وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان
کلیسای "ساگرادا فامیلیا" بزرگترین و شگفت انگیز ترین کلیسای جهان است که در ایالت کاتالان در شهر بارسلونا واقع شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، نام اصلی این کلیسا گائودی است ، چرا که آنتون گائودی در سال 1852 نخستین معماری بود که ضمن طرح ایده ساخت این کلیسای عظیم ، کار ساخت آن را آغاز نمود.

 

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان
"ساراگادا فامیلیا" توسط آنتونی "گائودی" طراحی شده است." گائودی" از سال 1883 کار خود را بر روی این طرح آغاز کرده و 15 سال آخر عمر خود را صرف تلاش برای این اثر بی نظیر کرده است.پیش بینی شده است که این پروژه در سال 2026 به پایان خواهد رسید.
بنابراین "گائودی" شاگردانی را برای آینده این کار در نظر گرفته بود. بعد از فوت وی در سال 1926 کار تحت نظر "دومنیک سوگرانی "ادامه یافت اما جنگ داخلی اسپانیا در سال 1936 موجب توقف کار شد. بخش هایی از این بنا در هرج و مرج های جنگ

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان

بر اساس آماری که روزنامه ی " الپریودیکو دو کاتالنیا" اعلام کرده است، دو میلیون و بیست و شش هزار نفر در سال 2004 از این کلیسای نیمه ساخته دیدن کرده اند. این امر باعث شده است که این بنا به یکی از خانه بر این مدعاست که هیچ خطری بنا را تحدید نمی کند اما معماران بنا با این عقیده مخالفند. آن ها می گویند که هیچ تضمینی نیست که تونل بر استقامت ساختمان تاثیر منفی نگذارد.

طرح

تمام بخش های ساراگادا فامییلیا ، همانگونه که خواسته و آرزوی گائودی بود ،لبریز از سمبل های مسحیت است ." آخرین شاهکار از جایگاه مقدس عالم مسحیت " . برجسته ترین جنبه این اثر نمای دوکی مانند برج است.

در مجموع این بنا دارای 18 برج بلند است که هر کدام از آن ها به ترتیب بلندی آن بیانگر و نماینده دوازده یار حضرت مسیح، چهار کاتب انجیل و مریم مقدس است و بلندترین آن از آن حضرت مسیح (ع) می باشد.( در گزارش عملکردی که از این اثر در سال 2005 در وبسایت رسمی آن منتشر شد، طرحی که با امضای "گائودی" اخیرا به دست آمده است اشاره دارد که برج متعلق به مریم مقدس می بایست کوتاه تر از کاتبین انجیل باشد. این گزارش نیز بیان می دارد که ادامه کار به جهت نزدیکی هر چه بیشتر آن به این خواسته ،دنبال می شود. همین منبع هم چنین توضیح می دهد که سمبل های مسیحت از طریق انجیل قابل درک و شناخت شده اند.

 

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان

کلیسا دارای سه سر در بزرگ خواهد بود: سر در ولادت مسیح (ع) در شرق، سر در عظمت و شکوه در جنوب( هنوز در حال تکمیل است) و سردر عشق و ایمان سرشار از کم لطفی است. این سر در مشخصه هایی از باریکی بسیار و نازیبایی را یدک می کشد. این بخش بحث بر انگیز کاری از "جزف ماریا سابیراچ "می باشد.

داخل بنا

نقشه کلیسا متاثر از "لاتین کراس"(سمبل صلیب) است و داری پنج راهرو میباشد. گنبد سالن اصلی به 45 متر می رسد درحالیکه گنبد سالن کنار آن 30 متر است.سالن جانبی سه راهرو دارد. ستون های آن در یک فضا و چهارچوب 7.5 متری بنا شده است . البته ستون محراب در بنای "دل ویلار" قرار گرفته است و در فضای مورد اشاره واقع نشده است. سالن میانی (سالن عبوری) دارای چهار ستون مرکزی ساخته شده از سنگ آذرین و به شکل هذلولی است که خود توسط 12 بنای هذلولی دیگر که دو حلقه را شکل می دهند محاصره شده است . این بخش هم چنان در دست ساخت است.گنبد سالن اصلی حدود 60 متر و محراب کلیسا که دارای گنبدی به شکل هندسی هذلولی است معادل 75 متر است. گائودی در نظر داشت تا باز دید کنندگان هنگام ورود بتوانند طاق گنبد سالن اصلی و سالن میانی و محراب را ببینند.

ستون های داخلی این بنا طرح بی نظیری از گائودی می باشد.

سمبل های (به کار رفته در بنا)

در دکوراسیون این بنا زمینه هایی که حاوی دعاها و نیایش ها می باشد به کار رفته است. به طور مثال برج ها با کلماتی مانند "Hosanna" ،" Excelsis" و " Sanctus " تزیین شده اند. درهای بزرگ و باشکوه سر در "عشق و ایمان" مزین به کلماتی از انجیل در زبان های متفاوتی است و سر در " عظمت و شکوه" با کلماتی از "اپوستلز کرید" ( یکی از منابع دین مسیحیت) جلوه یافته است.محل و جایگاه مقدس کلیسا با مفاهیم متنوعی از جمله تقدس، پرهیزگاری، معاصی ، و مفاهیمی غیر دینی از جمله مناطقی از کره خاکی همراه شده است.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد این بنا در سال 2026، صدمین ساگرد فوت " گائودی"، پایان خواهد یافت که البته این تاریخ از برخی جهات می تواند مورد بحث باشد و به تعویق بیفتد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره