وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف یک جسد متعلق به پزشک جادوگر 800 ساله

کشف یک جسد متعلق به پزشک جادوگر 800 ساله
باستان‌شناسان در شمال پرو موفق به کشف بقایایی جسدی با قدمت 800 سال شدند، که متعلق به پزشکی جادوگر از بومی‌های اولیه این کشور پیش از تمدن اینکاها بوده است.
به گزارش میراث آریا(chtn)، جسد پزشکی جادوگر متعلق به اقوام لامبایک پرو در شمال این کشور به همراه جسد شخصی از خانواده درباری این کشور درکنار گلدانی سفالی حاوی 500 تخم میوه‌ای شیرین، به دست باستا‌ن‌شناسان کشف شد.
کشف این گلدان سرامیکی حاوی 500 تخم گیاهی درون آن به گفته باستان‌شناسان اولیه نشانه از یافتن بقایایی جسد پزشکی جادوگر بود که در نزدیک دره اهرام توکومن، متعلق به تمدنی ماقبل اینکاها،‌ دفن شده بود.
مارکو فرناندز، مدیر مرکز باستان‌شناسی منطقه لاپاوا دو موچومی لیما گفت: براساس اسناد موجود از گذشته اقوام لامبایک، پزشکان این قوم، علاوه بر درمان بیماران، مقام شمن‌ها یا جادوگران را داشته و با خدایان نیز صحبت می‌کردند.
علاوه بر این اجساد، یافته‌های دیگری همچون صدف حلزون پرویی مخصوص استشمام تنباکو،‌ چند تکه پارچه، کوزه‌ای مدور به همراه یک عصای چوبی و چند خنجر مسی طلاکاری شده مخصوص مراسم تدفین و تکه‌هایی از سنگ‌های کوارتز و هفت سنگ سرامیکی نیز به دست آمد.
کارشناسان معتقدند، یافته‌های به دست آمده نشان دهنده شواهدی از آمیختگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی اقوام اولیه پرو در سده‌ها یا هزاره‌های پیشین بوده است. یافته‌هایی که دولت را وادار به صرف هزینه‌ای 500 هزار دلاری برای بررسی بیشتر گذشته اقوامی کرده است که بانیان تمدن‌های معروف این کشور به نام‌های چیمو، موچیکا و لامبایک بودند.