وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10نکته عجیب درباره کسوف!؟

10نکته عجیب درباره کسوف!؟
خورشید گرفتگی یکی از پدیده های نجومی‌است که علاقه مندان بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به محلی می‌کشاند که امکان بهترین رصد آن وجود دارد.
خورشیدگرفتگی چیست و چه علل نجومی‌در ایجاد آن موثرند. یک مجله معتبر علمی‌در سلسله گزارشاتی به نام "20 چیزی که درباره آن نمی‌دانید" به معرفی مسائل عجیبی درباره موضوعات مختلف علمی‌پرداخته است که شاید کمتر کسی شنیده باشد. به منظور جذابیت موضوع خبرگزاری مهر هر شنبه یکی از گزارشها را با ذکر 10 نکته منتشر کند.

در این قسمت به بررسی 10 نکته عجیب درباره خورشید گرفتگی می‌پردازیم.

1-طولانی ترین خورشیدگرفتگی کلی قرن در 22 جولای 2009 کشورهای هند، نپال، بوتان و چین را در بر گرفت. طولانی ترین زمان تاریکی این خورشید گرفتگی 6 دقیقه و 29 ثانیه بود.

2-در یک خورشید گرفتگی، سایه ماه با سرعت بیش از 5 هزار مایل بر ساعت سطح زمین را می‌پوشاند.

3-یک ستاره شناس مشهور کانادایی به نام "جی. دبلیو کمپل" به مدت 50 سال در سراسر دنیا سفر کرد تا بتواند 12 خورشید گرفتگی متفاوت را مشاهده کند.

4-در زمان خورشید گرفتگی پیشنهاد ازدواج زیاد می‌شود.

5-خورشید 400 برابر بزرگتر از ماه و 400 برابر دورتر از زمین است. بنابراین این دو جرم آسمانی (ماه و خورشید) در پهنه آسمان به یک اندازه به نظر می‌رسند و به همین علت خورشید گرفتگی رخ می‌دهد.

6-زمین تنها جایی در منظومه خورشیدی است که می‌توان در آن پدیده خورشیدگرفتگی را دید.

7-در سیارات دیگر انواع دیگری از خورشیدگرفتگی دیده می‌شود. برای مثال مشتری می‌تواند یک خورشیدگرفتگی سه گانه داشته باشد که در آن سه قمر این سیاره می‌توانند به طور همزمان بر روی مشتری سایه اندازند.

8-چینی ها برای بیان خورشیدگرفتگی از واژه "شیه" (Shih) استفاده می‌کنند. این واژه به معنی "خوردن" است. در چین باستان در زمان خورشیدگرفتگی مردم در یک مراسم آیینی بر روی دیگ بزرگی ضربه می‌زدند تا "سگ آسمان" را که خورشید را بلعیده بود بترسانند.

9-همچنین چینی ها اولین وقایع نگاریهای نجومی‌مربوط به خورشید گرفتگی را ایجاد کردند. این مردم با تکه های استخوانهایی که به آنها "استخوانهای پیشگو" می‌گفتند در حدود 1050 قبل از میلاد خورشیدگرفتگی را ثبت می‌کردند.

10-در هر مکان معین، یک خورشیدگرفتگی کلی به طور متوسط تنها هر 360 سال یکبار اتفاق می‌افتد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره