وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ویتامینی ضد موخوره و شفابخش مو

ویتامینی ضد موخوره و شفابخش مو
اگر دارای موهای شکننده و حساسی هستید،اگر موهایتان ریزش و موخوره دارد،توصیه می کنیم از این ویتامین بخورید.

از فواید ویتامین E زیاد شنیده‌ایم. این ویتامین از صدمات داخل رگ، سکته‌‌های قلبی و برخی سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. ویتامین E همچنین شفابخش مو است و به رشد مو و ترمیم موخوره‌ کمک می‌کند.

پایگاه اینترنتی نچرال نیوز در گزارش خود، منتشره در ۲۹ ژانویه، به فواید ویتامین E پرداخته است.

در این گزارش که با عنوان « ویتامین E مو را رشد می‌دهد» چاپ شده، از این ویتامین به عنوان یک ماده‌‌ی مغذی حیاتی یاد شده که قوی‌ترین اثر آن جلوگیری از گسترش بیماری قلبی است.

ویتامین E تأثیرات مثبت دیگری نیز دارد و هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل مصرف است.
ویتامین E نه تنها موجب تقویت رشد مو می‌شود بلکه می‌توان از آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. مکانیزم دقیق این تأثیرگذاری هنوز شناخته نشده اما این فرض وجود دارد که ویتامین E با همان مکانیزمی که موجب حفاظت در برابر بیماری‌های قلبی می‌شود می‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. یعنی تصور می‌شود که این ویتامین با افزایش دریافت اکسیژن و جریان خون مویرگ‌ها  جریان خون جمجمه را نیز بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری ‌می‌کند.
 
 ویتامین E برای رشد مو و علیه موخوره
ویتامین E موجب افزایش جریان خون شده و می‌تواند به رشد مو کمک کند.
این مکمل غذایی همچنین از دوشاخه شدن انتهای مو که در اصطلاح به آن موخوره گفته می‌شود جلوگیری می‌کند. از ویتامین E می‌توان علیه خشکی و همچنین برای ترمیم موهای آسیب‌دیده بر اثر استفاده‌ی بیش از حد از سشوار استفاده کرد.

ویتامین E در مبارزه با خشکی مو
از ویتامین E می‌توان به عنوان فرم‌دهنده‌ی مو برای موهای خشک و صدمه‌دیده استفاده کرد. مصرف روزانه‌‌ی مقدار کمی از این ویتامین می‌تواند خشکی مو را برطرف کرده و موهای آسیب‌دیده ‌را ترمیم کند.
برای دست‌یابی به نتایج بهتر توصیه می‌شود که ویتامین E را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

استعمال خارجی در خشکی بیش از حد
اما در مورد کسانی که از خشکی بیش از حد مو و پوست سر رنج می‌برند توصیه می‌شود که پس از شستشوی مو با شامپو مقداری از ویتامین E را به موهایشان بمالند. استعمال خارجی به بهبود آسیب‌های مو کمک می‌کند، اما برای درمان و مبارزه‌ی بنیادین با خشکی مو استعمال داخلی ضروری است.

چگونه ماسک شفابخش ویتامین E درست کنیم؟
برای ساختن ماسک شفابخش ویتامین E ابتدا کپسول‌های این ویتامین‌ را تهیه کنید. این کپسول‌ها را می‌توان از داروخانه‌ها و دراگ‌ استورها تهیه کرد. سپس با یک قیچی کوچک سر تعدادی از این کپسول‌ها را بریده و ماده‌ی خارج شده از آن را به موی سرتان بمالید. تعداد کپسول‌ها بستگی به بلندی یا  کوتاهی موی سر شما دارد. سعی کنید انتهای موها به طور کامل پوشیده شده و چرب شود.
بعد از گذشتن دست کم یک ساعت موهایتان را با شامپو بشویید. پس از شستشو خواهید دید که موهایتان از نرمی و شفافیت بیشتری برخوردار شده و انعطاف‌پذیرتر می‌شود.
 
در مصرف ویتامین E زیاده‌روی نکنید
توصیه می‌شود که روزانه از IU۴۰۰ ویتامین E استفاده کنید. IU مخفف International Units یا واحد بین‌المللی است که برای ویتامین‌ها به کار می‌رود.

استفاده‌ی بیش از IU ۱۰۰۰ ویتامین E در روز ممکن است تأثیراتی سمی به بار بیاورد و مصرف بیش از IU ۱۰۰۰۰ از این ویتامین در روز ممکن است موجب ریزش مو شود. اما دیده شده زمانی که مصرف ویتامین E پایین می‌آید مو دوباره شروع به رشد می‌کند.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در روغن‌های گیاهی، برگ‌های تیره‌ی سبزی‌ها، جگر، تخم مرغ و انواع آجیل و دانه‌های خوراکی دیده می‌شود.
می‌توان با اضافه کردن این مواد به برنامه‌ی روزانه‌ی غذایی از فواید ویتامین E نیز بهره‌مند شد .

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره