وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اکران سه فیلم توقیفی در نوروز 89

اکران سه فیلم توقیفی در نوروز 89
سه فیلم توقیفی در نوروز 89 اکران می شوند.فیلم‌های سینمایی «به رنگ ارغوان»، «تسویه حساب» و «صد سال به این سال​ها» نوروز سال آینده روی پرده سینما می​روند.

به گزارش خبرآنلاین، اکران «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی​کیا از 27 بهمن‌ماه روی پرده می​رود تا به این ترتیب نمایش نخستین فیلم نوروزی شروع شود.

پیش از این در سال 1384 و اکران نوروزی سال 1385 هم در مورد اکران «چهارشنبه سوری» به کارگرانی اصغر فرهادی اقدامی مشابه صورت گرفته بود و نمایش آن از اوایل اسفندماه آغاز شده بود.

«به رنگ ارغوان» با بازی حمید فرخ​نژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی و فرهاد قائمیان،​ ماجرای ماموری است که برای دستگیری یکی از عوامل ضدانقلاب راهی شمال کشور می​شود. فیلم حاتمی​کیا در جریان بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه در بخش بین​الملل و بهترین فیلم و کارگردانی در بخش مسابقه سینمای ایران شد.

«تسویه حساب» ساخته تهمینه میلانی که بعد از سه سال توقیف در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، همزمان با نوروز 1389 اکران عمومی می​شود. هدایت فیلم مسئولیت پخش این فیلم را برعهده دارد. این فیلم میلانی روایتی از زندگی چهار زن بزهکار است که قصد دارند از مردها انتقام بگیرند.

مهناز افشار، لادن مستوفی، بهاره افشاری و السا فیروز آذر بازیگران اصلی و اکبر عبدی، محمدرضا شریفی​نیا و سیاوش تهمورث از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«صد سال به این سال​ها» به کارگردانی سامان مقدم، بعد از چهار سال توقیف نمایشی ویژه در جشنواره فیلم فجر داشت و گویا واکنش​های مثبت تماشاگران موجب شده تا مسئولان اداره نظارت مجوز نمایش آن را صادر کنند. این فیلم ماجرایی زنی به نام ایران با بازی فاطمه معتمدآریا را در سه دوره از تاریخ معاصر ایران روایت می​کند. فیلم مقدم به عنوان اکران دوم نوروز 89 روی پرده خواهد رفت.

رضا کیانیان و پرویز پرستویی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اسامی دیگر فیلم​های اکران نوروز به دلیل ثبت نشدن پرونده آن​ها در شورای صنفی نمایش هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما تصور می​شود «لطفاً​ مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب دیگر فیلم اکران نوروزی باشد.