وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامینی مفید برای کسانی که پوست تیره دارند!!

ویتامینی مفید  برای کسانی که پوست تیره دارند!!
محققان آمریکایی می‌گویند کسانی که پوست تیره دارند به ویتامین D بیشتری به ویژه در زمستان نیاز دارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویتامین D به طور طبیعی توسط بدن تحت تاثیر نور آفتاب تولید می‌شود. اما ویتامین D در برخی موادغذایی به ویژه ماهی‌های چرب وجود دارد. یک فرد بالغ که دچار کمبود ویتامین D است بیشتر در معرض بیماری‌هایی نظیر پوکی استخوان، سرطان پستان، پروستات، بیماری‌های مربوط به دستگاه ایمنی، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و ناراحتی‌های قلبی‌عروقی قرار دارد.
متخصصان تغذیه می‌گویند برای سالم بودن لازم است در خون حداقل 75 nmol/L ویتامین D وجود داشته باشد اما بهترین میزان 125 nmoL/L است.
 
به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا پس از بررسی میزان ویتامین D موجود در خون 72 فرد با پوست‌های مات و روشن متوجه شدند افراد سبزه یا کسانی که پوست تیره دارند به ویژه در زمستان ویتامین D خون‌شان پایین‌تر بوده برای کسانی که کمتر در معرض آفتاب‌اند حدود 24 nmoL/L و برای کسانی که بیشتر در معرض آفتاب‌اند 42 nmoL/L است در حالی که میزان طبیعی آن باید 75 nmol/L باشد.
 
این میزان در افراد با پوست روشن که کمتر در معرض نور آفتاب‌اند 35 nmol/L و برای کسانی که بیشتر در معرض نور آفتاب‌اند 60 nmol/L است. متخصصان توصیه می‌کنند برای بالا بردن میزان این ویتامین در خون از موادغذایی حاوی آن کمک بگیرند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره