وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکته ای جالب درباره چشم رنگی ها

نکته ای جالب درباره چشم رنگی ها
آیا چشمانتان رنگی هستند؟ این مطلب را بخوانید زیرا :

عضو انجمن متخصصان گوش گلو و بینی ایران گفت: افرادی كه موهای بور یا چشم‌های رنگی دارند نسبت به سایر افراد، حساسیت شنوایی كمتری دارند.

به گزارش سلامتیران، دکترابراهیم رزم‌پا با بیان این خبر افزود: متأسفانه در تهران با توجه به میزان بالای آلودگی صوتی میزان حساسیت‌پذیری مردم نسبت به آلودگی صوتی بالا رفته است و این افزایش، گاهی اوقات آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به سیستم شنوایی وارد می‌كند.
وی ادامه داد: بر اساس استاندارد قانون كار، اگر در یك محیطی میزان صدای زمینه بین 80 تا 90 دسی‌بل باشد، فرد باید فقط تا 8 ساعت در آن محیط بماند و اگر این 80 تا 90 دسی‌بل به 100 دسی‌بل 2 ساعت و اگر به 115 دسی‌بل برسد مدت ماندگاری فرد در این محیط ربع‌ساعت خواهد بود و اگر به 120 تا 130 دسی‌بل برسد( حتی تماس مقطعی) به گوش آسیب وارد می‌كند.
دکتر رزم پا تصریح کرد: متأسفانه در برخی از مكان‌ها كه موتورسواران حضور دارند یا در شرایطی که صدای اگزوز ماشین دستكاری شده است، به گوش افراد آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌شود. وی اضافه کرد: افرادی كه به مدت طولانی‌مدت تحت تاثیر صداهای بلند هستند از نظر شنوایی به تدریج دچار مشكل می‌شوند به طوری كه خود آنها هم متوجه نمی‌شوند. گاهی اوقات نیز آن قدر آسیب مزمن است كه درمان كاهش شنوایی گوش ممکن نیست.
 
وی تاکید کرد: آلودگی صوتی علاوه بر تاثیر بر سیستم شنوایی موجب تحریك سیستم اعصاب مركزی، تاثیر منفی بر عملكرد غدد هیپوفیز و آدرنال و اختلالات هورمونی می‌شود و اثر این موارد هم بر جسم و روان فرد گذاشته می‌شود.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره