وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد!

چگونگی پیر شدن انسان‌ها کشف شد!
دانشمندان ژنی را کشف کردند که می‌تواند مشخص کند یک انسان از لحاظ بیولوژیکی دارای سرعت پیر شدن تندتر یا کندتری است.
آن‌ها معتقدند با تست کردن این ژن زمانی که فردی جوان است می‌توان معین کرد آیا این فرد خاص باید تغییراتی در زندگی خود به وجود آورد یا خیر.
در زمان طولانی‌تر می‌توان امیدوار بود دانشمندان بتوانند تغییراتی در این ژن به وجود آورده و به این ترتیب طول عمر بشر را افزایش دهند.
پروفسور نیلش سامانی از دانشگاه لیسستر در این باره گفت : این کشف جدید برای اولین بار به ما این امکان را می‌دهد تا فهم بهتری از پیرشدن بیولوژیکی انسان داشته باشیم.
این اولین قدم برای فهمیدن این موضوع است که چرا انسان‌ها پیر می‌شوند.زمانی که ما فهم کاملی نسبت به این موضوع پیدا کردیم می‌توانیم این ژن‌هارا طوری تغییر دهیم که روند پیر شدن انسان‌ها را کنترل کنیم.
سلول‌های بدن قبل از پیر شدن مرتبا خود را جایگزین می‌کنند.اما این جایگزینی‌ها همیشه کامل نیست و دارای نقایصی است که این موضوع باعث می‌شود بدن ما به مرور زمان پیر شود.
یک نوع از این آسیب‌ها توسط تلومرها که قسمت‌های پایانی کروموزم‌ها هستند به وجود می‌آیند.این قسمت‌ها مانند تکه‌های پلاستیکی هستند که در نوک بند کفش‌ها قرار می‌گیرند تا از فرسوده شدن آن‌ جلوگیری کنند.
مشکل اصلی این است که آن‌ها هر بار نسبت به بار قبل کوتاه‌تر می‌شوند که در نهایت باعث می‌شود جایگزینی غیر ممکن شده و در نتیجه این سلول‌ها برای همیشه بمیرند.
دانشمندان کشف کردند تغییراتی در ژن TERC نه تنها معین می‌کند تلومرها در هنگام تولد چه قدر بلند باشند بلکه سرعت کوتاه‌تر شدن آن‌ها را نیز به مرور زمان معین می‌کند.
پروفوسرو سامانی که نتایج تحقیقات خود را در نشریه ژنتیک طبیعی به چاپ رسانده است با مقایسه شکل ژن‌ها و سن بیولوژیکی بیش از 10 هزار نفر این تفاوت‌ها را کشف کرد.
او گفت : در این تحقیقات ما متوجه شدیم افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص و در نتیجه تلومرهای کوتاه‌تری هستند از لحاظ بیولوژیکی کوتاه‌تر به نظر می‌رسند.
پروفسور تیم اسپکتور از دانشگاه کالج لندن که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت : ما متوجه شدیم عده ای از انسان‌ها به طور ژنتیکی طوری برنامه ریزی شده اند که با سرعت بیش‌تری پیر شوند.
این تاثیرات به خصوص در افرادی که دارای تفاوت‌هایی معادل با 3 یا 4 سال بیولوژیکی هستند بسیار قابل توجه است.هم‌چنین بعضی از عادات بد زندگی مانند سیگار کشیدن ، ورزش نکردن و چاقی می‌تواند روی تلومرها اثرات بدی گذاشته و سن انسان‌ها را چندین سال از لحاظ بیولوژیکی افزایش دهد.