وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آشنایی با عمل لیپو ساکشن (برداشتن چربی)

آشنایی با عمل لیپو ساکشن (برداشتن چربی)
لیپوساکشن روشی برای برداشتن چربی مازاد از نقاط مختلف بدن مانند شکم، باسن، ران، بازو، گردن و چانه و زیر چانه است، لیپوساکشن بیشتر در برجستگی‌های کناره پا و شکم‌های چاقی که افتاده نیستند ثمربخش است.  
 
لیپوساکشن یا بیرون کشیدن چربی‌های بدن یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در جهان است. جراحان می‌توانند به کمک این تکنیک، چربی‌های زیر پوست بدن را بیرون بکشند. لیپوساکشن روشی برای برداشتن چربی مازاد از نقاط مختلف بدن مانند شکم، باسن، ران، بازو، گردن و چانه و زیر چانه است، لیپوساکشن بیشتر در برجستگی‌های کناره پا و شکم‌های چاقی که افتاده نیستند ثمربخش است.
با این تعریف مشخص است که لیپوساکشن برای افرادی که در نقاط خاصی از بدنشان، تراکم چربی دارند اما با این وجود، وزن‌شان خیلی بالاتر از حد طبیعی نیست مناسب است و به‌هیچ وجه، شیوه‌ مناسبی برای کاهش وزن نیست.
قبل از جراحی‌
اگر می‌خواهید لیپوساکشن شوید، باید از سلامت عمومی برخوردار باشید، یعنی مشکل قلبی و عروقی، دیابت و بیماری‌های سیستم ایمنی نداشته باشید. اگر سن شما هم بالا رفته و حالت ارتجاعی پوستتان کم شده باشد، لیپوساکشن برای شما مناسب نیست.

مهم‌تر از همه لیپوساکشن اصلا روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. البته برای کاهش تورم جیب روش بسیار خوبی است.
اگر سیگار می‌کشید، ۲ ماه قبل از جراحی باید سیگارتان را کنار بگذارید؛ زیرا سیگار کشیدن شانس بروز لخته‌های خونی را زیاد می‌کند. بعضی داروها مانند آسپرین و دیگر مسکن‌ها را هم باید پیش از عمل کنار بگذارید. البته لازم است در این خصوص با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام جراحی‌
عمل لیپوساکشن با بیهوشی انجام می‌شود که بسته به میزان چربی که باید برداشته شود و نوع لیپوساکشنی که باید انجام شود، ممکن است به‌صورت بی‌حسی موضعی باشد یا بیهوشی عمومی داده شود.
بعد از بی‌حسی یا بیهوشی با استفاده از یک دستگاه مکش که به یک وسیله فولاد زنگ نزن کوچک به نام کانولا وصل است، لیپوساکشن آغاز می‌شود. کانولا از طریق برش‌های کوچکی وارد نواحی چربی بین پوست و عضله می‌شود و با استفاده از پمپ مکش یا سرنگی بزرگ، چربی‌ها برداشته می‌شود. طول مدت کار به مقدار چربی‌ای که باید برداشته شود بستگی دارد.
لیپوساکشن تکنیک‌های مختلفی دارد. در نوعی، جراح محلولی را درون چربی موردنظر که قرار است برداشته شود، تزریق می‌کند. محلول تزریقی باعث می‌شود جراح بتواند راحت‌تر چربی‌ها را بردارد.

همچنین خونریزی فرد کمتر شده و بعد از آن درد بیمار هم کمتر خواهد بود.در روش دیگر از انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود تا چربی به حالت مایع درآید و بعد از بدن خارج شود.

پس از جراحی‌
لیپوساکشن نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد یا حداکثر مدت زمان بستری یک شب است. اگر عمل موفقیت‌آمیز باشد، دوران نقاهت کوتاه است و فرد پس از چند روز می‌تواند سر کار برود و تقریبا بعد از ۲ هفته کاملا فعالیت‌های عادی خود را انجام دهد.
برای فعالیت‌های ورزشی و سنگین باید چند هفته‌ای صبر کنید. پزشکان توصیه می‌کنند تا چند هفته پس از لیپوساکشن، از لباس‌های تنگ و چسبان استفاده کنید. بعد از لیپوساکشن ممکن است، تا مدتی درد، تورم و سوزش داشته باشید. نتیجه جراحی را به طور معمول باید یک ماه پس از لیپوساکشن ببینید.
عوارض‌
هیچ جراحی بدون عارضه‌ای وجود ندارد. لیپوساکشن مثل هر جراحی دیگری خطر مرگ هم دارد به این صورت که لخته‌های خون یا چربی ممکن است وارد رگ‌ها شود و پس از ورود به ریه، موجب مرگ‌ شود.
میزان عوارض بعد از این عمل و حتی مدت دوران نقاهت و بهبودی پس از این عمل جراحی هم کاملا بستگی به میزان چربی که از بدن بیرون کشیده شده و محل جراحی دارد.
ناهمواری‌های ظاهری در سطح پوست، کرختی و بی‌حسی موضعی و عفونت‌های پوستی از خطرات اختصاصی عمل لیپوساکشن است