وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خبر های خوب و خوش در مورد سرطان سینه

خبر های خوب و خوش در مورد سرطان سینه
سرطان سینه شایعترین سرطان بانوان و یكی از علل اصلی مرگ در اثر سرطان در بانوان میباشد . اما در این مقاله قصد داریم خبرهای خوبی را در این باره ارائه دهیم .

بطوریكه در كشور های غربی اعلام شده كه از هر 8 تا 10 خانم یك نفر احتمال ابتلا به این بیماری را دارد. در مورد این بیماری بانوان عزیز هموطن ما كمابیش مطالبی را شنیده اند اما این بار میخواهیم از خبرهای امیدوار كننده در مورد این بیماری صحبت كنیم.
خوشبختانه پس از چند سال كه صحبت از افزایش روز افزون ابتلا به این بیماری در بین بانوان بود، امسال اعلام شد كه ابتلا به این بیماری در برخی از كشور ها كاهش یافته كه یكی از علل این تغییر را كاهش مصرف داروهای هورمونی در بانوان یائسه میدانند.

از طرف دیگر با توجه به پیشرفتهای جدید در تشخیص زودرس این بیماری و درمان صحیح و بدون عارضه‌ی آن دیگر این بیماری یك بیماری لاعلاج و كشنده نیست ، بلكه در صورتی كه این بیماری به موقع تشخیص داده شود و برای درمان آن در اسرع وقت اقدام شود، به خوبی و بدون برداشتن كامل سینه قابل درمان است و بیمار زندگی خوب و بدون عارضه ای خواهد داشت.با توجه به اهمیت تشخیص زودرس در درمان این بیماری، در سراسر دنیا تحقیقات فراوان برای ابداع روشهای جدید تشخیص زودرس انجام گرفته و یا در حال انجام است.

یكی از روشهای خوب برای تشخیص زودرس سرطان سینه معاینه توسط خود بانوان است كه هر ماه در انتهای دوره پریود (بین روز پنجم تا دهم از شروع عادت ماهیانه) خود را معاینه میكنند( برای یاد گرفتن معاینه سینه میتوانید به سایت www.banooyesalem.com مراجعه كنید).

 روش دیگر برای تشخیص زودرس سرطان سینه مراجعه به پزشك است كه بهتر است هر سال از سن 25 سالگی آغاز شود.

روش دیگر انجام  ماموگرافی به صورت چك آپ است یعنی قبل از اینكه توده‌ی سرطانی آنقدر بزرگ شود كه توسط بیمار یا پزشك قابل تشخیص باشد، در ماموگرافی كشف شده و در همان ابتدا و قبل از گسترش به سایر بافتها درمان لازم انجام شود.معمولاً توصیه میشود كه این كار در بانوان با سن بالاتر از 40 ، هر 1 تا 2سال یكبار انجام شود و به همراه آن معاینه توسط پزشك نیز انجام شود.انجام این كار در برخی كشور ها توانسته مرگ و میر در اثر سرطان سینه را به طور چشمگیری كم كند و بیماران با عملهای جراحی كوچكتر و كم عارضه تر نتایج بهتری از درمان خود بگیرند.
 
افرادی كه در خانواده آنها سابقه ی سرطان سینه در سنین پایین وجود داشته است ممكن است لازم باشد ماموگرافی را از سن پایینتری شروع كنند كه در این صورت پزشك جراح آنها را در جریان خواهد گذاشت.
 
ترس از عوارض درمان ، علت تأخیر در مراجعه بیماران مبتلا به سرطان سینه :

یكی از مسائلی كه در درمان سرطان سینه برای بانوان بسیار ناخوشایند است برداشته شدن سینه است ،تا چند سال قبل هر خانمی كه مبتلا به این بیماری میشد سینه‌ی مبتلا در او كاملاً برداشته میشد كه قبول این درمان برای اكثر بانوان سخت و با مشكلات روحی بسیار همراه بود  و حتی بسیاری از بانوان به این دلیل از درمان منصرف شده و جان خود را از دست میدادند.در حال حاضر خوشبختانه در اغلب موارد میتوان برای درمان سرطان سینه فقط توده‌ی سرطانی و مقدار كمی از نسوج سالم اطراف آنرا برداشت و سینه را برای بیمار حفظ كردكه این نوع عمل جراحی اصطلاحاً عمل" حفظ سینه" نامیده میشود.
 فقط شرط اول برای انجام این كار تشخیص و اقدام سریع است كه قبل از بزرگ شدن و گسترش تومور، درمان انجام پذیرد.لذا به بانوان عزیز توصیه میكنیم كه به جای اینكه درمان خود را به دلیل ترس از نقص عضو به تعویق بیندازند هر چه سریعتر برای درمان اقدام كنند تا دچار عوارض پیشرفت بیماری نشوند.
برخی از بانوان نیز از درمانهای كمكی مانند شیمی درمانی به دلیل عوارض آن مانند ریزش مو در هراس هستند ، باید گفت بیمارانی كه تومور آنها توسط ماموگرافی و قبل از رسیدن به یك سانتی متركشف میشود در بسیاری از موارد نیازی به انجام درمانهای كمكی ندارند و درمان آنها بسیار ساده میباشد. در عین حال بیمارانی كه شیمی درمانی برای آنها تجویز میشود باید بدانند كه این درمان برای از بین بردن سلولهای سرطانی در بدن انجام میشود و تمام عوارض آن گذرا و قابل برگشت میباشد.

یكی دیگر از عوارضی كه بسیاری از بیماران از آن نگران هستند تورم دست پس از عمل جراحی است كه به دلیل خارج كردن غدد لنفاوی  در زیر بغل اتفاق می افتد كه در این مورد نیز تشخیص سریع و درمان به موقع میتواند مانع از پیشرفت تومور به غدد لنفاوی و عوارض ناشی از آن شود و در عین حال روشهای جدید جراحی نیز كه در كشور ما قابل انجام هستند تا حد زیادی از این عارضه جلوگیری میكند.
با توجه به نكاتی كه در بالا گفته شد واضح است كه درمان سرطان سینه در سالهای اخیر با موفقیتهای امیدوار كننده ای همراه بوده است كه استفاده از محسنات این درمانهای جدید، منوط به بر خورد منطقی بیماران عزیز با این بیماری و اقدام سریع و بدون تأخیر آنان برای درمان میباشد.
 
 امیدواریم با آموزش بانوان برای شناخت علائم اولیه این بیماری و فراهم آوردن امكانات تشخیص زودرس برای تمامی بانوان ارجمند كشورمان بتوانیم این بیماری مهلك را تحت كنترل در آورده و دیگر شاهد مراجعه‌ی بیماران در مراحل پیشرفته و غیر قابل علاج نباشیم.