روی صلیب افتاده است".

به نوشته القبس، "کمال زاخر" فعال سیاسی قبطی چنین رویدادی را با حالات روحی و سیاسی مردم مصر مرتبط دانست وگفت: بخشی از این موضوع به ماوراء الطبیعه مربوط می شود که کلیسا باید درباره آن اظهار نظر کند اما از سوی دیگر این موضوع به شرایط سیاسی در مصر باز می گردد.

زاخر با اشاره به آنچه در ورای چنین رویدادی نهفته است خاطر نشان کرد که شور و اشتیاق وافر مردم برای دیدن چنین پدیده ای مرتبط با احساس عمومی به علت نبود مشارکت سیاسی و دمکراسی در این کشور است .

وی افزود: هنگامی که راههای زمینی را بر روی مردم بسته اند جامعه به عنوان راه نجانی از فشارهای موجود که به یک گفتمان جدی نیاز دارد به آسمان دل می بندد.

زاخر توجه غیرعادی به این رویداد را که از چارچوب دینی و متافیزیکی خود خارج شده است نشانگر بحران درون جامعه مصر برشمرد.

در همین حال نجیب جبرائیل مشاور پاپ شنوده سوم رهبر قبطی های مصر درباره این واقعه گفت که کلیسا سرگرم تشکیل کمیته ای از اسقف های ارشد است تا مساله ظاهر شدن حضرت مریم را بخصوص در دوره کنونی تحلیل وبررسی کند.

به گفته جبرائیل این واقعه یک بار دیگر در سال 1968 یعنی درست یک سال پس از ناکامی مصر در جنگ با اسرائیل در سال 1967 در کلیسای زیتون و بار دیگر در یکی از کلیساهای شبرا تکرار شده است.

روزنامه مصری الدستور نیز نوشت که در حال حاضر بیش از ده هزار قبطی برای چهارمین روز متوالی برای دیدن حضرت مریم در برابر این کلیسا تجمع کرده اند که این امر رفت و آمد اهالی و عبور ومرور وسایل نقلیه را در این منطقه مختل کرده است.

براساس این گزارش ، تعداد زیادی از نیروهای امنیتی نیز برای جلوگیری از هرج و مرج در اطراف کلیسا مستقر شده اند. تجمع کنندگان با رفتن به پشت بام منازل و کوبیدن بر طبل و خواندن دعا از حضرت مریم می خواهند که بار دیگر ظاهر شود.

دراین حال، اهالی منطقه با سوء استفاده از این واقعه، پشت بام منازل خود را در اطراف کلیسا برای بهتر دیدن ظهور حضرت مریم به مردم اجاره می دهند وکاسبی فروشندگان چای ، مواد خوراکی و اجاره هندگان صندلی نیز رونق زیادی گرفته است.