وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

12 راز طبیعی جوان به نظر رسیدن!!

12 راز طبیعی جوان به نظر رسیدن!!
اقداماتی که باعث جوانتر به نظر رسیدن می شود چیست؟ در این مقاله می توانید با این نکات آشنا شوید ؟

در گذشته ما فکر می کردیم که سرنوشت و عمر ما دست ستاره هاست و دست خودمان نیست. اما حالا باید از محققانی که راز بهتر و طولانی زندگی کردن را گشودند تشکر کنیم. با تحقیق در این زمینه، 70 درصد عواملی مثل امید به زندگی و خوشبختی تامین شد همچنین ناگفته نماند که این قضیه ربطی به ژن افراد ندارد.
بسیاری از دانشمندانی که موضوع جوان ماندن را مورد مطالعه قرار داده اند، ورزش کردن، تغذیه و عوامل دیگری که شما را به جوانتر شدن نزدیک می کند، توصیه کرده اند.

1. خوردن مکمل های انرژی زا
 این همان چیزی است که بروس ان ایمز پروفسور بیوشیمی و مولکول شناسی دانشگاه کالیفرنیا روی آن تاکید می کند: خوردن 800 میلی گرم آلفالیپوئیك اسید و 2000 میلی گرم استیل ال كارنیتین.
او معتقد است که با خوردن این مقدار مکمل، مواد شیمیایی موجود در آنها، انرژی میتوكندریهای سلول را افزایش می دهد. از نظر او مهم ترین عامل پیری زوال میتوكندریهاست. و در ابتلا به آلزایمر و دیابت نقش دارد.  میتوكندری در واقع نیروی محركه و بخش انرژی زای سلول است.
طبق مطالعات ایمز، پیر شدن موشهای آزمایشگاهی با خوردن این مکمل ها به تعویق افتاد و انرژی بیشتری داشته و مازها را بهتر طی كردند.
ایمز می گوید: در مورد انسانها، تا انجام نشدن آزمایشات بالینی بر روی آنها مطمئن نیستیم. این آزمایشها در دست اقدام هستند. اما به نظر می رسد كه احتمالا این ترکیبات مطمئن هستند.
بدترین اثر جانبی كه تا كنون گزارش شده حساسیت پوستی بوده است. میشل هارمن رئیس انستیتو تحقیقاتی طول عمر می گوید: نتایجی که روی حیوانات مشاهده شد کاملا متقاعد کننده بوده است.

2. همان وزنی را داشته باشید که در سن 18 سالگی داشتید
والتر ویلت رئیس بخش تغذیه سلامت عمومی دانشکده هاروارد می گوید: هرگز سیگار نکشید. این شاید مهمترین چیزی است که ما می توانیم برای سالم ماندن و طولانی عمر کردنمان انجام دهیم.

لاغر بودن در جوان به نظر رسیدن تاثیر بسزایی دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا سلولهای چاقی هورمون هایی تولید می کنند که خطر ابتلا به دیابت نوع دو را بالا می برد. این سلولها همچنین موادی به نام سیتوکین می سازند که باعث التهاب و سفت شدن رگها، مشکلات قلبی و بروز مشکلاتی در اندام های دیگر بدن می گردد. اضافه وزن همچنین خطر ابتلا به سرطان های مختلف را بسیار بالا می برد. مطالعات نشان داده که احتمال مرگ زودرس برای افراد لاغر زیر 75 سال نصف افراد چاق است.

اکثر افرادی که بین 110 و 140 پوند(هر پوند معادل نیم کیلو است) با 4 الی 5 فوت(هر فوت 30 سانتی متر) قد دارند سالم هستند زیرا اسکلت بدنشان بزرگ است. بنابراین خودتان را در همان وزنی که برایتان خوب و متعادل است نگه دارید. ویلت پیشنهاد می کند هرچند وقت یک بار لباس دوران مدرسه تان را بپوشید. همان سنی که وزن سالمی داشتید. اگر نتوانستید، شاخص توده ی بدنی تان(BMI) را تا حدود 23.5 ببرید.
خود ویلت نتوانست لباس دوران مدرسه اش را بپوشد.با این وجود، با وزن 184 پوند سعی کرد شاخص جرم بدنش را به حد نرمال برساند.

3. غذا خوردن به صورت مداوم را از قلم بیندازید :
این مورد نتایج چشمگیری در جوان به نظر رسیدن دارد. موشهایی که 30 درصد کمتر از موجودات زنده تغذیه می کردند 30 درصد جوانتر از حد نرمال بودند و در مطالعات اخیر در دانشگاه واشنگتن افراد لاغر 10 الی 15 سال جوانتر از افرادی بودند که مدام غذا می خوردند.

دانشمندان معتقدند که کم خوری، احتمال فرسودگی بافتها،  قند خون، التهاب و تورم، و مولکول هایی که رادیکال های آزاد نام دارند را کاهش می دهد.

ادوارد کالابرس استاد سلامت محیطی در دانشگاه ماساچوست و مارک متسون رئیس آزمایشگاه اسنتیتو ملی طول عمر به محدود کردن میزان کالری و حذف یک وعده غذایی اعتقاد دارند.
امتحان کنید. یک وعده غذایی تان را در روز حذف کنید. نیاز نیست که کالری تان را قطع کنید. طبق تحقیقات متسون میزان کالری کمتری مصرف کنید. یا یک روز در هفته روزه بگیرید. اما به خاطر داشته باشید آب به مقدار فراوان بنوشید.
 
4. علت درد را بجویید:
مطالعات نشان می دهد که دردهای مداوم، سیستم ایمنی بدن را با مشکل روبه رو می کند و شواهد نشان می دهد که این عامل باعث افسردگی عمیق و بالا رفتن میزان هورمون استرس و کورتیزول می شود.
ناتانائیل کیتز متخصص اعصاب و درد و استاد دانشکده پزشکی تگزاس می گوید: در موقع درد شدید به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز پزشک با مصرف داروها دردتان تسکین پیدا کند. درنتیجه خلق و خوی شما هم بهتر شده و سیستم ایمنی بدنتان هم مقاوم تر می شود.
 
5. پیاده روی کنید :
برای اینکه دیواره رگهایتان انعطاف پذیر و نرم باشد فقط به مدت 30 دقیقه چند روز در هفته به صورت تند پیاده روی کنید. این همان چیزی است که هیروفیوم تاناما استاد دانشکده مکانیزم بدن و سلامت دانشگاه تگزاس بعد از تست کردن رگهای قابل انعطاف افراد توصیه می کند.
با بالا رفتن سن، رگها هم مانند لاستیک سفت می شوند. دلیل اصلی آن این است که دو سوم از افراد بالای 60 سال فشار خون بالا دارند. ورزش کردن باعث نرم شدن رگ ها می شود.
ورزش کردن به صورت متعادل از خطر ابتلا به دیابت، سرطان، افسردگی، پیری پوست و حتی زوال عقل جلوگیری می کند. ورزش تنها چیزی بود که استیون بلیز رئیس شرکت کوپر در دالاس را تحریک به انجام آن می کرد. او تقریبا هر روز می دوید و این باعث جوانتر به نظر رسیدن او می شد. ورزش حتی برای مردهای 66 ساله چاق هم بد نیست.

6. بحث کردن بی طرفانه
بحث و جدلهای زیاد بین زوج ها خطر مسدود کردن رگ ها را افزایش می دهد.
در مطالعه اخیری که در یکی از دانشگاه ها انجام شد، خانم ها وقتی انتقادهای تند و مخافلت های شدید را از طرف همسرانشان می شنیدند قلب شان دچار مشکل می شد. قلب آقایان هم به تسلط یافتن و کنترل کردن کلمات و جملات واکنش بد نشان می داد.
رونالد گللاسر یک ایمنی شناس در دانشگاه اوهیو می گوید: جر و بحث بین همسران طبیعی است. اما اینکه چگونه با همسرتان بحث کنید مهم است. معمولا همسران در جر و بحث هایشان از جملات کنایه آمیز و تند یا حتی از زبان بدنشان مثل چشم غره رفتن استفاده می کنند درصورتی که بهتر است که خیلی ساده با مخالفت هایی که مواجه می شوید موافقت کنید.

7. گیاه بکارید :
باغبانی کنید یا در اطرافتان گل و گیاه بگذارید. در یک مطالعه فشار خون کارگرهایی که کار پر استرسی داشتند بالا بود اما شما می توانید با گل کاشتن یا گذاشتن یک شاخه گل رز در اتاقتان به این مشکل دچار نشوید. بیمارانی که بعد از عمل جراحی به اتاق ریکاوری انتقال پیدا می کنند اگر در آن اتاق شاخه گلی باشد، یک روز زودتر از حدمعمول از بیمارستان مرخص می شوند.
8. وزنه سبک بلند کنید
همه می دانند که ورزشهایی که برای قلب مفید است کلیدی برای جوان ماندن نیز است. اما پرورش اندام اهمیت فوق العاده ای دارد. زیرا بعد از 40 سالگی افراد در طول یک سال ماهیچه هایشان فرسوده می شود و درعوض چربی بیشتری دریافت می کنند.

میری یام نلسون استاد دانشکده تغذیه دانشگاه تافت می گوید: اگر زمانی را به ورزش کردن اختصاص دهید، ماهیچه هایتان را از دست نمی دهید. حتی افرادی که 90 سال دارند می توانند ماهیچه های از دست رفته خود را دوباره به دست بیاورند. فقط کافی است دو الی سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه وزنه های سبک بلند کنید.
نتیجه: تحمل و مقاومت بیشتر، استخوان های قوی تر، خطر کمتر برای ابتلا به دیابت و خواب و قدرت تفکر بهتر.

9. یک کار خوب انجام دهید
ویلیام براون مدرس روانشناسی در دانشگاه برونل می گوید: زباله های خیابان و پارک را بردارید یا به همسایه تان در خرید کمک کنید. او افراد زیادی را مورد آزمایش قرار داده و به این نتیجه رسیده که افرادی که روابط اجتماعی قوی تری دارند و به دوستان و خانواده هایشان کمک می کنند، ( فرقی نمی کند که این کمک پول، غذا، توصیه یا دادن زمان باشد) سالم تر از بقیه هستند. 
طبق یک مطالعه دیگر در دانشگاه میشیگان، که بر روی 423 زوج مسن انجام شد این نتیجه حاصل شد که بعد از گذشت 5 سال زوج هایی که به همنوع خود بیشتر کمک می کردند، کمتر از دیگران به مرگ نزدیک بودند.
براون می گوید: بسیاری از افراد فکر می کنند که این دنیا، دنیایی پر از خودخواهی و بیرحمی است. اما برعکس در این دنیا کارهای زیادی وجود دارد که می شود با آنها به دیگران محبت کرد و با کمک کردن به دیگران سالم هم ماند.
 
10. میوه بخورید :
یتر گرینوالد رئیس مرکز پیشگیری از سرطان می گوید: میوه و سبزیجات زیاد بخورید. این توانایی در پیشگیری از سرطان بی نظیر است. پس به خاطر داشته باشید برای اینکه جوان به نظر برسید، 9 بار در روز میوه و سبزیجات بخورید.
 
11. غذاهای دریایی بخورید
ماهی های پرچرب مانند ماهی ساردین و قزل آلا بخورید. این ماهی ها حاوی امگا3و اسیدهای چرب هستند که بسیاری از تحقیقات نشان داده با خوردن این ماهی ها از مرگ ناشی از حمله قلبی پیشگیری می کنید. امگا3 همچنین افراد را از افسردگی، آلزایمر، نابینایی و سرطان دور می کند.
برای اینکه بیشتر از فواید چربی ها بهره مند شوید روزی یک مشت گردو بخورید. از روغن ذرت کمتر استفاده کنید و درعوض روغن زیتون زیاد بخورید. گیرگ کوله استاد دانشگاه توصیه می کند که از خوردن کلوچه، چیپس اجتناب کنید. در منوی غذای پیشنهادی او خوردن ساندویچ تن ماهی به اضافه تخم مرغ یک روز در هفته وجود دارد. او همچنین خوردن 2 گرم روغن ماهی به صورت روزانه را هم پیشنهاد می کند.
 
12. موسیقی گوش کنید
سر و كار داشتن با موسیقی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. در مطالعه ای که توسط روبرت بک، استاد بازنشسته دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، مشخص شد که مقدار نوعی آنتی بادی ضد عفونت به نام IgA  در بزاق افراد گروه كری كه  موسیقی بتهون را اجرا می كردند 240 درصد بیش افراد دیگر وجود داشت.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره