وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

غذاهایی برای افزایش طول عمر

غذاهایی برای افزایش طول عمر
مینا طباطبایی اظهار داشت: مصرف مرتب و روزانه صبحانه، مصرف حجم کم غذا در هر وعده، حفظ وزن بدن در یک میزان مشخص، مصرف روزانه میوه و سبزی، مصرف کمتر چربی و روغن و مواد غذایی چرب باعث افزایش طول عمر می‌شود.
وی گفت: خودداری از مصرف نمک و مواد غذایی شور به مقدار زیاد و علاوه بر این‌ها، عوامل ارثی و ژنتیکی، فعالیت بدنی منظم، اجتماعی بودن، معاشرت‌های دوستانه و مسائل اقتصادی در افزایش طول عمر انسان مؤثر است.
این متخصص تغذیه اضافه کرد: با افزایش سن نیاز بدن به انرژی به واسطه کم شدن بافت عضلانی و فعالیت بدنی کاهش می‌یابد و بر این اساس به منظور جلوگیری از افزایش وزن مصرف غذاهای کم حجم، غنی از مواد مغذی مصرف شود. طباطبایی گفت: توصیه می‌شود از مصرف مواد غذاهای شیرین و چرب پرهیز شود زیرا داشتن وزن مناسب به حفظ فشار خون، قند خون و چربی خون در میزان طبیعی کمک می‌کند.
وی افزود: عضلات محل ذخیره پروتئین در بدن هستند و نظر به تحلیل عضلات بدن در دوره سالمندی نیاز بدن به پروتئین افزایش می‌یابد. کمبود پروتئین منجر به آسیب‌ سیستم‌ دفاعی بدن و ابتلا به بیماری‌ می‌شود از سوی دیگر نیاز به پروتئین در هنگام ابتلا به بیماری و عفونت، اعمال جراحی و شکستگی‌های استخوانی بیشتر است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره