وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اتفاقات ادبی سال 2009

اتفاقات ادبی سال 2009
سال نویسندگان مرده
اگر 2008، سال نویسندگان جوان بود كه با درو كردن انبوه جوایز ادبی نشان دادند تجربه و اندوخته خوبی برای نوشتن دارند، سال 2009 سال نویسندگانی بود كه گرچه سال‌ها از درگذشتشان می‌گذشت، باز با انتشار آثاری جدید در راس اخبار قرار گرفتند.
 
32 سال پس از درگذشت ولادیمیر ناباكوف نویسنده مشهور روس، سرانجام پسر او دیمیتری كه حالا دیگر 80ساله شده، تصمیم گرفت تا خواست پدرش را نادیده بگیرد و دست‌نوشته‌های رمان ناتمام پدرش را منتشر كند، اما این تنها اتفاق مهم سال 2009 نبود، از این دست اتفاقات در سال گذشته زیاد رخ داد.
روبرتو بولانو نویسنده شیلیایی كه در سال 2004 در 51 سالگی درگذشت، در سال 2009 كشف شد. با ترجمه رمان 912 صفحه‌ای و تحسین شده «2666» به زبان انگلیسی، خوانندگان انگلیسی‌ زبان ارزش این اثر را دریافتند و با نقدهای مثبت بسیاری كه در نشریات به آن اختصاص یافت، سرانجام انجمن منتقدان كتاب آمریكا، یكی از مهم‌ترین جوایز سال این كشور را به آن اهدا كرد و «2666» به عنوان بهترین اثر داستانی سال معرفی شد.

داستان‌های جدید وونه‌گات

مجموعه 14 داستان كوتاه كورت وونه‌گات كه تاكنون منتشر نشده، به صورت داستان و در قالب كتاب الكترونیكی منتشر شد. علاوه بر این، این مجموعه در قالب یك جلد كتاب با عنوان «به جوجو نگاه كن» به بازار آمد. كورت وونه‌گات در آوریل 2007 در 84 سالگی درگذشت.

استقبال از یك كتاب آشپزی 48 ساله

اما فقط كتاب‌های داستانی نبودند كه مورد توجه قرار گرفتند. یكی از شگفتی‌های سال قطعا یك كتاب آشپزی فرانسوی بود كه 48 سال پس از انتشارش در فهرست پرفروش‌های آمریكا جای گرفت و باعث شگفتی شد. «استادی در هنر آشپزی فرانسوی» اثر جولیا چایلد كه نخستین بار سال 1961 انتشار یافت، ناگهان چنان محبوب شد كه در راس فهرست كتاب‌های پرفروش نیویورك تایمز جای گرفت.
همه شوق و شوری كه برای خرید این كتاب فوران كرد، از نمایش فیلم «جولی و جولیا» ناشی ‌شد. این فیلم كه اواسط سال بر پرده سینماهای جهان به نمایش درآمد، با بازی درخشان مریل استریپ در نقش این خانم آشپز مسن، همه را به تقلا انداخت كه این كتاب را بخرند و بخوانند.
كتاب 752 صفحه‌ای استادی در هنر آشپزی فرانسوی، یك مجموعه آشپزی تمام‌عیار است كه برخلاف غذاهای بهداشتی امروز برای پختن آنها از كره، چربی، گوشت نمك سود شده و دیگر مخلفات لذیذ اما مضر برای سلامت استفاده می‌شود.
خانم چایلد سال 2004 در 91 سالگی درگذشت، اما همواره تاكید داشت كه خوردن كره برای سلامت ضرر ندارد.

قصه گمشده مارك تواین چاپ شد

مجموعه‌ای از داستان‌های مارك تواین، نویسنده مشهور ماجراهای «تام سایر» و «هكلبری فین» 99 سال پس از درگذشت او، در بهار 2009 منتشر شد. مارك تواین سال 1865 از برادرش خواسته بود تا نگذارد این اثر منتشر شود. او نوشته بود: «بهتر است اینها را توی اجاق بیندازی چون نمی‌خواهم اثر به درد نخوری از من باقی بماند.» با این حال در نود و نهمین سالگرد درگذشت او این مجموعه منتشر ‌شد.
فقط نویسندگان مرده نبودند كه سال 2009 دوباره مورد توجه قرار گرفتند، نویسندگان شاخص هم طی این سال آثار جدیدی روانه بازار كردند
مارك تواین نویسنده، روزنامه‌نگار و طنز‌نویس مشهور آمریكایی با نام ساموئل لنگهورن كلمنس در سال 1835 در فلوریدای آمریكا به دنیا آمد و سال 1910 درگذشت. «شاهزاده و گدا» و «زندگی در ساحل رودخانه می سی سی پی» از دیگر آثار جهانی اوست.

دزدان دریایی مایكل كرایتون هم آمدند

در حالی كه چند ماه از درگذشت مایكل كرایتون، نویسنده مشهور رمان «پارك ژوراسیك» می‌گذشت، اعلام شد 2 رمان جدید او منتشر می‌شود. یكی از این رمان‌ها كه سال پیش و قبل از درگذشت او كامل شده بود با نام «عرض‌های جغرافیایی پنهان» اواخر سال منتشر شد. این رمان كه یك داستان ماجراجویانه در جاماییكای سال 1665 است، بلافاصله پس از انتشار سر از فهرست پرفروش‌ها درآورد. كتاب دوم او كه قرار است اواخر سال 2010 منتشر ‌شود، یك اثر جنایی بر مبنای امكانات تكنولوژیكی است كه به اعتقاد ناشر جنبه‌های فراتری از علوم جدید و فناوری را عیان می‌كند.
از آثار مایكل كرایتون كه ابتدا پزشك بود و بعد به نویسندگی و فیلمسازی روی آورد، بیش از 150 میلیون نسخه به فروش رسیده است. او سال پیش در 66 سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

درخشش دوباره نویسنده‌های سرشناس

فقط نویسندگان مرده نبودند كه سال 2009 دوباره مورد توجه قرار گرفتند، نویسندگان زنده هم طی این سال آثار جدیدی روانه بازار كردند.
دن براون در تحلیل همه روزنامه‌ها و نشریه‌ها به عنوان موفق‌ترین نویسنده سال 2009 شناخته شد. او 6 سال پس از انتشار «كد داوینچی»، این بار با «نماد گمشده» بازگشت. او در این اثر به دنبال یافتن اسرار فراماسونرها در واشنگتن بود. او با این كتاب حتی از رولینگ هم جلو زد و با فروش بیش از یك میلیون جلد كتاب در یك روز ركورد شكست.
با این حال سال 2009 سال انتشار آثاری از نویسندگان مشهور هم بود. سالی كه جویس كرول اوتس بانوی ادبیات آمریكا، با یك رمان تیره و خلاقانه در فضای نیویورك با عنوان «پرنده كوچك بهشت» بازگشت. پل آستر، دیگر نویسنده مشهور آمریكایی هم این بار با «نامرئی» ‌آمد. این كتاب كه اواخر آبان در آمریكا منتشر شد به فاصله كمی در ایران هم با عنوان «ناپیدا» به بازار آمد.
رمان جدید فیلیپ راث، نویسنده 76 ساله آمریكایی با عنوان «فرومایه» هم مثل دیگر كارهای اخیر او به شخصیتی میانسال اختصاص دارد و درباره بازیگری است كه در جوانی هنرمندی مشهور بود، اما در 60 سالگی استعداد، اعتماد به نفس و قدرت افسونگری خود را از دست می‌دهد و همه‌چیز برایش پایان یافته به نظر می‌رسد. املی نوتومب نویسنده مشهور بلژیكی هم «گردش زمستانی» را منتشر‌‌كرد.
در این اثر املی نوتومب خوانندگان خود را سوار هواپیمایی می‌كند كه در راه ربوده شده و به سمت شهری خیالی تغییر مسیر می‌دهد. «اریك امانوئل اشمیت» نویسنده و فیلسوف فرانسوی هم با نوشتن هفتمین رمانش «سومویی كه نمی‌توانست چاق شود» توجه خوانندگان فرانسوی را به خود جلب كرد و به فهرست پرفروش‌ها راه یافت. هنوز ترجمه انگلیسی این اثر منتشر نشده است. این كتاب درباره كشتی سنتی سومو در ژاپن است.
دكتروف نویسنده مشهور اثری چون «رگتایم» هم با رمان «هومر و لنگلی» بازگشت. این رمان برمبنای زندگی واقعی 2 برادر به همین نام نوشته شده كه به اختلال شدید وسواسی مبتلا بودند و هر نوع چیز دورریختنی‌ را جمع می‌كردند.
ایزابل آلنده هم رمان جدیدش با عنوان «جزیره‌ای در زیر دریا» را در اسپانیا رونمایی كرد و ژوزه ساراماگو با انتشار رمانی به نام «قابیل» بار دیگر در صدر اخبار ادبی قرار گرفت.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره