وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

18 توصیه خرید و نگهداری ماهی قرمز

18 توصیه خرید و نگهداری ماهی قرمز
سازمان دامپزشکی کشور 18 توصیه بهداشتی جهت خرید و نگهداری ماهی قرمز در ایام نوروز را اعلام کرده است.
به گزارش مهر، 18توصیه بهداشتی سازمان دامپزشكی كشور به شرح زیر است :

– ماهی قرمز را از مراکزمعتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی تهیه نمایید، از خرید ماهی از فروشندگانی که ماهیها را به صورت متراکم و درمحل و درشرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می نمایند خودداری کنید، همچنین ماهی قرمز دارای ظاهر و تحرک مناسب و شنای متعادل باشد.

– ازخرید ماهیانی که دارای علایمی همچون باله ها به صورت تاخورده و جمع شده درآمده باشد، دراطراف دهان یا سطح بدن، لکه های پنبه مانند مشاهده شود، روی سطح بدن، زخم یا لکه های سفید متمایل به خاکستری یا قرمزمشاهده شود و یا آنکه بدن رنگ پریده و لکه لکه شده باشد، لبه باله ها خورده و ساییده شده باشد، ماهی بی قرار بوده و بدون آنکه دریکجا قرارگیرد پیوسته بدن خود را به اطراف بمالد، چشم ها به صورت یکطرفه و یا دوطرفه بیرون زده باشد، پولکهای ماهی ریخته باشد، خودداری نمایید.

– درنگهداری طولانی مدت ماهیان قرمزبه طورمثال درخانه و کنارسفره های هفت سین مقدار آب مورد نیازهرقطعه ماهی انگشت قد، حداقل یک لیترمنظور شود، ضمن اینکه یک تا دوباردرهفته آب ماهیان را تعویض کنید و از شن و ماسه های رنگی و تیزجهت تزیین آکواریوم و تنگهای ماهیان استفاده ننمایید.

– شستشوی دوره ای آکواریوم ها و ضدعفونی وگندزدایی آنها با محلولهای نمک طعام(30 گرم در لیتربه مدت ده دقیقه)، ترکیبات آمونیوم 4 تایی به مقدار1-1/0 گرم درلیترآب به مدت 1تا 15 دقیقه و یا ترکیبات یددار به مقدار200 میلی گرم درلیتر آب به مدت 10 ثانیه، استفاده از دستکش به خصوص برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی ازدیگر توصیه های سازمان برای خرید و نگهداری ماهی قرمزدرایام نوروزاست.

– شستشوی کامل دستها با آب و صابون بعد ازهرباردست زدن به آب یا ماهیان زینتی، جلوگیری ازدست زدن کودکان به ماهیان وآموزش بهداشت فردی به آنها وعدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد ازکاربا آکواریوم، نگهداری مناسب غذاهای ماهیان آکواریومی درجاهای خنک و تاریک و خشک در ظروف کاملا بسته ورعایت تاریخ مصرف برای این مواد غذایی توصیه شده است.

– ماهی قرمزباید با غذاهای کم پروتئین و سرشارازکربوهیدرات تغذیه شوند و بهتراست که غذا درسطح آب شناور بماند، استفاده ازغذای آماده بهتراست و غذادهی باید یک یا دوبار درروز و به اندازه ای باشد که درمدت یک تا دو دقیقه مصرف شود.

– رعایت دوره ای حداقل 2هفته ای قرنطینه ای برای ماهیان جدیدالورود دریک آکواریوم جداگانه،جداسازی تمامی موارد اختلال و بیماری از سایرماهیان و طی دوره زمانی برای آنها، مراجعه به دامپزشک در صورت بروزهر نوع علایم و ناراحتی درماهیان آکواریومی، مراجعه به پزشک درصورت بروزهرنوع علایم و ناراحتی های پوستی از سوی سازمان دامپزشکی به مردم توصیه شده است.

– آب مورد استفاده برای این منظور باید بهداشتی بوده و درمورد آبهای شرب شبکه آبرسانی شهری باید یا کلرزدایی شود و یا برای تعادل گازها و خروج کلرقبل از مصرف حداقل به مدت 48 ساعت در ظروفی دهان گشاد نگهداری و ذخیره شود.

– درصورت عزیمت به مسافرت و یا ترک منزل ماهیان را دراماکن محصورمجازمشخص شده برای این منظور رهاسازی کرده و یا آن را به اقوام خود هدیه و یا به آکواریوم دارها تحویل دهید همچنین از قراردادن آکواریوم ها و تنگهای ماهی درجلوی نورمستقیم آفتاب، کنار شومینه ها و یا داخل آشپزخانه خودداری كنید.