وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف تله ماهیگیری هزار ساله در ولز

کشف تله ماهیگیری هزار ساله در ولز
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان زیر آب ولز، به کمک تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارث موفق به کشف نوعی سیستم ماهی‌گیری زیرآبی شدند که در حدود 1000 سال از تاریخ ساخت آن می‌گذشت.
این تله ماهیگیری که در بستر رودخانه‌ای نزدیک خلیج کاردیگان ولز پیدا شده،‌ نزدیک به 1000 فوت طول داشته و از ساختمانی سنگی، شکل یافته بوده است.
باستان‌شناسان اعلام کردند، در ابتدا این اثر را به وسیله عکس‌های هوایی رصد کرده و سپس به وسیله تصاویر ماهواره‌ای محل دقیق آنرا شناسایی کرده اند. این تله از سنگ‌های بزرگی درست و به شکل V ساخته شده بود و ماهی‌های به دام افتاده داخل آن به وسیله تورهای مخصوصی از آب بیرون کشیده می‌شدند.
به گفته یکی از باستان‌شناسان، دسته ماهی‌های محبوس شده در این تله وسیع در هنگام جزر دریا و پایین آمدن سطح آب،‌ توسط ماهیگیران منطقه به وسیله تور از آب بیرون کشیده می‌شدند.
اگرچه قدمت دقیق آن هنوز به درستی تخمین زده نشده، اما باستان‌شناسان بنابر شکل ظاهری آن،‌ قدمتی 1000 ساله را برای این تله در نظر گرفته و اعلام کردند، دوره ساخت این وسیله متعلق به زمانی است که سطح آب دریا نسبت به امروز کم عمق‌تر و ساحل خلیج وسیع‌تر بوده است.