وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عوامل ریزش موی خانمها و راههای درمان آن

عوامل ریزش موی خانمها و راههای درمان آن
اگر شما هم دچار ریزش مو شده اید و علت این موضوع را نمی دانید ، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید زیرا در این مطلب تمام علت ها و شیوه ی مبارزه با آنها توضیح داده شده است .
 
این تحقیق توسط پژوهشگران یک شرکت مهم انگلیسی انجام شده که تولید کننده مکمل‌های ویتامینی است. این تحقیق نشان داد که یک سوم از زنان در گروه سنی 25 سال دچار ریزش مو می‌شوند. محققان می گویند؛ عامل اصلی این ریزش مو، الگوی زندگی مدرن، استرس‌زا و فقدان رژیم غذایی و تغذیه مناسب است.

 به گفته متخصصان؛ در این پژوهش و بسیاری از مطالعات دیگر، رابطه بدیهی و آشکاری بین رژیم غذایی فقیر و نامطلوب و داشتن پوست و موی ضعیف و بیمارگونه وجود دارد. محققان هشدار می‌دهند که این ضعف با امتناع از غذا خوردن بویژه به دلیل ترس از چاقی تشدید می‌شود.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می‌تواند کیفیت مو را به طور بارزی تحت تاثیر قرار دهد.البته برخی کارشناسان می‌گویند؛ مکمل‌هایی نیز با تبلیغ پرپشت کردن مو وارد بازار شده، ولی نتیجه عکس دارد. اگرچه ممکن است بعضی از این مکمل‌ها واقعا نتیجه بخش باشد، اما چه بهتر که با کمک تغذیه صحیح به هدف خود برسیم. همچنین در موارد نادری ملاحظه شده که مصرف بیش از اندازه مکمل ویتامین آ منجر به ریزش مو شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف برخی مواد برای حفظ سلامت موها ضروری است. این مواد عبارتند از:

– ماهی آزاد: این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا 3 ، پروتئین، ویتامین ب 12 و آهن است. اسید چرب امگا 3 برای سلامت پوست سر مفید و ضروری است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر و ریزش مو می‌شود.

– سبزیجات سبز تیره: اسفناج، بروکلی و برگ چغندر سرشار از ویتامین آ و ث هستند که بدن به منظور ساختن چربی پوست به آنها نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می‌کنند. به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم هستند.

– لوبیا، عدس، نخود: این مواد نه تنها سرشار از پروتئین هستند، بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود که تمامی این مواد برای سلامت مو مفیدند.

– آجیل یا مغزهای گیاهی: این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی موها لازم هستند. این مواد سرشار از سلنیوم هستند که برای سلامت پوست سر مفید است. بعلاوه مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا 3) است که حالت مو را بهبود می‌بخشد. آجیل همچنین سرشار از روی است. گفته می‌شود که کمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می‌شود.

– گوشت مرغ و بوقلمون: این مواد سرشار از پروتئین هستند که سلامت موها را تضمین می‌کند. کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو می‌شود و کمبود شدید آن نتیجه‌ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد. این مواد همچنین حاوی آهن هستند.

تخم مرغ: سرشار از پروتئین است. همچنین بیوتین و ویتامین ب 12 نیز به مقدار فراوان در آن یافت می‌شود.

– غلات سبوس دار: این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین‌های گروه ب هستند، همچنین انرژی را ارتقا می‌بخشند.

– لبنیات کم چرب: این دسته از مواد به خصوص ماست و شیرکم چرب سرشار از کلسیم هستند که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو است.

– هویج: هویج بهترین منبع ویتامین آ می‌باشد که برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است.

متخصصان می‌گویند؛ مخلوطی از مواد غذایی ذکر شده در رژیم غذایی روزانه به حفظ سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره