وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010
پیش‌بینی یامعرفی جاذبه‌های برتر گردشگری جهان، اقدامی معمول است که اکثر سایت‌های معروف مسافرتی، گردشگری و راهنمایان تور و مجلات و نشریات معتبر گردشگری با‌ آغاز سال نو، بر اساس نظر سنجی‌های خود از خوانندگان یا بر اساس تکمیل و نظر کارشناسان، انجام می‌دهند.
اگر چه، صحت و یا نادرستی تمام این پیشنهادها امری نسبتاً محال به نظر می‌آید و یا به گفته‌ای دیگر محقق شدن آنها، الزامی نیست، اما انگیزه و اشتیاق نهفته در پس این اقدامات و مهمتر از آن معرفی نقاط، شهرها و ناشناخته‌های جدید، خود به اندازه کافی هیجان انگیز و به یاد ماندنی است.
شاید سفر به حتی یکی از این مناطق، پیش‌نیاید، اما مطالعه جاذبه‌های هر یک از این جاذبه‌ها، ولو اندک، خالی از لطف نیست.
آنچه در ادامه می‌آید، پیش‌بینی‌ها یا پیشنهادهایی است که به تازگی در یک سایت تخصصی راهنمایی گردشگری امریکایی به نام فرومز (Frommer’s) آورده شده است که در آن می‌توان اسامی جدیدی را در فهرست برترین‌های گردشگری سال دید.

تونس:
اگر چه اروپایی‌ها، شمال تونس را مدت‌ها است که می‌شناسد، اما این جاذبه‌ها هنوز برای امریکایی‌هایی که مراکش را خواستگاه همیشگی گردشگری خود می‌دانند منطقه‌ای جدید و ناشناخته است. کشور تونس و مخصوصاً مرکز آن شهر تونس، جهان یا نمونه کوچکی از تمام جاذبه‌های آفریقای شمالی است. فرهنگ غنی اسلامی آمیخته با روح و زیبایی مدیترانه‌ای در کنار بقایایی از استعمار مدرن فرانسه و استعمار کهن روم چهره‌ای زیبا به آن بخشیده است. معماری بومی و سنتی شهر تونس با ساختمان‌های پهن و گسترده و پر فضا درکنار خیابان‌ها و بولوارهای عریض امروزی که شرق این شهر را به بندر فرانسوی‌ها یا پورت دو فرانس متصل می‌کنند، گذرگاه همیشگی گردشگران به ویژه علاقمندان به تاریخ هستند.

 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

کپنهاگ:
پایتخت دانمارک را بیشتر گردشگران، شهری با حساسیت بالا می‌شناسند که با مسیرهای دوچرخه سواری، دوچرخه‌های رایگان و خط جدید مترو خود مرکز شهر را توسعه بخشیده است. از اینرو به ندرت می‌توان جاذبه‌هایی معروف را به آن منتسب کرد. شهروندان کپنهاگی را بیشتر باید در ساختمان‌های عمومی همچون، سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌ها و سالن‌های موسیقی یافت و یا مشغول به فعالیت‌هایی که شاید موجب حسادت دیگر اروپاییان شود. با این وجود اگر چه به دلیل آب و هوای همیشه سرد زمستانی خود، همیشه تاریک به نظر می‌رسد اما مردمان آن شادترین مردمان جهان به شمار می‌روند.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

هانوی:
اگر چه ساکنان این شهر، قدمت هزار ساله آنرا مایه افتخار خود می‌دانند اما نگاهی سطحی به آن به راحتی شواهدی از استعمار فرانسویان را در جلوی چشم بینندگان قرار می‌دهد. با این وجود برخی از کارشناسان پاگودها، معابد و بناهای تاریخی آنرا، همچنان اماکن و مناطقی میدانند که تجربه دیدن تمام مناظر و ویژگی‌های کشورهای آسیایی را در معرض نمایش آنها قرار می‌دهند.
غذاخوری‌های این شهر که می‌توان آنها را در کنار خیابان‌ها و به صورت سیار دید از دیگر جاذبه‌های مختص این شهر به شمار می‌روند. شهرت این شهر تا بدانجا پیش ‌رفته است که به گفته برخی صاحب‌نظران، هانوی به زودی به مهمترین شهر توریستی آسیا تبدیل خواهد شد.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

سانتیاگو دو کوبا:
تغییرات به وجود آمده در شهرهای آمریکایی هم مرز با این شهر، تمایلی ضد کوبایی را برای عده زیادی به وجود آورد که به نوعی خواستار تغییر در روابط آمریکا با کوبا شدند. این بدان معنا بود که سال 2010 سالی متفاوت برای کوبا شده و به جز امریکایی‌ها که جایی در این کشور نداشتند، فضا برای گردشگران اروپا، جنوب آمریکا و آسیا فراهم خواهد شد.
این شهر جایی است که تاریخ و راه کوبا را در 50 سال پیش تغییر داد. این شهر جایی است که کاسترو برای اولین بار در سال 1953 شکست خورد. او اولین انقلابی پس از‌این مشکلات نبود. این شهر به "مهد انقلاب" معروف است. جایی که بردگان بر علیه مالکان اسپانیایی خود قیام کردند.
با این حال و به رغم تاریخ پرفراز و نشیب آن، هنوز می‌توان سانتیاگو را شهری فرهنگی و آرام و مملو از جاذبه‌های دیدنی دانست.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

 ابوظبی:
در حالی که همه نگاه‌ها معطوف به همسایه آن، دبی است؛ ابوظبی، پایتخت کشور هفت ایالتی امارات متحده عربی، اهداف جهانی مشابهی را با تمرکز و دقت بیشتری در مقایسه با دبی،‌ در پیش گرفته است. زمانی که دبی خود را در معرض بحران‌های اقتصادی گرفتار می‌دید، همه نگاه‌ها برای کمک به این شهر متزلزل به سوی ابوظبی معطوف شده بود. بروز چنین بحرانی، فرصتی را در اختیار جهان قرار داد تا دیگر تمام ثروت خود را برای تجهیز سالن‌های اسکی سرپوشیده یا مجموعه‌های رفاهی مشهوری همچون جزیره نخیل دبی صرف نکنند. حوادث به وجود آمده سبب شد تا مسافران، مخصوصاً تجار، ابوظبی را به عنوان دروازه جدید ثروت در سطح جهان بشناسند. برخی بر این باورند که ابوظبی شهری با رشد آهسته و تا حدودی کسل کننده به نظر می‌رسد. اما سواحل آن به اندازه کافی زیباست. فضایی به مراتب سبز‌تر دارد و ویژگی‌های ظاهری آن کاملاً اماراتی است. این شهر بسیار بیشتر از همسایه معروف شمال شرقی خود، میراث تاریخی امارات را حفظ کرده است.
 
 هاوایی (جزیره بزرگ):
کمتر منطقه توریستی در امریکا را می‌توان یافت، که در طول یکسال اخیر به سختی هاوایی، با مشکلات و معضلات طبیعی و مصنوعی روبرو شده باشند. اما این شهر همچنان با هتل‌ها و تفرجگاه‌های خود به دنبال فائق آمدن برای مشکلات به وجود آمده در آن هستند. هنوز هم سواحل و جاذبه‌های طبیعی، گردشگران و علاقمندان به ورزشهای هیجانی همچون ورزش‌های آبی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و گلف را به سوی این شهر می‌کشاند.
هاوایی را شهر استثنائات می‌شناسند. از لحاظ بزرگی، بزرگترین جزیره آمریکا به شمار می‌رود،‌ جوان، کم جمعیت و مملو از ویژگی‌های طبیعی همچون قله‌های مرتفع ، آتشفشان‌های فعال، دریاچه‌های یخی و کوه‌های برفی بوده که هر علاقه‌مندی را به سوی خود جذب می‌کند.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

سالتا پرووینس:
هنگامی که همه گردشگران در آرژانتین نگاه‌های خود و تمرکز خود را به شهر بونیس آیرس اختصاص داده‌اند، بازدیدکنندگانی هم وجود دارند که در پی یافتن کابوهای امریکای جنوبی و کسب تجربه‌ای این چنین در شهری در هزار مایلی پایتخت آرژانتین به سر می‌برند.
دولت طی یک دهه اخیر ، تمرکز خود را بر این شهر استعمارزده معطوف ساخته و با تشویق بخش کشاورزی آن و تسهیل ورود گردشگر، فرصتهای تازه‌ای را برای امکان رقابت این شهر با رقبای فعال جنوب غربی آن به وجود آورده است. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به مسیر ریلی معروف آن به نام «قطاری به سوی ابرها» نام برد که در سال 2008 بازگشایی شد و هر روزه بیش از 13 هزار مسافر را از مسیری 269 مایلی و در میان کوه‌ها،‌بیابان، شهرهای استعماری و دهکده‌های خشتی عبور می‌دهد. بسیاری غذاهای سنتی رستوران‌های شهر سالتا را که برگرفته از تاریخ این شهر است، ویژگی و جذابیت برتر آن می‌دانند . از اینرو سالتا، نمونه کوچکی از گذشته فراموش شده آرژانتین نام گرفته است.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

جزایر سیلی:
جزایر سیلی که آنرا سیلی هم می‌نامند، کوچکترین منطقه گردشگری طبیعی انگلستان به شمار می‌رود که در 28 مایلی جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. این جزیره یکی از بخش‌های اداری منطقه کورن وال بوده و گردشگران می‌توانند با قایق‌های معمولی و همچنین توسط هواپیما یا بالگرد به این جزیره مسافرت کنند. مناطق ویژه‌ای از سواحل شنی زیباگرفته تا تدفین خانه‌های عصر برنز و کوه‌های صخره‌ای در کنار کافه‌های زیبا و کاملا روستایی، سراسر این جزیره را در بر گرفته است.
علاوه بر آن گردشگران می‌توانند ورزش‌های مهیجی همچون کایاک‌سواری، قایق‌سواری و حتی موج‌سواری را نیز در آب‌های این جزیره تجربه کنند.
جزیره سیلی ساحلی نرم با شن‌های رنگ و رو رفته‌ای دارد که سرتاسر آب‌های فیروزه‌ای کم‌عمق آن را در بر گرفته است. پوشش جنگلی خاص آن نیز آب و هوایی کاملا استوایی و شرجی را نصیب این جزیره کوچک کرده است. با این وجود اگرچه باید از گرمای تابستانی آن ترسید اما زمستانی بسیار سرد نیز در پس این گرما، گردشگران بی‌شماری را غافلگیر کرده است.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

مکزیکویستی:
مکزیک سال‌های 2008 و 2009 را در فشار سنگین اقتصادی پشت سر گذاشت. خشونت‌ها و درگیری‌های مرزی به دلیل جلوگیری از ورود مواد مخدر از یک‌سو و آغاز و شیوع بیماری آْنفلوآنزای خوکی از سوی دیگر این کشور زیر بحران اقتصادی را با مشکلات عدیده‌ای در جذب گردشگر مواجه کرده بود. در این بین شهر مکزیکویستی، پایتخت مکزیک، به لطف برخورداری از جاذبه‌هایی400 ساله همچنان مقاومت کرد تا به نقطه اکتا گردشگری مکزیک در سال جدید تبدیل شود. موزه‌های منحصر به فرد، اماکن باستانی حیرت‌آور و مهم‌تر از همه، تنوع غذایی آن از جمله ویژگی‌هایی است که این شهر را همچنان در مواجهه با مشکلات پیش رو مقاوم و پا برجا نگاه داشته است.
 
12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

ملبورن:
صحنه‌های فرهنگی متنوع، جمعیتی علاقمند به ورزش و طبع بالا در هنر آشپزی، ویژگی‌های شهر ملبورن استرالیا است که به عقیده برخی، همه را شیفته خود می‌کند. اگرچه همچون همسایه شمالی خود، سیدنی، برای جذب بازدیدکننده، تبلیغات نمی‌کند اما برگزاری رویدادهای مختلفی همچون مسابقات جهانی فرمول یک، کافی است تا بدون هیچ زحمتی خیل عظیم گردشگران را به سمت خود روانه سازد. نمادی از گنجینه باستانی ملکه ویکتوریا زینت بخش مرکز شهر ملبورن است. فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و حتی ساحل نزدیک به شهر آن در کنار گالری‌های هنری منظره‌ای جذاب و دیدنی را حتی در تصور بینندگان متسجم می‌کند. مسافرت در مسیر اقیانوس کبیر ملبورن، یکی از بهترین مسافرت‌های جاده‌ای جهان را در معرض تجربه گردشگران قرار می‌دهد.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

سواحل باریک فلوریدا:
این جاذبه ساحلی فلوریدا، هیچگاه موفق به کسب احترام همچون دیگر مناطق گردشگری آمریکا نشد. این منطقه که به خاطر باریک بودن خود آن را «رودخانه گردن قرمز» می‌نامند در شمال غربی فلوریدا واقع شده و مجموعه‌ای از متنوع‌ترین تفریحات را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. گردشگران می‌توانند با اجاره یک کشتی مسافرتی تعطیلات کاملا مفیدی را در این منطقه پشت سر بگذرانند.
 
12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010

کرالا:
شهر کرالا به دور از سروصداها و هرج و مرج‌های کلانشهرهای هند، مملو از سکوت، تاریخ و تنوع غذایی، نزدیک به نیمی از خاک پهناور شبهه‌قاره را به خود مشغول ساخته است. در این شهر همه فرقه‌ها از مسلمان، هندو، سوریه‌ای‌های مسیحی تا چینی‌ها وجود دارند که در حدود شش قرن به صورت کاملا مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند. وجود کلاس‌های آشپزی محلی در این شهر، کرالا را به مرکز گردشگری آشپزخانه‌ای هند تبدیل کرده است. سواحلی زیبا داشته که در کنار ارتفاعات صخره‌ای آن منظره‌ای زیبا به این شهر داده اند. از ویژگی‌های دیگر آن، وجود سه فرودگاه فعال است که امکان ورود گردشگر از شهرهای مهم با آن را بسیار آسان کرده است.
 

12 جاذبه برتر گردشگری سال 2010