وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دانستنی هایی در مورد شیرپاك كن

دانستنی هایی در مورد شیرپاك كن
شیر پاك كن ها از قدیمی ترین محصولات پاككننده آرایش هستند
پودرها و سایر مواد آرایشی، پوست را كثیف كرده و منافذ آن را مسدود میكنند و ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاك كنیم. آب و صابون به تنهایی برای بیرون …

شیر پاك كن ها از قدیمی ترین محصولات پاككننده آرایش هستند
پودرها و سایر مواد آرایشی، پوست را كثیف كرده و منافذ آن را مسدود میكنند و ما مجبور هستیم به دفعات آنها را پاك كنیم. آب و صابون به تنهایی برای بیرون آوردن این ذرات كافی نیست بلكه باید موادی به كار ببریم مانند اجسام چرب كه به زور، مواد رنگی این پودرها و جرمهای پوست را بگیرند و آنها را بیرون بكشند و در نهایت باعث جذب بهتر اكسیژن توسط پوست شوند.
به این فرآوردهها، روغنهای پاككننده یا شیر زیبایی میگویند كه در آنها مواد چربی كم و سبكی وجود دارد و برای پاك كردن روزانه پوست به كار می رود.
شیرپاك كن ها از قدیمیترین محصولات پاك كننده هستند كه بیشتر به فرم روغن در آب استفاده می شوند و روغن آن ها نیز از نوع پارافین انتخاب میگردد.
حدود 70 درصد وزن این فرآوردهها از آب و 30 درصد آن روغن می باشد. امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستیكی، این لوسیونها در حد وسیعی تولید شدهاند. ساخت آنها آسان بوده، به كرمهای پاككننده از نظر مصرف برتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. میزان اسیدیته این فرآوردهها همخوانی زیادی با اسیدیته پوست داشته و محصولات خوبی از نظر آسیب نرساندن به پوست محسوب میگردند. از این مواد می توان به عنوان پاك كنندههای آرایشی و یا برطرف كننده آلایندههای صورت استفاده كرد.
صابون كافی نیست

استفاده از صابونها به عنوان پاك كننده سطحی بسیار رایج است و بسیاری از خانمها صابونها را به عنوان یكی از پاك كنندههای مناسب میدانند، غافل از اینكه صابون پاك كننده چندان مناسبی نیست و دارای معایب فراوانی است كه از آن میان میتوان به چند مورد زیر اشاره نمود:
– نیاز به آب
– زدودن بیش از حد چربی از سطح پوست
– ایجاد خشكی و كشیدگی در پوست
– قلیایی نمودن پوست (این مساله باعث جداسازی سلولهای لایههای خارجی پوست از سلولهای مجاور میشود.) در هر حال از صابونها و سایر دترژانتهای معمولی برای شستشوی پوست استفاده نكنید حتی آب معمولی نیز در اثر شستشوی بی رویه می تواند باعث خشكی پوست شود. بیش از 1 تا 2 بار در روز صورت خود را نشویید و حتماً بعد از شستشو از مرطوب كننده مناسب استفاده كنید.
اثر روانی كف و فومها و پاككنندههای كف كننده

در نظر بسیاری از ما میزان پاك كنندگی محصولات با میزان كف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتی را كه با كف همراه نباشند جزو پاك كنندهها محسوب نمی كنیم. برای ارضای این حس روانی لابراتورهای آرایشی بهداشتی فومهای پاك كننده را به بازار ارایه نمودهاند.
این فرآوردهها برای پاكسازی پوست به آب نیاز دارند و در تماس با آب كف می كنند. این محصولات برخلاف صابونها حالت قلیایی نداشته و پوست را خشك نمی كنند و ضمن پاكسازی كامل پوست، لایه محافظ سطح پوست را حفظ می كنند. این فرآوردهها دارای دو فاز حلال در چربی و حلال در آب هستند كه فاز حلال در چربی آن تمام ذرات خارجی مواد آرایشی و رسوبات ناشی از آلودگیهای محیطی را در خود حل میكند و فاز حلال در آب آن، شسته شدن این رسوبات را از سطح پوست تسهیل مینماید و به این ترتیب مانع از مسدود شدن روزنههای پوست شده و از آلودگی و عفونت پوست جلوگیری میكند.
نحوه ی استفاده از شیرپاك كن

نحوه استفاده از این فرآوردهها به صورت زدن آنها روی نوك انگشت و سپس مالیدن آن روی صورت به شكل دوایر متحدالمركز( یا مارپیچی از داخل به خارج) به همراه ماساژ ملایم میباشد كه در صورت احتیاج به تكرار عمل فوق دوباره به همان شكل تكرار میشود.
كار پاكسازی به اتمام نمیرسد مگر مواد زاید قابل شستشو ایجاد شده به دنبال استفاده از شیر پاك كنها با تونیك یا آب ولرم از روی صورت برداشته شوند.
پس از پاك كردن آرایش بخوانید

* فراموش نكنید بهتر است یك پاك كننده آرایش خوب تهیه كنید. این از آن مواردی است كه خرج كردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. ماركهای معروف تجاری لوازم آرایش به طور معمول پاك كنندههای خوبی نیز به بازار عرضه میكنند.
* برای پاك كردن آرایش چشم، از مواد پاك كننده آرایش كه ویژه چشم است، استفاده كنید. چشمان شما بسیار حساساند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
* آرایش صورت شما مانند كرمپودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاك كنندههای آرایشی كه پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاك میشوند ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاك كننده قویتری دارند. این مواد پاك كننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاك كنند.
* برای پاك كردن آرایش چشمانتان، از حركات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده كنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امكان آسیب دیدن و چروك خوردن آن زیاد است.
* برای پاك كردن آرایش یك تكه پنبه یا پد پنبهای را به مواد پاك كننده آغشته كنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بكشید. در صورتی كه با این روش، آرایش شما پاك نشد، چند نقطه از ماده پاك كننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یك گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش كنید. با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ كرده به منافذ پوستتان نیز خارج میشوند.
* در صورتی كه اصلا آرایش نمیكنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یك پاك كننده ملایم تمیز كنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاك شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوشزدن آن جلوگیری میكند. تمیزكردن منظم پوست آن را براق و سالم میكند.
* پاككنندههایی را كه در آن الكل به كار رفته است، خریداری نكنید. این پاك كنندهها گرچه باعث میشوند در سطح پوستتان احساس تازگی كنید ولی در طولانی مدت موجب خشكی پوست شما میشوند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره