وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عامل سردردهای میگرنی

عامل سردردهای میگرنی
رئیس انجمن متخصصان داخلی گفت: میگرن به دلیل انقباض و انبساط عروق خونی در رگ های سر به وجود می آید و استرس های روحی و بی خوابی می تواند، باعث سردرد های میگرنی شود.

ایرج خسرو نیا در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: میگرن یكی از شایع ترین علل سر درد است. سر درد میگرنی سردردی است، دوره ای، ضربان دار همراه با رنگ پریدگی، تهوع و استفراغ كه از 4 تا چند روز ممكن است، به طول انجامد.

وی گفت: هنوز پس از سالها تحقیق علت ایجاد این سردرد مشخص نشده است. این بیماری در زنان شایع تر است، ولی می توان گفت به دلیل انقباض و انبساط عروق خونی كه ممكن است در رگ های سر به وجود آید، بی خوابی و استرس های روحی می تواند، باعث بروز میگرن شود.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود: میگرن سردردی است دورهای با زمینه ارثی و خانوادگی كه در كودكی، نوجوانی یا اوایل بزرگسالی آغاز می شود ولی پیدایش نشانه های آن، در سنین نوجوانی است.

خسرونیا اضافه كرد: شروع سردرد می تواند از ناحیه گیجگاهی، پیشانی یا پشت سر باشد. گاهی بیمار نمی تواند نقطه خاصی را برای آغاز درد بیان كند ولی در بیشتر موارد در این بیماری درد در یك نیمه سر وجود دارد.

وی گفت: پیشگیری از میگرن با داروها و توصیه های غیر دارویی امكان پذیر است. میگرن یك بیماری شایع به حساب می آید و اكثراً افرادی كه به میگرن مبتلا هستند، دچار حملات مكرر سردرد برای مدت چندین سال هستند.