وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

9 باور غلط درباره کاهش وزن

9 باور غلط درباره کاهش وزن
بسیاری از توصیه هایی که برای کاهش وزن می شوند،پایه ی علمی ندارند و فقط باعث ناراحتی فرد می شوند، آیا این موارد را می شناسید؟

چه زمانی یک سخن دروغ به یک باور قابل قبول تبدیل می شود؟ هنگامی که سخن دروغ به طور مرتب و با شیوه های گوناگون تکرار می شود.

 به گزارش «MSNBC»این روش یکی از قدیمی ترین و معروف ترین روش هایی است که علاوه بر سیاست مداران افراد دیگر ازجمله تجار به آن متوسل می شوند. کاهش وزن که امروزه بحث داغ و مبتلا به همه جوامع می باشد و تولیدکنندگان محصولات لاغری از شیوه های مختلف استفاده می کنند تا محصولات و کالاهای خود را به عنوان روش ها و شیوه های بدون خطا و با نتیجه صد در صدی در باور مردم بگنجانند اما تعداد کمی از افراد موفق می شوند از تاثیر تبلیغاتی که در این خصوص انجام می شود در درمان بیماری خود دور بمانند در نتیجه این تبلیغات برای اقبال مردم به این محصولات بسیار تاثیرگذار است. در این مطلب دروغ های رایج را آشکار خواهیم کرد.

۱ -در عرض ۳۰ روز می توانید ۱۵ کیلو کم کنید؛

این موضوع یا شعارهای توخالی دیگری که کاهش وزن زیاد در کوتاه ترین زمان را بیان می کند نه روش صحیحی است و نه صحت دارد. متخصصان می گویند کاهش وزن دائم نیاز به تغییر شیوه زندگی دارد و نه راه حل فوری.

۲ -چربی برای بدن مضر است؛

متخصصان رژیم این موضوع را سال هاست که در ذهن مردم فرو بردند، اما الان متوجه ناصحیح بودن آن شدند. واقعیت هم این است که بعضی از چربی های مفید لازم است.

۳ -کربوهیدرات برای سلامت بدن مفید است؛

اول چربی و حال این کربوهیدرات است که به قول آن ها برای بدن مضر است. متخصصان توصیه می کنند، به هنگام کاهش وزن بین کربوهیدرات سالم مانند غلات سبوس دار و کربوهیدرات غیرسالم مانند قند سفید و کربوهیدرات های پیچیده تمایز قائل شوید. کربوهیدرات سالم، ویتامین های لازم و فیبر برای سیستم هاضمه موثر است .

۴ -با نخوردن وزن کم کنید؛

گرسنگی بدن را از ماده مغذی لازم محروم می کند و می تواند به بیماری های جدی منجر شود.حتی اگر وزن کم کنید به محض این که شروع به خوردن کنید بلافاصله وزنتان دوباره زیاد می شود.

۵ -پس از ساعت ۶ عصر غذا نخورید؛

ساعت خوردن مهم نیست بلکه آن چه که می خورید مهم است.

۶ -سالاد سالم است؛

کالباس، پنیر، مرغ و سس چرب که در سالاد استفاده می شود مانند غذاهای آماده کالری دارد بنابراین در مورد سالاد نیز باید مراقب بود.
 
۷ -نوشابه های رژیمی در کاهش وزن موثر است؛
به گفته کارشناسان، تاکنون هیچ تحقیقی ثابت نکرده است که نوشابه های رژیمی در کاهش وزن نقش دارد.

۸ -نباید خود را وزن کنید؛

این یکی دیگر از اشتباهاتی است که کارشناسان رژیم درمانی به مردم منتقل کرده اند؛متخصصان معتقدند که کنترل کردن وزن مرتب یعنی حداقل هفته ای یک و یا دو بار باعث می شود فرد مراقب تغذیه خود باشد.

۹ -با مصرف قرص می توان وزن کم کرد؛

نمی توان رژیم غذایی سالم و ورزش را با قرص جایگزین کرد. دهه های طولانی است که قرص ها در بازار وجود دارد و ممکن است مصرف برخی از آن ها عوارض هولناکی داشته باشد.