وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مدل بینی برای شناسایی بجای اثر انگشت

مدل بینی برای شناسایی بجای اثر انگشت
یک مطالعه انجام شده در دانشگاه باث در بریتانیا نشان می‌دهد اسکن بینی شاید شیوه بهتری برای شناسایی مجرمین در مقایسه با انگشت نگاری و یا قرنیه نگاری (اسکن قرنیه) باشد.
پژوهشگران با اسکن سه بعدی، بینی را بر اساس نوک، پل و نازیون (تقعر بین پیشانی و بینی) تقسیم بندی می‌کنند.

آنها بینی را به شش دسته تقسیم کرده اند: رومی، یونانی، حبشه‌ای، شاهینی، کوتاه، سربالا

به گفته پژوهشگران از آنجا که پنهان کردن بینی کار ساده ای نیست، در شناسایی های مخفیانه بهتر است از این شیوه استفاده شود.

این مطالعه نشان می‌دهد در حوزه بیومتریک که دانش خصایص ویژه و منحصر بفرد اشخاص است بینی مورد غفلت قرار گرفته است.

دکتر ادریان اونس از دانشگاه باث می‌گوید: "با وجود اینکه بینی یکی از اعضای بر جسته صورت است، در بیومتریک مغفول مانده است."
"بر روی جزئیات گوش مطالعه شده، بر روی چشم و شناسایی از طریق قرنیه مطالعه شده، اما بینی مورد بی توجهی قرار گرفته است."
پژوهشگران از سیستمی‌بنام فتوفیس PhotoFace استفاده می‌کنندکه از سوی محققان دانشگاه وست او انگلند در بریستول برای اسکن سه بعدی تهیه شده است.
پژوهشگران با بررسی راه های مختلف شناسایی بینی، نرم افزاری را برای این منظور آماده کردند.

دکتر اونس می‌گوید نتیجه کار در مرحله کنونی به هیچ وجه دقت شناسایی قرنیه را ندارد. اما او می‌افزاید بینی نگاری محاسن و معایب خاص خود را دارد.
به گفته او هیچ شیوه بیومتریکی نیست که بطور جادویی همه مسائل را حل کند. قرنیه نگاری شیوه بسیار قدرتمندی است اما اسکن دقیق آن بدلیل وجود پلک و یا عینک کار ساده ای نیست.
"گوش هم براحتی قابل پنهان است و مثلا می‌توان آن را زیر مو نهان کرد."
"البته بینی شما ممکن است بشکند و یا بینی مصنوعی بگذارید و یا جراحی پلاستیک بکنید. اما جراحی بینی به منظور تغییر هویت کار ساده ای نیست."
"قرینه برای شناسایی بسیار خوب است اما با چند قطره از یک مایع می‌توان شکل قرنیه را بطور کامل تغییر داد. هیچ تکنیکی بی نقص نیست."

این پژوهش بر اساس مطالعه چهل بینی انجام شده و برای آزمایش های بیشتر اکنون یک بانک اطلاعاتی یکصد و شصت موردی ایجاد شده است. پژوهشگران مشغول بررسی توانایی این نرم افزار در شناسایی افراد در داخل جمعیت و یا در بین بستگان خود هستند.
دکتر اونس امیدوار است که این شیوه کارآیی خود را در گروه های جمعیتی بزرگتر به اثبات برساند و با "بهره گیری از متدهای شناسایی ترکیبی دیگر" پتانیسل های خود را نشان دهد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره