وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کارت شناسایی انسانهای نخستین

کارت شناسایی انسانهای نخستین
صدف دریایی ، کارت شناسایی انسانهای اولیه
تحقیقات باستان‌شناسان نشان داد انسان‌های نخستین از صدف‌های دریایی رنگی به عنوان زیورآلات و وسیله شناسایی استفاده می‌کردند.

به گزارش میراث آریا،باستان‌شناسان اعلام کردند، برخی از ساکنان نخستین افریقا در حدود 100 هزار سال پیش، خود را با صدف‌های دریایی زینت می‌بخشیدند. صدف‌هایی که علاوه بر کاربرد تزیینی، نشان دهنده هویت فردی آنها نیز بود.

کاوش‌های اخیر باستان‌شناسان روی صدف‌های موجود در دوغار دور افتاده در سواحل جنوب شرقی اسپانیا نشان داد که ساکنان این منطقه در حدود 50 تا 10 هزار سال قبل از حضور انسان‌های مدرن به اروپا، از صدف به عنوان شیی زینتی استفاده می‌کردند.

خوائو زیلهاو، باستان‌شناس اسپانیایی دانشگاه بریستول انگلستان گفت: برروی برخی از صدف‌ها، حفره و سوراخ‌هایی وجود داشت که به احتمال زیاد به صورت طبیعی ایجاد شده بودند. علاوه بر آن حفره‌هایی با اندازه و شکل مشابه که احتمالاً توسط انسان‌ها به وجود آمده بودند نیز به صورت قرینه در طرف مقابل حفره‌های اولی بوده و مسیری را برای عبور نخ‌های اتصال ایجاد کرده بودند.

وی افزود: رنگ دانه‌های موجود روی بدنه‌ صدف‌ها نشان می‌داد، که انسان‌ها برای هماهنگ کردن شکل ظاهری بخش‌های داخلی و خارجی صدف‌ها، به صورتی کاملاً ماهرانه طرف بیرونی صدف را با رنگدانه‌های قرمز رنگ‌ آمیزی می‌کردند.

زیلهائو خاطر نشان کرد: این صدف‌ها علاوه بر نقش زینتی خود، کاربرد دیگری نیز داشته و به عنوان نوعی کارت شناسایی برای صاحبان خود مورد استفاده قرار می‌گرفته اند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره