وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا پوست شما چرب است؟

آیا پوست شما چرب است؟
بخور گیاهی برای پوست های چرب
بخور گیاهی سبب می شود که منافذ پوست عمیقاً تمیز شود. برای بخور دادن پوست چرب از سبوس غلات، بلغور جودوسر و بلغور ذرت می توانید استفاده کنید.

چربی برها
محلول آب لیموترش و یا سرکه ی سیب با آب، چربی اضافی پوست را می گیرد و اسید لازم را در اختیارش می گذارد.

شیر ، یک پاک کننده
این ماده افزون بر پاک کردن پوست، از بروز جوش های سر سیاه نیز پیشگیری می کند. سفیده ی تخم مرغ و ماست نیز کمک کننده های خوبی هستند و چربی پوست را به تعادل می رسانند.

نوعی ماسک برای پوست چرب
گوجه فرنگی، خیار، کرفس و کلم در متعادل کردن چربی پوست تأثیر دارند. می توانید آنها را با هم یا به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. برای ساختن ماسک، گوجه فرنگی و خیار را به صورت رنده شده یا حلقه حلقه به کار برید. از آب این دو سبزی هم می توانید استفاده کنید. آب سبزی ها را به پوست بزنید و پس از خشک شدن با آب نیم گرم بشویید.

صمغ عربی
یکی دیگر از مواد موثر در تنگ کردن منافذ پوست صمغ عربی است. برای تهیه ی ماسک از صمغ عربی این ماده را با دو برابر آب گرم مخلوط کنید. سپس یک قاشق چای خوری از آن را در 25 گرم آب بریزید و یک سفیده ی تخم مرغ زده شده به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید.

راه هایی مفید برای باز کردن منافذ پوست
به مقدار مساوی سرکه و آب داغ را در ظرفی بریزید. پس از سرد شدن، با یک تکه پنبه آن را روی پوست بزنید. پس از خشک شدن با آب نیم گرم بشویید.
– کاهو را در آب جوشان بریزید. پس از یک ساعت آن را از صافی بگذرانید و روی پوست بمالید. نوشیدن آب کاهو نیز مفید است و به اعصاب آرامش می بخشد. اعصاب آرام نیز در بهبود وضع پوست دخالت زیادی دارد.
– چند قطره عرق کافوری را در آب سرد بریزید و به پوست بزنید. استفاده از این محلول در انستیتوهای زیبایی متداول است، زیرا پوست را شاداب می کند.
– بلغور جودوسر و ذرت نیز مفید است. به نسبت مساوی بلغور جودوسر و ذرت را با کمی آب داغ مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. پیش از آن که سرد شود روی پوست بگذارید. پس از یک ساعت با آب سرد بشویید.
– پودر زاج سفید هم تنگ کننده منافذ پوست است. مقدار کمی زاج سفید را با سفیده ی تخم مرغ و گلاب مخلوط کنید و روی پوست بگذارید و پس از 15 دقیقه پوست را با آب نیم گرم بشویید.

گیاهان کمک کننده
همه ی گیاهان خاصیت تنگ کنندگی منافذ پوست را دارند و می توان از آنها به صورت بخور و ماسک کمک گرفت. عرق کافوری، افزون به خاصیت تنگ کنندگی منافذ، لطافت بخش پوست نیز هست و در بسیاری موارد می توان از آن بهره گرفت.

ماسک بادام و منافذ باز پوست
بادام لطافت بخش پوست و نیز شفا دهنده است. در گذشته، آن را ماده ی زیبایی آفرین می نامیدند و از صدها سال پیش تا به امروز این عنوان را حفظ کرده است. بادام در تنگ کردن منافذ باز پوست نیز موثر است و اگر به صورت ماسک از آن استفاده شود، نتیجه ی خوبی خواهد داشت.
ماسک بادام را می توانید با مقداری بادام کوبیده، چند قطره گلاب یا مقداری شیر و یا ماست تهیه کنید. اگر چند قطره تنتوره ی ساده ی نبژوان به آن بیفزایید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

ماسک ذرت ( یا جو )
این ماسک در پاک سازی پوست اثر فراوانی دارد. برای تهیه ی آن آرد جو یا آرد ذرت را با کمی آب به شکل خمیر در آورید و ماده ی به دست آمده را روی پوست بگذارید. اگر منافذ پوستتان خیلی باز است، کمی آب گوجه فرنگی یا خیار و یا یک عدد سفیده ی تخم مرغ به آن بیفزایید.

سفیده ی تخم مرغ
سفیده ی تخم مرغ به تنهایی یا همراه مواد دیگر تنگ کننده ی منافذ پوست است. برای استفاده از ماسک سفیده ی تخم مرغ ابتدا پوست را تمیز کنید، سپس سفیده ی تخم مرغ را خوب بزنید و بعد به مدت پنج دقیقه تا پانزده دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب نیم گرم بشویید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره