وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فهرست سیاستمدارانی که كتك خوردند!

فهرست سیاستمدارانی که كتك خوردند!
پرتاب مجسمه به‌سوی سیلویو برلوسكنی نخست‌وزیر ایتالیا كه باعث جراحت شدید او شدنام این سیاستمدار جنجالی اروپا را به فهرست رهبرانی در جهان اضافه كرد كه كتك خورده‌اند یا حتی كشته‌شده‌اند.
برلوسكنی اكنون با بینی شكسته و 2 دندان افتاده و لب پاره شده در بیمارستان بستری است. مقامات امنیتی ایتالیا اما مشغول بررسی تدابیر امنیتی و بازجویی از محافظان برلوسكنی هستند.
پلیس ایتالیا می‌گوید مردی كه تعادل روانی نداشته با مجسمه‌ای از كلیسای میلان صورت نخست‌وزیر را خونی كرده‌است. اكنون این سؤال همیشگی مطرح است كه وقتی سیاستمداران در میان مردم قرار می‌گیرند چه میزان تدابیر امنیتی لازم است؟

برلوسكنی بدون توجه به تذكرات امنیتی كار غیرمعمولی كرد و مستقیما به میان مردم رفت. این اتفاق در نوع دیگری ماه گذشته در آمریكا هم روی داد.

در مهمانی خصوصی جشن شكرگزاری در كاخ سفید، 2 مهمان ناشناس بدون دعوت توانستند خود را به داخل برسانند و حتی با رئیس‌جمهور هم عكس بگیرند.
در پی این واقعه 3 مقام امنیتی كاخ سفید بركنار شدند و محافظان همچنان تحت بازجویی قرار دارند.

سال گذشته یك خبرنگار عراقی با پرتاب لنگه كفش به سوی جرج بوش، رسمی را بنا گذاشت كه اكنون ماه‌هاست در چند جای دیگر دنیا تكرار می‌شود.
آن كفش‌ها هنوز در دنیای سایبر پرتاب می‌شوند.

ون‌جیابائو نخست‌وزیر چین یكی از كسانی بود كه چندی پیش در دانشگاه كمبریج در جریان سخنرانی هدف پرتاب كفش از سوی دانشجویان قرار گرفت.

هفته گذشته وقتی گروه طرفدار محیط‌ زیست صلح سبز توانست دیوارهای امنیتی اجلاس سران اروپا در بروكسل را بشكند و عبور كند، تدابیر امنیتی اتحادیه اروپا زیر سؤال رفت. البته این حوادث همیشه هم غیرمرگبار نبوده و گاهی به مرگ افراد نیز منجر شده‌است.

در هلند بعد از ترور – پیم فورتیون – سیاستمدار – در سال 2002، تدابیر امنیتی مقامات دولتی تشدید شد. یكسال بعد آنا لیند وزیر خارجه سوئد ترور و این پرسش مطرح شد كه آیا سیاستمداران می‌توانند آزادانه در خیابان‌های استكهلم با خانواده‌شان رفت‌وآمد كنند؟ از آن پس پلیس امنیتی سوئد محافظان سیاستمداران را بیشتر كرد.

در سال 1990 ولفگانگ شوبل وزیر كشور وقت آلمان در یك گردهمایی سیاسی هدف گلوله قرار گرفت. از آن زمان شوبل فلج و او اكنون وزیر دارایی آلمان است.در ایتالیا كه در دهه‌های 1970 و 1980 درگیر موج تروریسم و خشونت سیاسی بوده است، شرایط برای اینگونه حملات مساعدتر از دیگر كشورهای اروپایی است.

اما پاپ بندیكت، رهبر كاتولیك‌های جهان یكی دیگر از كسانی است كه در مقابل این حملات آسیب‌پذیر به‌نظر می‌رسد. او به‌طور مرتب با پیروان كاتولیك و مسیحیان دیگر دیدار می‌كند. پیش از او پاپ ژان پل در سال 1981 در جریان یكی از همین گردهمایی‌ها هدف گلوله قرار گرفت.

در آمریكا بخشی از سرویس اطلاعاتی ماموریت ویژه حفاظت از جان رئیس‌جمهور را دارد. اما در كشورهای اروپایی معمولا این كار با جمع‌آوری اطلاعات ارائه شده توسط چند نهاد امنیتی و پلیسی صورت می‌گیرد.
وزیر كشور ایتالیا اما تاكید دارد كه حمله اخیر به برلوسكنی نتیجه كم‌كاری ماموران اطلاعاتی نیست و فقط ناشی از فضای پرتنش و سنگین سیاسی كشور در این روزهاست. او با دفاع از عملكرد خود گفته‌است كه همه بررسی‌ها و بازرسی‌ها انجام شده‌بود. اما به گفته او، دمكراسی و سیاست ایجاب می‌كند كه نخست‌وزیر به هوادارانش نزدیك شود و در میان آنها قرار گیرد.

رسانه‌های ایتالیایی اما سرویس‌های امنیتی این كشور را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند و آنها را مقصر دانسته‌اند. آنها همچنین از نیروهای امنیتی و محافظان نخست‌وزیر انتقاد كرده‌اند كه چرا بعد از حمله اجازه داده‌اند كه برلوسكنی از ماشین پیاده شود و دوباره در مقابل مردم و دوربین‌ها قرار بگیرد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره