وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روش های جدیدی برای جوان تر ماندن پوست

روش های جدیدی برای جوان تر ماندن پوست
زنان همواره با استفاده از ماسک انواع میوه جات و سبزیجات و حتی مواد شیمیایی تلاش می کنند صورت خود را شاداب و زیبا نگه دارند. اما …

به تازگی محققان دریافتند ژنی در DNA وجود دارد که قادر است با مشاهده تصاویر جذاب و همچنین صورت های زیبا ، سلول ها را نیز جوان کند!…

اما جالب است بدانید تنها استفاده از انواع ماسک های طبیعی و مصنوعی برای شاداب نگه داشتن پوست صورت کافی نیست، چرا که به تازگی محققان دریافتند ژنی در DNA وجود دارد که قادر است با مشاهده تصاویر جذاب و همچنین صورت های زیبا ، سلول ها را نیز جوان کند! روزنامه دیلی اكسپرس در صفحات علمی خود به این موضوع جالب پرداخته است:

به گزارش  روزنامه خراسان،بر این اساس نه تنها زیبایی تحت تاثیر محیطی است که ما آن را مشاهده می کنیم، بلکه دیدن تصاویر ناراحت کننده، انتقال احساس کسالت و ناراحتی از دیگران به ما و بودن در کنار افراد مبتلا به بیماری های سخت نیز می تواند بر این ژن اثر گذار بوده و افراد را تا میزان قابل توجهی پیرتر کند!

علاوه بر این، نحوه برداشت و طرز تفکرمان از میزان جوانی و پیری خود، تا حد زیادی بر جوانی یا پیری اثر گذار است.محققان دریافتند افرادی كه از موهبت داشتن صورتی جوان برخور دارند بیش از كسانی كه پیرتر از سن خود به نظر می رسند عمر می كنند.
 
دانشمندان دانماركی پس از مطالعه 387 جفت دوقلو به این نتیجه رسیدند که شادابی طبیعی صورت می تواند نشانه ای برای پیش بینی طول عمر باشد. براساس این تحقیق كسانی كه صورتی جوان تر دارند در بسیاری موارد از دوقلویی كه پیرتر به نظر می رسند بیشتر عمر می کنند.
محققان در خصوص توضیح بیولوژیكی این پدیده می گویند: قطعات مهم دی ان ای به نام تلومرها، كه توانایی سلول ها برای تكثیر را نشان می دهند، از عوامل تعیین كننده شادابی چهره هستند. تصور می شود تلومری كه كوتاه تر است بر روند سریع تر پیری دلالت داشته باشد و به شماری از بیماری ها پیوند زده شده است.در طول این مطالعه كه طی دوره ای هفت ساله انجام شد، محققان دریافتند كه هرچه اختلاف در برداشت از سن دوقلوها بیشتر باشد، احتمال آن كه دوقلویی كه ظاهری پیرتر دارد و انتظار می رود زودتر فوت كند بیشتر است.پس می بینید که برای جوان ماندن تنها روی آوردن به استفاده از ماسک ها یا انجام اعمال جراحی کافی نیست. بلکه باید تلاش کنید نوع دید خود را به زندگی عوض کرده و محیط را آن گونه تغییر دهید که یاس و ناامیدی از آن به دور باشد!

همچنین جالب است بدانید محققان به تازگی موفق شدند با استفاده از تكنولوژی نانو و تركیب آن با نانو ذرات آهن و كاربرد این تركیب در لوازم آرایشی و بهداشتی به جوان ماندن پوست كمك كنند.وجود نانو ذرات سیلوور نیز در كرم های آرایشی و ضد آفتاب سبب می شود علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط در پوست، اشعه فرابنفش خورشید را جذب نكرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری كند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره