وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

3 عادت خانگی برای لاغر ماندن

3 عادت خانگی برای لاغر ماندن
با هم غذا خوردن، محدودیت دیدن تلویزیون و خواب کافی خطر چاقی را کاهش می‌دهد.
به گزارش هلث‌دی‌نیوز، خیلی اوقات خیلی از افراد به دنبال راه‌های عجیب و غریبی برای درمان چاقی خود هستند غافل از اینکه گاهی نشستن دور هم و غذا خوردن یعنی همین کار ساده می‌تواند به افراد کمک کند تا وزن اضافی خود را کاهش دهند.
یافته‌های تازه دانشمندان نشان می‌دهد رفتار خانواده می‌تواند تاثیرات قابل‌توجهی در وزن کودکان قبل از مدرسه داشته باشد. سایر رفتارهایی که ممکن است به لاغر ماندن نوجوانان کمک کند شامل خواب کافی و کاهش محدودیت زمان نشستن روبه‌روی تلویزیون است.کودکان 4 ساله‌ای که به طور منظم با اعضای خانواده غذا می‌خورند، به اندازه کافی و به موقع می‌خوابند و ساعات کمتری را به تماشای تلویزیون می‌پردازند 40 درصد کمتر احتمال دارد تا دچار چاقی شوند.
بنا به تحقیقات محققان مرکز بهداشت عمومی اوهایو در دانشگاه کلمبیا، یکی از عواملی که به طور بالقوه در پیشگیری از چاقی موثر است، بودن همه اعضای خانواده در کار هم هنگام غذا خوردن است. در واقع درمان چاقی برای کودکان چاق کار ساده‌ای نیست و بسیار مهم است که از چاق شدن این کودکان جلوگیری شود.
تتایج این مطالعات که در نشریه کودکان درج شده است حاکی است پس از مطالعه روی 8 هزار و پانصد کودک 4 ساله، از این گروه 18 درصد چاق بودند یعنی شاخص توده بدن آنها در مقایسه با هم‌سن و هم‌جنسان خود 95 درصد بیشتر بود.تنها 5/14 درصد از کودکان همه این سه رفتار سالم یعنی خوردن غذا با اعضای خانواده، 5 تا 6 بار هفته، خواب بیش از 5/10 ساعت در شب و کمتر دیدن تلویزیون ویدئو و کامپیوتر را رعایت می‌کردند.
این محققان دریافتند کودکانی که به طور معمول همه این سه رفتار را رعایت می‌کنند میزان چاقی در آنها تنها 14 درصد است. در صورتی که عدم رعایت این سه اصل سبب چاقی در 24 درصد از کودکان می‌شود.طبق یافته‌های دانشمندان اجرای این رفتارها و شیوه‌های سالم تغذیه با کاهش 17 درصدی چاقی در کودکان همراه است.
از جمله عواملی که سبب بروز چاقی در کودکان می‌شود می‌توان چاقی مادر در دوران بارداری، میزان تحرک جنسی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی و زندگی با یک والد را نام برد.طبق یافته‌های دانشمندان بین این عوامل و خطر چاقی در کودکان ارتباط وجود دارد. نشستن سر یک میز و غذا خوردن با اعضای خانواده نه تنها یکی از راه‌های پیشگیری از چاقی در کودکان است بلکه موجب تکامل شناختی و رفتاری در کودکان می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره