وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر دیر خوابیدن در فکر خودکشی وافسردگی در نوجوانان!!

تاثیر دیر خوابیدن در فکر خودکشی وافسردگی در نوجوانان!!
آیا به راستی خواب اینقدر اهمیت دارد که مضراتی تا این حد مضر داشته باشد ؟
 
کارشناسان مدت خواب لازم برای نوجوانان را 9 ساعت می دانند
مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته نشان می دهد که زود خوابیدن، نوجوانان را در برابر افسردگی و فکر خودکشی محافظت می کند.

بنا بر این مطالعات که بر روی نوجوانان 12 تا 18 سال صورت گرفته، احتمال دچار شدن به افسردگی در میان نوجوانانی که بعد از نیمه شب می خوابند 24 درصد بیشتر از نوجوانانی است که قبل از ساعت 10 شب خود را برای خوابیدن آماده می کنند.

نتیجه این مطالعات که در نشریه Sleep انتشار یافته همچنین نشان می دهد که در میان کسانی که کمتر از 5 ساعت در شبانه روز می خوابند احتمال دچار شدن به افسردگی، 71 درصد بیشتر از کسانی است که مدت 8 ساعت در شبانه روز می خوابند.

این مطالعات توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک صورت گرفته و در آن اطلاعات مربوط به 15 هزار و 500 نوجوان در دهه 1990 مورد بررسی قرار گرفته است.

ساعت خواب قریب به یک چهارم این نوجوانان بعد از نیمه شب بود.

ساعات خوابی که برای این گروه سنی مناسب تشخیص داده می شود 9 ساعت تعیین شده است.

این پژوهشگران می گویند از هر 15 نوجوانی که مورد بررسی قرار گرفته اند یک کودک دچار بیماری افسردگی بوده است.

علاوه بر این در میان نوجوانانی که از نیمه شب به بعد خود را برای خواب آماده می کنند این خطر که به خودکشی فکر کنند، 20 درصد بیشتر از نوجوانانی است که از ساعت 10 شب به بعد بیدار نمی مانند.

این بررسی ها همچنین نشان می دهد که افسردگی و فکر خودکشی در میان نوجوانان دختر، و نیز نوجوانانی که فکر می کنند والدینشان علاقه زیادی به آنان ندارند، بیشتر است.

دکتر جیمز گنگویچ، که این مطالعات تحت نظر او صورت گرفته می گوید: "خواب با کیفیت خوب می تواند عاملی برای جلوگیری از بیماری افسردگی و نیز معالجه این بیماری باشد."

به عقیده سارا برنن، که مدیر مسئول سازمان خیریه بریتانیایی موسوم به Young Minds است، خواب کافی، غذای خوب و ورزش منظم به نوجوانان در مقابله با بیماری افسردگی و نیز جلوگیری از آن کمک می کند و به والدین نوجوانان باید اطلاعات لازم برای مراقبت و محافظت فرندانشان در برابر این بیماری داده شود.

در بریتانیا حدود 80 هزار کودک و نوجوان دچار بیماری افسردگی هستند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره