وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نحوه مستحکم نگاه داشتن روابط عاشقانه

نحوه مستحکم نگاه داشتن روابط عاشقانه
یک رابطه ای خوب و معنادار به زندگی شما رنگ دیگری می‌بخشد و در تک تک سلول های شما حسی دلچسب ایجاد می‌کند .

در مقابل ، یک رابطه پر تنشن ، استرس زا ، سلامتی شما را به خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی شما به تدریج تحلیل و احتمال وقوع سکته مغزی و قلبی، فشارخون بالا ، دیابت بسیار بالا می‌رود.

در این جا به پنج راهکار جهت تقویت و تثبیت بهینه رابطه خود اشاره می‌کنیم :

1- به کارهای خود برسید!
براستی در طول روز چقدر به اینکه طرف مقابلتان چه کاری انجام می‌دهد و یا درست و غلط بودن آن فکر می‌کند ؟به خودتان مسلط شوید ، شما می‌توانید بروی کارهای مربوط به امور روزمره خودتان که باید انجام دهید یا حداقل در آن زمان می‌توانید انجام دهید فکرکنید.

می توانید به یک دوست زنگ بزنید ( البته در صورتی که فقط احوال پرسی کنید ، نه اینکه دوباره در مورد رابطه تان شکایت کنید! ) ، اگر نیاز است به کارهای عقب افتاده مالی تان برسید ، به باشگاه ورزشی و یا پیاده روی بروید و حداقل وزن اضافه خود را کم کنید !

به هرصورت می‌شود کاری مفید تر از خود خوری و شکایت انجام دهید . حقیقتا" اگر بطور مداوم نگران و آشفته باشید نهایتا" خودتان صدمه می‌بینید ( مخصوصا" در مورد خانم ها که با خشم و عصبانبت ، خود خوری می‌کنند ، در معرض حمله های قلبی هستند !) پس به جای اینکه تمام انرژی خود را صرف گله گذاری و شکایت از طرف مقابل خود بکنید ، به کارهای شخصی خود برسید .

2- یاد بگیرید بی خیال و شادباشید ، چه فرقی دارد او در حال حاضر چه می‌کند
اگر قرار باشد شما فقط به خاطر نفر مقابل سرحال باشید ، خود را داغان کرده اید . اگر دریک روز خوش ، ناگهان کسی وارد شود و تمام عصبانیت ، استرس و یا توهمات خود را بخواهد به شما تلقین کند ، به خودتان بیایید و اجازه ندهید این جو شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

فقط تصمیم بگیرید که خوشحال و شاد باشید و به چیزهایی هر چند کوچک فکر کنید که همیشه برای شما لذت بخش بوده است .

3- به ضمیر نا خود آگاه خود گوش دهید
رنجش و عذابی که در یک رابطه ایجاد و یا حبس می‌شود،  به شما بیشتر از نفر مقابل ضربه می‌زند ، علائم مضرات ناشی از خود خوری ها و استرس را بشناسید ، مانند ، سردرد ، دردهای شکمی ،  درد در ناحیه پشت و گردن.

با شروع این دردها ، این خود شما هستید که به خودتان می‌توانید کمک کنید ، به خود و موقعیتان تسلط پیدا کنید و فورا" کاری را انجام دهید که همیشه مورد علاقه تان بوده ( البته نه اینکه بخواهید به دیگران بپرید و حالت خود را به دیگران نیز القاء کنید )
بطور مثال : زمانی که با همسرتان بحث می‌کنید و با استرس و حالت آشفتگی ناگهانی روبرو می‌شوید ، معمولا" با شروع سردرد است که باید سریعا" یک دوش آب گرم بگیرید ، یا برای رهایی از آن محیط به پیاده روی بروید، بااین کار خود را یک مقدار متعادل تر می‌کنید و حالت اولیه آرامش شما تا حدی باز می‌گردد.

4- نقاط ضعف خود را بشناسید
معمولا" طرف مقابتان شما را می‌شناسد و می‌داند که شما روی انجام چه کاری و در چه زمانی حساس هستید ، به آنهاخرده نگیرید ! این شما هستید که با شناخت نقاط ضعفتان ، باید در شروع ، نطفه را خفه کنید ! می‌توانید کاری غیر مرتبط با اوضاع انجام دهید تا جلوی عکس العمل نا به هنگام و منفی شما را بگیرد ، به یک اتاق دیگر بروید یا سر شوخی را با همسرتان باز کنید ، بی خیال باشید…خوب ! کاری سخت است و لی با انجام و  تکرار آن می‌بینید که این صحنه های نمایشی چقدر بهتر از درگیری است .

5- اعمال خوب را بپذیرید
 نکات مثبت طرف مقابل خود را بدانید و به خودتان دوباره و دوباره یادآوری کنید ، حتی اگر 90% او باعث خشم و رنجش شما می‌شود به بقیه ویژگی های وی فکر کنید که همیشه آنها را دوست داشتید ! و همزمان به اشتباهات خود اعتراف کنید ، در این هنگام است که معجزه ای در طرف مقابلتان رخ می‌دهد و بطور باور نکردنی موضع خود را تغییر و بهبود می‌بخشد.

در آخر باز هم تأکید می‌کنیم ، با عصبانیت و تنش های موجود در یک رابطه و تمرکز بر آنها ، تنها به جسم و روحتان صدمه می‌زنید .
" هر کسی که قادر است این طور شما را عصبانی و آشفته کند بر شما تسلط می‌یابد و به خود اجازه میدهد همیشه از جانب او تحت فشار باشید . "