وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دلیل چرب شدن موها در جوانی و نوجوانی

دلیل چرب شدن موها در جوانی و نوجوانی
آیا فرزندتان در دوره نوجوانی به سر می برد و موهایش به سرعت چرب می شود؟ یا اینکه شما فرد جوانی هستید و از چربی موهایتان ناراحت هستید ؟

دوران نوجوانی با بروز تغییرات بسیاری در برخی اندام‌ها و به ویژه موها آغاز می‌شود. از زمان بلوغ شکل و حالت موها در اثر ترشح هورمون‌های جنسی به ویژه آندروژن در پسرها و استروژن و پروژسترون در دخترها تغییر پیدا می‌کند.
 به عبارت دیگر ترشح زیاد و ناگهانی این هورمون‌ها بر چربی پوست سر تاثیر گذاشته و سبب بروز مشکلات مویی می‌شود.

در اثر تاثیر هورمون‌های جنسی، غدد چربی پوست سر سبوم بیشتری ترشح کرده و در نتیجه موها چرب‌تر و به هم چسبیده‌ دیده می‌شوند.
این حالت نه تنها در موها بلکه روی پوست نیز دیده می‌شود. چرب شدن موها نه تنها حالت زشتی به موها داده بلکه سبب سنگینی و بدبویی آنها نیز می‌شود.
برای رهایی از این مشکل نوجوانان باید حداقل دو بار در هفته سر خود را با شامپوی خنثی بشویند. باید تاکید کنیم که استفاده از شامپوی بچه از این سن به بعد بی‌فایده است و نمی‌تواند چربی روی موها را پاک کند.
در حین شامپو نیز بهتر است از هر کاری که سبب تحریک غدد ترشح‌کننده چربی می‌شود مثل ماساژ دادن زیاد پوست سر یا کشیدن زیاد انگشتان روی پوست سر خودداری کرد.
در رابطه با تغذیه هم باید گفت مصرف مواد غذایی غنی از قند و چربی مثل سیب‌زمینی سرخ‌کرده، شکلات یا کیک می‌تواند این حالت را تشدید کرده و برعکس مصرف سبزی‌ها، گوشت، ماهی یا گوشت قرمز گریل شده این حالت را کاهش می‌دهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره