وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

حلقه‌های رنگی راهی مناسب برای لاغر شدن

حلقه‌های رنگی راهی مناسب برای لاغر شدن
هولاهوپ، همان حلقه‌‌های رنگی است كه شما را به یاد دوران كودكی‌تان می‌اندازد؛ یعنی ورزشی نیست كه تازگی‌ها به دنیا معرفی شده باشد .

به روایت مجله‌های آمریکایی، میشل اوباما (همسر رییس‌جمهور کنونی ایالات متحده) هر روز همراه با دخترش هولاهوپ بازی می کند .

هولاهوپ در واقع همان حلقه‌های رنگی است كه در تمام دنیا میان كوچك‌ترها و البته برخی بزرگ‌ترها طرفداران زیادی دارد. در سال‌های اخیر پای هولاهوپ به سالن‌های ورزشی هم باز شده و بخشی از كلاس ایروبیك به این ورزش اختصاص می‌یابد. هولاهوپ‌هایی كه برای كودكان ساخته می‌شوند، 70سانتی‌متر قطر دارند و هولاهوپ‌های بزرگسالان باید 1متر قطر داشته باشد ولی هولاهوپ‌های جدید از قطعات جداگانه‌ایی ساخته شده‌اند كه مانند پازل در هم می‌روند و هركس به تناسب دور كمرش می‌تواند قطر این حلقه را زیاد و كم كند. تغییر دیگری كه در هولاهوپ‌های جدید داده شده است، این است كه سطح داخلی آن عاج‌دار شده است. این عاج‌ها كمك می‌كنند كه حین چرخاندن آن به دور بدن ضربه‌های متوالی به چربی‌ها وارد شود و باعث بهتر سوختن این چربی‌ها می‌شود.

چربی‌سوزی در كو‌تاه‌ترین زمان

اگر شما پای صحبت مربیان باشگاه‌های ورزشی بنشینید، هولاهوپ را راهی سریع برای سوزاندن كالری و خوش‌اندام شدن می‌دانند و بخشی از كلاس‌های ورزش ایروبیك به این كار و ورزش با هولاهوپ اختصاص داده می‌شود.
به گزارش ریدرز دایجست، استفاده از حلقه هولاهوپ برای افرادی که می‌خواهند در کمترین زمان نتیجه بهتری به دست بیاورند، بسیار موثر است.
این فعالیت بدنی بچه‌ مدرسه‌ای‌ها که به ورزش بزرگسالان تبدیل شده است، در تقویت ماهیچه و سوزاندن چربی به‌طور چشم‌گیری موثر است.
به گفته یک کارشناس، در عرض دو ماه با انجام این ورزش افراد موفق شده‌اند به میزان دو سایز چربی کم کنند!

فواید ورزش با هولاهوپ عبارت است از:

تقویت و فرم دادن به پایین تنه، دست و ران – افزایش انعطاف بدن – تقویت ماهیچه‌‌های بدن – خارج کردن سموم بدن تقویت سلامت قلب.
هولاهوپ ورزشی است كه شما برای انجام آن نیاز به زمان و مكان خاصی ندارید و می‌توانید آن را حتی در خانه در بین كارهای منزل انجام دهید. بیشتر افراد عادت دارند كه حلقه هولاهوپ را دور كمر خودشان بچرخانند كه این كار باعث تقویت عضلات شكم، ران، پشت و پاها می‌شود و در عین حال به سوختن چربی در اطراف شكم و پهلوها كمك می‌كند ولی بعضی‌ها هم آن را دور بازوی‌شان می‌چرخانند كه این كار به تقویت عضلات شانه، سرشانه و بازوها كمك می‌كند.

راه و رسم ورزش با هولاهوپ

برای ورزش كردن با هولاهوپ باید جلوی آینه قرار بگیرید و هولاهوپ را دور كمرتان بیندازید. نكته اصلی در این ورزش این است كه شما باید تمركز خود را برای نگه‌داشتن حلقه دور كمرتان به كار بگیرید و حین چرخاندن آن دور كمرتان از سقوط آن جلوگیری كنید.
برای این كار باید حركات موزونی به كمر و باسن خودتان بدهید تا از افتادن آن حین چرخش پیشگیری كنید كه این كار باعث تقویت عضلات شما و سوزاندن كالری می‌شود شما با هریك ساعت ورزش با هولاهوپ حدود 400 كالری می‌سوزانید كه دقیقا مشابه همین میزان انجام حركات ایروبیك خواهد بود. شما می‌توانید در ابتدا ورزش كردن با هو لاهوپ را با انداختن آن دور كمرتان و چرخاند آن آغاز كنید ولی بعد از آن اجازه دهید كه همه بدن شما در این ورزش سهیم شوند و چرخاندن آن را دور گردن و بازوهایتان نیز تجربه كنید. نكته اصلی این است كه شما كشش زیادی به عضلات‌تان وارد نكنید. وقتی شما در چرخاندن یك حلقه هولاهوپ دور كمرتان استاد شدید، بد نیست چرخاند چند حلقه را تجربه كنید این كار به تمركز شما كمك می‌كند و در عین حال موجب می‌شود كالری بیشتری بسوزانید. به عنوان پیشنهاد دیگر، می‌توانید حلقه‌های دیگر هولاهوپ را روی زمین بگذارید و در حین چرخاندن یك حلقه دور كمرتان از روی دیگر حلقه‌ها بپرید.
اگر به فروشگاه‌های عرضه لوازم ورزشی بروید، حتما ویدیو‌هایی را خواهید یافت كه انواع حركات ورزشی با هولاهوپ را به شما آموزشی می‌دهند. وقتی حرفه‌ای‌تر شدید می‌توانید با این فیلم‌ها ورزش كنید. در دنیای غرب حتی رقص‌های ویژه‌ای با هولاهوپ وجود دارد كه به‌خصوص در ‌هاوایی رایج است و انواع حركات نمایشی با آن مانند گرداندن هولاهوپ‌های آتشین در برخی از نمایش‌ها و سیرك‌ها به دور بدن رایج است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره