وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سبزی‌ منجمد از سبزی‌ تازه مغذی‌تر است!

سبزی‌ منجمد از سبزی‌ تازه مغذی‌تر است!
اگر شما هم با خواندن این تیتر دچار تعجب شده اید و می پرسید مگر ممکن است ؟ باید بدانید که …

در یک گزارش ادعا شده است سبزیجات منجمد اغلب دارای مواد مغذی‌تری نسبت به سبزیجات تازه هستند.بیش از 45 درصد مواد مغذی مهم در سبزیجات تازه تا زمان مصرف از بین می‌روند.

تحقیقات نشان می‌دهد از زمان برداشت محصولات تازه تا زمان ارائه آن‌ها در فروشگاه‌ها زمان زیادی حتی تا 2 هفته طول می‌کشد ، این در حالی است که بسیاری از خریداران فکر می‌کنند محصولات تازه ای که آن‌ها در سوپرمارکت‌ها خریداری می‌کنند حداکثر چند روز است که برداشت شده اند.

اما دانشمندان موسسه تحقیقات غذایی معتقدند محصولاتی که بلافاصله بعد از برداشت منجمد می‌شود مواد مغذی بیش‌تری را در خود نگاه می‌دارند و خاصیت غذایی بیش‌تری دارند.
دانشمندان با انجام مطالعاتی متوجه شدند بعد از 16 روز لوبیا سبز نزدیک به 45 درصد از مواد مغذی خود ، گل کلم 25 درصد و هویج 10 درصد مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.
دکتر سارا شنکر یک متخصص تغذیه در این باره گفت :خواص غذایی محصولات درست از لحظه ای که از گیاه جدا می‌شوند شروع به از بین رفتن می‌کند.

این بدان معناست که در زمانی که این محصولات روی بشقاب غذای ما قرار می‌گیرند درصد زیادی از مواد مغذی خود را از دست داده اند و با محصولی که به تازگی برداشت شده است تفاوت‌های زیادی دارند.اما تحقیقات نشان می‌دهد منجمد کردن محصولات می‌تواند به نگهداری خاصیت غذایی میوه‌ها و سبزیجات کمک بسیار زیادی کند.