وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خانم‌ها بخوانند : 5 سبزی جوان‌کننده

خانم‌ها بخوانند : 5 سبزی جوان‌کننده
با خوردن میوه‌ها، ناخواسته آنتی‌اکسیدان‌هایی را وارد بدنمان می‌کنیم که بهتر از هر دارویی می‌توانند ما را در برابر ابتلا به بیماری‌های مزمن محافظت کنند.

در مورد سبزی‌ها هم همین‌طور است. سبزی‌هایی مثل کلم، بلال، کلم بروکلی و فلفل و خیلی از سبزی‌های دیگر خواصی دارند که ما از آنها غافل هستیم خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم با گذاشتن ظرفی پر از سالاد چه قدر مواد مفید وارد بدنمان کردیم.

کلم پیچ

کلم‌ها مخصوصا کلم پیچ سرشار از ویتامین C، ویتامین A و اسید فولیک است و دارای عناصری مثل گوگرد، فسفر و کلسیم است. فولات موجود در کلم برای زنان باردار بسیار مفید است و مانع بروز نواقص سیستم عصبی جنین می‌شود. همچنین فولات در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است. از این رو افرادی که یک بار دچار سکته شده‌اند خیلی خوب است مرتب کلم مصرف کنند از مهم ترین خواص این خانواده می‌توان به تأثیر آنها در پیشگیری از سرطان اشاره کرد. کلم پیچ به کاهش فشار خون کمک کند. محققان در بررسی‌های جدید خود دریافته‌اند که این دو نوع سبزی حاوی مقادیر زیادی از نوعی ماده شیمیایی موسوم به اسید گلوتامیک هستند.به گفته محققان، اسید گلوتامیک یکی از شناخته شده ترین انواع اسید آمینه است و تقریبا یک چهارم از پروتئین‌های گیاهی و نزدیک به یک پنجم از پروتئین‌های حیوانی را تشکیل می‌دهد.

چغندر

چغندر به دلیل دار بودن مقدار زیادی آنتی اکسیدان برای درد مفاصل و نقرس مفید است. فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن و مس است و همچنین عناصر بسیار کمیابی مثل روبیدیوم و کاسیوم در آن وجود دارد. کربوهیدرات، کمی پروتئین و ویتامین‌هایی چون B1 و B2، نیاسین، B6، B12 و C در آن موجود است. شیره ی چغندر سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد و به عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند. چقندر به جذب غذا کمک کرده و آنتی‌اکسیدهای موجود در آن به حفظ سلامت عمومی بدن و سلامت سلول‌های بدن کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای

تحقیقات نشان داده که ویتامین C و بتاکاروتن فراوان موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند از بروز بسیاری سرطان‌‌ها جلوگیری کند، زیرا این دو ماده مغذی جزو آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. جالب است بدانید که هر قدر این فلفل‌ها رنگی‌‌تر (زرد و قرمز) باشند، بتاکاروتن بیشتری دارند. تحقیقات نشان داده است که کپساسین به عنوان فعال ترین عنصر موجود در فلفل، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود. این ماده همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی (که سلول‌های شما را از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند) و ضدباکتریایی نیز دارد.اسید فولیک (فولات) که یکی از ویتامین‌های گروه B است، باعث کاهش ماده‌ای به نام هموسیستئین در خون می‌‌شود. هموسیستئین در صورت افزایش بیش از حد می‌تواند باعث تخریب رگ‌های خونی و افزایش احتمال سکته قلبی ‌شود. فیبر موجود در این سبزی می‌‌تواند کلسترول خون را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد

ذرت

‌ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، و غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است. کلسترول خون را پائین می‌آورد. و برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی مفید است. تحقیقات علمی در مورد خواص درمانی ذرت نشان می‌دهد این دانه گیاهی دارای مواد شیمیایی معروف به مهارکننده‌های پرونتاز است و رژیم غذایی ذرت شیرین نظیر سایر دانه‌ها مانند برنج و حبوبات در کاهش نرخ مرگ و میر در اثر سرطان کولون، سرطان پستان و سرطان پروستات بسیار موثر است. افرادی که بیشتر از ذرت استفاده می‌کنند تا گندم و برنج، و ذرت قوت غالب آنها است، نرخ مبتلا شدن به کرم خوردگی دندان خیلی کمتر است.

یونجه

اگر چه گنجاندن یونجه در رژیم غذایی برای عده‌ای بی‌معنی و سخت است اما خوب است بدانیم که یونجه سرشار از ویتامین‌های A,C,E,K و همچنین دارای آمیلاز که انزیم مخصوص هضم مواد نشاسته‌ای است می‌باشد. آنزیم‌های بسیاری در یونجه یافت می‌شود بعنوان مثال می‌توان از امولسین،‌اینورتاز، و پکتیاز نام برد.یونجه دارای حدود 20%‌پروتئین می‌باشد پروتئین‌های موجود در یونجه عبارتند از :‌لیزین،‌آرژنین، هیستیدین، آدنین، فنیل آلانین،‌آسپاراژین و سیستین. یونجه دارای اسید فسفریک نیز هست یونجه همچنین دارای منیزیوم، آهن و مقدر جزئی ارسنیک و سیلیس است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره