وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انجیر اولین محصول زراعی بشر

انجیر اولین محصول زراعی بشر
باستان شناسان اخیراً گزارشی مبنی بریافتن شواهدی به منظور اثبات اینکه بشر در 11400 سال پیش درخت انجیر پرورش می داده است ارائه کرده اند .

گزارش فوق حاکی از این است که انجیر می تواند اولین میوه ی پرورش یافته به دست انسان باشد که هزار سال قبل از زراعت گندم ، جو ، و بنشن در خاور میانه کشت می شده است .

میوه ی انجیر که بیش از 800 نوع گوناگون را در بر می گیرد از خانواده ی توت است و در مناطق گرمسیری رشد می کند . نوع خاصی از این محصول که به عنوان میوه ی انجیر در بازار به فروش می رسد ، با وجود اینکه انرژی زا می باشد اما مصرف کننده ی زیادی را شامل نمی شود .

در انتهای این میوه ی ریز یک دهانه ی کوچک پیازی شکل است و داخلش پر از دانه های ریزی است . گرده افشانی انجیر توسط نوعی زنبور شکل می گیرد که از سوراخ های این میوه داخل شده و آن را بارور می کند . انجیر دو جنس را شامل می شود یکی نر  ودیگری ماده ، انجیر ماده انجیر خوراکی و انجیر نر نوعی انجیر وحشی می باشد .

در انجیرهای وحشی نوعی خاص از زنبورها رشد کرده و پس از رشد کامل ، داخل انجیر جفت گیری نموده و در این هنگام زنبور به فکر پیدا کردن انجیر دیگری برای تخمگذاری می افتد ، انجیر خوراکی بدون کمک زنبورها به وجود می آیند و این نوع گیاه از طریق قلمه زدن تکثیر می شوند .
در زمان های قدیم انجیر فاسد را نماد ویرانی می شمردند .
 
به علت شکل خاص و متفاوت گل درخت انجیر ، هندیان قدیم این درخت را ،‌به عنوان درختی که قابل احترام است می شمردند .
در متون بودایی و هندو در برخی موارد برای مثال زدن به امری غیر ممکن از این اصطلاح استفاده می کنند ( در درخت انجیر به دنبال گل گشتن ) .
در یونان قدیم انجیر به عنوان میوه ای مقوی برای تغذیه ی ورزشکاران استفاده می شد و دولت یونان صادرات این میوه را ممنوع کرده بود .

انجیر خشک جزو مقوی ترین میوه های خشک به شمار می رود و حاوی 60 درصد شکر است . شیره ی سفید رنگ انجیر نیز برای درمان ناباروری و نیز تقویت مادران شیرده موثر می باشد .