وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تأثیر دوستانتان بر وزن شما!!

تأثیر دوستانتان بر وزن شما!!
این جمله قدیمی را که شما هر چه می‌خورید هستید فراموش کنید. امروزه تئوری این است، شما چیزی هستید که دوستانتان می‌خورند.

دوستانتان را بپذیرید نه عادات بد آنها را

این جمله قدیمی را که شما هر چه می‌خورید هستید فراموش کنید. امروزه تئوری این است، شما چیزی هستید که دوستانتان می‌خورند. تمام تحقیقات به تاثیر رژیم غذایی فرد مورد علاقه مان و عادات نرمش کردن اوبر روی سلامت ما معطوف شده است.

یک تحقیق طولانی مدت بر روی 12000 بزرگسال به این نتیجه رسید که شانس افراد برای چاق شدن 40 برابر می‌شود اگر همسر یا خواهر یا برادر او چاق شوند- و اگر دوست صمیمی او چاق شود 170 درصد این شانس افزایش میابد. تحقیق دیگری در مجله کانسیومر ریسرچ (CONSUMER RESEARCH) به این نتیجه رسید که دانشجویان مقدار غذایی که می‌خورند بر اساس مقدار غذای همکلاس شان است. و فقط بزرگسالان از این موضوع آسیب نمی‌بینند . تحقیقات جدید نشان داده که کودکان نیز از دیگران در این مورد تاثیر می‌پذیرند.

کنترل اشتها

در تحقیقات اخیر در مجله آمریکایی کلینیکال نوتریشن (CLINICAL NUTRITION) بر روی عادات کودکانی با وزن متوسط و با وزن زیاد در رده سنی بین 9 تا 15 سال وقتی که با دوستانشان و غریبه‌ها هستند انجام شده است. آنها پی بردند کسانی که با دوستانشان هستند بیشتر از کسانی که با غریبه‌ها و کسانی که نمی‌شناسند غذا می‌خورند- و دوستانی که اضافه وزن دارند بیشتر از دوستانی که لاغر هستند می‌خورند.

 سارا جین سالوی معاون پروفسور بیماری‌های اطفال در دانشگاه بوفالو، دانشکده داروسازی و بیومدیکال می‌گوید: وزن جوان‌ها و عادات خوردن متاثر از وزن و عادات خوردن دوستان و رفیق شان است. 3/1 از کودکان و 3/2 بزرکسالان که اظافه وزن دارد یا چاق هستند..

عادات بد رژیم غذایی خود را درست کنید
خوب چگونه می‌توانیم مشکلات راحل کنیم؟ اجبار کردن بچه‌ها به ترک کردن دوستانشان با عاداتی که برای سلامتی مضر است بیشتر از اینکه مفید باشد مضر است. سالوی می‌گوید: به اندازه کافی کودک با اضافه وزن بودن و سر و کله زدن با تمام فشار‌های اجتماعی که با آن می‌آید سخت است. جلوگیری از غذا خوردن بچه‌هایی که اضافه وزن دارند با یکدیگر راه حل نیست- دیده شده است که بچه‌های چاق وقتی که تنها هستند بیشتر می‌خورند. والدین باید دارند که به روش دوستانه مشکل را حل کنند، هرگز غر نزنید و نکوهش نکنید. برای مثال: فعالیت بدنی را بیشتر کنید و به عنوان خانواده بهتر غذا بخورید. غذا‌های سالم و مغذی در خانه نگه دارید. نهار و تغذیه سالم به بچه‌هایتان بدهید که با خود به مدرسه ببرند.
شما می‌توانید کار‌ها یا خوردن کسانی که با فرزندتان هستند را کنترل کنید اما شما می‌توانید به خانواده‌تان در مورد سلامتی در خانه آموزش دهید و امید وار باشید که این دانش تا وقتی که آنها خانه را ترک می‌کنند با آنها خواهد بود. یک تکه میوه برای صبحانه به آنها بدهید. اگر فرزندتان عادات سالم خوردن را یاد گرفت بهتر می‌توانند خود را در برابر فشار دوستانشان برای خوردن مقاوم و مجهز کنند.