وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موی شما محکم است یا شکننده؟

موی شما محکم است یا شکننده؟
 در واقع، مو که متشکل از سلول‌های بی‌جان است، به ما جان می‌بخشد. مو از چند نظر قابل اهمیت است. جدا از رنگ و مدل مو که تاثیر زیادی بر چهره دارد، وجود مو به دلایل بیولوژیک نیز قابل توجه است.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که موهای شما از نظر جنس و استحکام، کیفیت خوبی دارد یا نه؟
انجام چند آزمایش ساده به شما در تشخیص نوع و جنس موی‌تان کمک می‌کند. در آزمایش ساقه مو می‌توانید چند تار مو را از نقاط مختلف سر جدا کنید و آن را در یک کاغذ سفید با کمک ذره‌بین مشاهده کنید. شکل ظاهری موی سالم باید شبیه سقف شیروانی مرتب باشد.
در بررسی ریشه مو یک آزمایش تریکوگرام وجود دارد که در بعضی آزمایشگاه‌های خاص دیده می‌شود. در این آزمایش با بررسی چند تار مو جدا شده از پوست سر مشخص می‌کنند که چند درصد موها در فاز رشد و چند درصد در مرحله استراحت هستند و به این ترتیب این نسبت را بررسی می‌کنند.
تعداد ریشه‌هایی که در فاز رشد (آناژن) هستند نسبت به موهایی که در فاز استراحت (تلوژن) هستند، در افراد بالغ 80 تا 90 درصد است.

مویی که استحکام خوبی دارد در صورتی که بین دو دست گرفته و کشیده شود قبل از پاره شدن تا حدود یک‌پنجم طول خود کش می‌آید و برای پاره شدن به نیرویی حدود 100 گرم نیازمند است. در صورتی که موهای شما زودتر و با نیروی کمتری شکسته شود، نشانه کاهش استحکام آنهاست که علت می‌تواند دستکاری زیاد و یا برخی بیماری‌های مربوط به ساقه مو باشد.
موهای خود را روی یک پارچه سفید شانه کنید و موهای ریخته شده را جمع‌آوری کنید. در صورتی که در سر آن برجستگی وجود داشته باشد، در واقع ریشه مو است ولی اگر ریشه مو وجود نداشت، موهای شما از ساقه شکسته شده است و این علامت شکننده بودن موهای شما می‌باشد.

پوست سر شما هم خصوصیات منحصر به فردی دارد. با دو آزمایش ساده می‌توانید پوست سر خود را آزمایش کنید:
موهای سر را با دست کنار بزنید و با یک ذره‌بین به پوست سر نگاه کنید. در حالت طبیعی نباید قرمزی، جوش و یا شوره شدید روی آن وجود داشته باشد. در آزمایش دوم باید حدودا دو روز پس از شستشوی سر، موها را با دست کنار زده و یک تکه کاغذ نازک را روی پوست سر بگذارید و آن را حدود دو دقیقه نگاه دارید، سپس کاغذ را برداشته و با دقت به آن نگاه کنید. در صورتی که هیچ اثر چربی روی کاغذ مشاهده نشد، پوست سر شما خشک است. در صورتی که فقط اندکی آلودگی مشاهده شد، پوست سر معمولی و در صورتی که کاغذ خیلی چرب شد، دلیل بر چرب بودن پوست سر می‌باشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره