وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ترفند های جلوگیری از کاهش سرعت ویندوز ۷

ترفند های جلوگیری از کاهش سرعت ویندوز ۷
به دلایل بسیاری ویندوزهای نصب شده همواره پس از مدتی دچار مشکل شده یاسرعت آنها کاهش می یابد ولی راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از آن می باشدکه به چند تای ان اشاره می کنیم.

۱٫ پاکسازی فضای احاطه شده توسط برنامه ها

بعضی وقتها ما برنامه هایی نصب می کنیم که هیچگاه از آنها استفاده نمیکنیم. بعضا نیز هنگام نصب یک نرم افزار، نرم افزارهای اضافی ای نیز نصب میشوند که معمولا مقداری فضا می گیریند. ولی اکثر وقت ها ما برای هر هدفی ازیک برنامه مستفل استفاده می کنیم که مجموع همه آنها فضای قابل توجهی رااحاطه می کنند. همچنین بسیاری از برنامه ها، به طور پیش فرض بر رویکامپیوترهای خریداری شده (به طور عمده لپ تاپ ها) بصورت نرم افزارهای دمویا آزمایشی نصبشده است که معمولا استفاده نمی شوند. برای حذف برنامه های اضافه می توانیدبه آدرس Control Panel >Programs and Features رجوع کنید.

۲٫ استفاده از Disk Defragmentor

هنگام نصب یک نرم افزار، فایلهای بسیاری به درون پوشه های مختلف ویندوزوارد می شوند و هنگام استفاده از آن نرم افزار ها، ویندوز مرتبا به جستجویاین فایل های می پردازد و آنها را مورد استفاده قرار می دهد. پس از مدتها،این جستجو و جمع آوری فایلهای مرتب به هر برنامه سرعت قابل توجهی می گیردو موجب کندی در باز شدن آن نرم افزار و یا خود ویندوز می شود. Disk Defrangementراهکاری بسیار عالی برای این مشکل می باشد. این نرم افزار ها همواره اینفایلهای مرتب را جمع آوری می کند و در کنار یکدیگر قرار می دهد. سپس هنگاماستفاده از برنامه ها، جستجوی ویندوز بسیار راحتتر و سریعتر انجام می شود.استفاده از این برنامه ها، یکبار در هر دو ماه توصیه می شود.

۳٫ برنامه های اجرا شده در Startup

برنامه های بسیاری هنگام “Log on”شدن به حساب کاربری شما باز می شوند و حافظه و سرعت بسیاری را اشغال میکنند. سوئیت ها، آنتی ویروسها، مسنجرها و دیگر نرم افزار ها از جمله اینبرنامه های بازشونده در هنگام باز شدن ویندوز شما می باشند. برای تنظیمبرنامه های دلخواه در Startup ویندوز خود به آدرس Start Menu > Run> msconfig > Startup رجوع کنید.

۴٫ کمبود حافظه سیستم شما

کمبود رم یا حافظه همواره یکی از دلایل ضعف یک سیستم می باشد. رم نقشبسیار حیاتی در سرعت و پردازش یک سیستم بر عهده دارد. با افزایش میزان رمسیستم خود می توانید سرعت قابل توجهی به ویندوز خود بدهید. کامپیوترهایجدید همگی دارای رم  ۲ گیگابایت و یا بیشتر می باشند.

۵٫ ریستارد کردن سیستم

ریستارت کامپیوتر خود باعث می شود که حافظه سیستم پاک شده و سیستم ازنو برنامه ریزی کند. گاها برخی برنامه های به طور نیمه باز می شوند یا هنگمی کنند. این باعث می شود که ویندوز به دنبال راه حل برای آن بگردد که اینمی تواند از سرعت سیستم شما بکاهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره