وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عروس چینی نایاب شد !!!

عروس چینی نایاب شد !!!
به علت کمبود نسبت جمعیت زنان به مردان در چین در نتیجه سیاست تک فرزندی، پدیده قاچاق زنان از کشورهای فقیر مجاور چین در حال افزایش است به طوری که گفته می‌شود 50 هزار زن از کشورهای مجاور چین به داخل این کشور برای ازدواج قاچاق شده‌اند.

در این کشور غیرعادی، آمار و ارقامی که ارائه می‌شود غیرعادی است.

سیاست تک فرزندی در این کشور باعث شد وضع اجتماعی ناگواری برای مردم این کشور رقم بخورد. به عنوان نمونه در ازای هر صد کودک دختر که در چین به دنیا می‌آید صد و بیست و پنج کودک پسر به دنیا می‌آید و این امر مشکلات زیادی برای جوانان پسر این کشور به وجود آورده است.

این وضع نابسامان اجتماعی باعث شد برخی از چینی‌ها از کشورهای فقیر منطقه مانند میانمار و لائوس زن قاچاق کنند. در این گزارش سه زن را که از میانمار برای ازدواج به چینی‌ها فروخته شده بودند نشان می‌دهد که بعد از تحمل ناملایماتی موفق به فرار شده بودند.

یکی از این دختران که هجده سال سن دارد می‌گوید: من کار نداشتم و یکی از زنان روستایی که در آن زندگی می‌کردم به من کاری را در چین توصیه کرد و من از این پیشنهاد وی بی‌درنگ تبعیت کردم. وقتی که وارد یک کارخانه شدم مقداری آب به من دادند و بیهوش شدم و وقتی بلند شدم فهیدم که به یک خانواده چینی به قیمت 1400 دلار فروخته شدم.

وی می‌گوید به مدت دو ماه در این خانه چینی بوده است. من در خانه‌ای گرسنه نگه داشته می‌شدم و هر شب شش نفر که یکی از آنها با من ازدواج کرد مرا کتک می‌زد. آنها با سیگار بدن مرا می‌سوزاندند.

بنابراین گزارش، مسئله خرید و فروش عروس از روستاهای میانمار در جنوب چین با توجه به اینکه برای ورود به چین روادید لازم نیست رواج دارد. این در حالی است که دولت میانمار هیچ کاری برای جلوگیری از قاچاق زنان این کشور به چین نمی‌کند و در چین نیز چون سیاست تک فرزندی وجود دارد تعداد زنان کمتر از مردان شده است و به همین علت مردان چاره‌ای جز این کار ندارند بنابراین این مشکل اکنون در چین ساختاری و ریشه‌ای شده است.

"لی ینه" جامعه شناس و استاد دانشگاه علوم اجتماعی در این باره می‌گوید: در چین روستاهایی وجود دارد که هیچ دختری ندارند و مردان روستاها در نتیجه نمی‌توانند برای ازدواج دختری را پیدا کنند زیرا آنها خیلی فقیرند و به همین علت مجبور به قاچاق زنان از دیگر مناطق به ویژه از روستاهای میانمار هستند.

با این حال به این واقعیت نیز باید اشاره کنیم که در چین از سال 1950 قوانینی در ممنوعیت قاچاق زنان وجود دارد.

گفته می‌شود پنجاه هزار زن از کشورهای همجوار چین به داخل این کشور برای ازدواج قاچاق شده‌اند.