وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سریال های نوروز 1389

سریال های نوروز  1389
تلویزیون تنها با سه مجموعه به استقبال بهار می‌رود.

سازمان صدا و سیما برای نوروز 1389 تنها سه مجموعه تلویزیونی در دست تولید دارد که ظاهرا قرار است همزمان از چند شبکه روی آنتن برود.

به گزارش خبرآنلاین، «دارا و ندار» به کارگردانی مسعود دهنمکی، «زن بابا» ساخته سعید آقاخانی و «چهار دیواری» به کارگردانی سیروس مقدم مجموعههایی هستند که این روزها مراحل فیلمبرداری و تدوین را پشت سر میگذارند تا در اولین روزهای سال جدید روی آنتن بروند.

مسعود دهنمکی ساخت «دارا و ندار» را در حالی از نیمه دی‌ماه آغاز کرد که از مدتها قبل صحبت در مورد حضور او در تلویزیون مطرح شده بود، اما عناوینی که از کارهای احتمالی او مطرح میشد، هیچ کدام به نتیجهای قطعی نرسید. تا اینکه بحثی در مورد تولید مجموعهای نوروزی توسط کارگردان «اخراجیها» به میان آمد و در نهایت دهنمکی «دارا و ندار» را در دی ماه 1388 کیلد زد، مجموعهای که حاضر نشدن محمدرضا شریفینیا، همراه دهنمکی در دو فیلم «اخراجیها» و «اخراجیها 1» حاشیههایی را برای آن به همراه داشت.

دهنمکی تقریباً با نیمی از بازیگران «اخراجیها» ساخت مجموعه تلویزیونی خود را آغاز کرد و حضور نداشتن شریفینیا در میان بازیگران و عوامل فیلم موجب تا بسیاری صحبت از اختلاف میان دهنمکی و شریفینیا را مطرح کنند و چنین عنوان شود که کارگردان در سایه فیلمهای دهنمکی در مجموعه او حاضر نشده است.

رضا مقصودی نویسنده «دار و ندار» است و اسامی برخی ازبازیگران این مجموعه عبارتند از علیرضا خمسه، فتحعلی اویسی، رضا رویگری، نگار فروزنده، رضاتوکلی، مرجانه گلچین، مریم کاویانی، سام درخشانی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، مریم سلطانی، سیدجواد هاشمی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، رامین راستاد، رضا بنفشه‌خواه، علیرضا اویسی، عباس محبوب، فاطمه طاهری، شهرزاد کمال‌زاده، ماشاالله شاهمرادی‌زاده، فرهاد بشارتی، نسرین ابرکوه، ساقی زینتی، آرش آب‌پرور، بهزاد رحیم‌خانی، مجید شهریاری، ابراهیم بحرالعلومی، الناز کیانلو، بازیگر نوجوان: علی هدایت‌نیا.

مجموعه دهنمکی که هنوز خلاصه داستان سرراستی از آن منتشر نشده، روایتی است از زندگی دو خانواده؛، خانواده ای دار و خانوادهای ندار که براساس اتفاقی با یکدیگر روبرو میشوند و قصه آنها به هم گره میخورد.

اما در جریان تولید این مجموعه هم مانند دو فیلم دهنمکی، گاه حواشی بر اصل پیشی گرفتند؛ حضور افرادی چون ایرج قادری و مرتضی شایسته در پشت صحنه تولید این مجموعه و بازدید مدیران تلویزیون از کار نشان داد مجموعه این کارگردان هم مانند «اخراجیها» کاری پر سرو صدا باشد.

نکته قابل توجه در مورد «دار و ندار» پخش آن به صورت همزمان از سه شبکه تلویزیونی در روزهای سال جدید است. با توجه به لغو تولید مجموعه «برج سعادت» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان برای پخش از شبکه دو در نوروز، خبرها حاکی از آن است که مجموعه «دارا و ندار» به صورت همزمان از هر دوی این شبکهها و همچنین شبکه جام جم روی آنتن خواهد رفت تا کاستیهای صدا و سیما در مجموعههای نوروزی جبران شود.

«برج سعادت مجموعه ای بود که مجید صالحی قصد داشت آن را برای پخش از شبکه دو در نوروز تولید کند، اما با تغییر مدیران شبکه و حضور علیرضا برازش به عنوان مدیر شبکه، جریان تولید همه مجموعهها و فیلمهای این شبکه، غیر از کارهای مذهبی متوقف شد و در نتیجه شبکه دو مجموعهای مستقل برای پخش نوروزی ندارد به طور مشترک «دارا و ندار» را با شبکه تهران روی آنتن خواهد داشت.

مشابه این نوع پخش مجموعه ها این روزها در مورد مجموعه «به کجا چنین شتابان» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی هم دیده میشود. «به کجا چنین شتابان» در اولین نوبت در شبکه تهران روی آنتن میرود و تکرار آن از شبکه دو پخش میشود.

سیروس مقدم امسال مسئولیت ساخت مجموعه نوروزی شبکه یک را برعهده دارد. او که دو سال پیش به همراه محسن طنابنده و سعید آقاخانی در مقام کارگردان و نویسندگان مجموعه «پیامک از دیار باقی» را برای پخش نوروزی از شبکه یک آماده کرده بود، امسال «چهاردیواری» را روی آنتن خواهد داشت.

بازیگر نقش اصلی سریال «چهاردیواری» امیر جعفری است. بازیگری که تاکنون با حضور در سریال‌هایی مانند «بدون شرح»، «من یک مستاجرم» و «میوه ممنوعه» بازی کرده و در میان مخاطبان به محبوبیت رسیده است.

جعفری در کمدی «چهاردیواری» نقش جوانی به نام نادر را بازی می‌کند که به خاطر یک دروغ کوچک و ناخواسته وارد ماجراهایی می‌شود، ماجراهایی که او را از خانه و زندگی فراری می‌دهد و اطرافیانش را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

آتیلا پسیانی، سعید آقاخانی، بهنوش طباطبایی، مهران رجبی، مریم امیرجلالی، جواد فیلی، ناهید مسلمی، جواد عزتی، نعیمه نظام‌دوست، صدرالدین حجازی و گیتی معینی بازیگرانی هستند که دیگر نقش‌های سریال «چهاردیواری» را بازی می‌کنند.

سعید آقاخانی علاوه برآنکه به عنوان نویسنده فیلمنامه «چهار دیواری» در جریان تولید مجموعههای نوروزی قرار دارد، خود مجموعهای مستقل با عنوان «زن بابا» برای پخش از شبکه سوم سیما آماده میکند. در مجموعه تلویزیونی «زن بابا» سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، محمود بهرامی، رامین ناصرنصیر، علی صادقی، حدیث میرامینی، شهین تسلیمی، شقایق دهقان و … بازی می‌کنند. همزمان با تصویربرداری حسین غضنفری «زن بابا» را تدوین میکند.

فیلمنامه «زن بابا» را علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نوشتند و قصه درباره مردی به نام بهبود است که قصد ازدواج دارد، اما درگیر پدرش است و سعی می‌کند او را سر و سامان دهد.