وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بیماری مخصوص افراد کوتاه قد

بیماری مخصوص افراد کوتاه قد
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که به بیماری‌های مزمن ریوی دچار می‌شوند نسبت به متوسط جامعه قد کوتاه‌تری دارند.
برای بررسی این موضوع تیمی از دانشگاه ناتینگهام مطالعه را روی بیش از یک میلیون نفر که بالای 35 سال سن داشتند انجام دادند.در این تحقیقات آن‌ها متوجه شدند افرادی که به بیماری‌های ریوی دچار می‌شوند نزدیک به 1.12 سانتی‌متر از متوسط جامعه کوتاه‌ترند.

دانشمندان اعتقاد دارند کوتاهی قد می‌تواند نشانه ای از این موضوع باشد که آن‌ها در خانواده‌های فقیرتری نسبت به سایرین بزرگ شده اند.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود رابطه قوی بین کوتاهی قد و خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی مزمن وجود دارد.

برای بررسی این موضوع مطالعه ای روی یک میلیون و 24 هزار و 662 نفر انجام شود.دانشمندان با انجام این تحقیقات متوجه شدند بین سنین 35 تا 49 سال رابطه بین قد و بیماری‌های ریوی به بیش‌ترین میزان خود می‌رسد و این رابطه با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل بروز بیماری‌های ریوی آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار است.تخمین زده می‌شود در حال حاضر نزدیک به 3.7 میلیون نفر در انگلستان به این بیماری‌ها دچار هستند ، اما فقط 900 هزار نفر از آن ها تا کنون شناسایی شده اند.

محققان معتقدند افرادی که در خانواده‌های فقیر به دنیا آمده و بزرگ شده اند ، با احتمال بیش‌تری دارای مادر سیگاری بودند و هم‌چنین در سال‌های اولیه زندگی تغذیه مناسب و کافی نداشته اند که همه این عوامل در بروز بیماری‌های ریوی و هم‌چنین رشد آن‌ها موثر است.

ریچارد هابارد استاد دانشگاه ناتینگهام در این باره گفت : در زمان رشد جنین در رحم در صورتی که مواد مغذی کافی به بدن مادر نرسد تاثیرات سوئی روی رشد عمومی بدن و هم چنین رشد ریه‌های جنین می‌گذارد.
هم‌چنین در خانواده‌های فقیر با احتمال بیش‌تری اعضای خانواده سیگار می‌کشند که این موضوع نیز می‌تواند به بروز بیماری‌های ریوی در کودکان کمک کند.